• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Functie Verticaal zoeken Excel meervoudig

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tomzzz93

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 apr 2016
Berichten
1
Goedemiddag,

voor mijn werk krijg ik elke dag een lijst met bestelde artikelen binnen in de vorm van artikelnr,naam,bestelde hoeveelheid in excelformat.

nu moet ik deze sinds kort koppelen aan onze artikel stamlijst om zo de juiste leveranciers erbij te krijgen zodat het bestelwerk makkelijker gaat. deze stamlijst staat op artikelnr, naam, verpakkingshoeveelheid,leverancier,ect.

nu ben ik er achter gekomen dat ik met de functie verticaal zoeken de leverancier van tab A naar B kan krijgen zonder al te veel moeite, MAAR ik krijg dit alleen voor elkaar door de formule cel voor cel in te voegen.
als in de hele kolom selecteer en de formule invoeg krijg ik de melding : de gegevens op het klembord hebben een andere grootte en vorm dan het geselecteerde gebied,wilt u toch doorgaan.
Als ik dat doe plakt hij alsnog alleen in de bovenste cel de leverancier.

Hoe krijg ik het voor elkaar dat op mijn hele kolom de formule in 1x toepast?

alsvast bedankt voor u aandacht

groeten
tom
 
Laat uw gebruikte formule eens zien.
Maak anders een bestandje met de opstelling zoals gebruikt in het orig. bestand.
 
Is dit de bedoeling?
Het loopt tot rij 250
 

Bijlagen

  • Vert.zoeken(cobbe).xlsx
    20,5 KB · Weergaven: 184
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan