• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

functie

Status
Niet open voor verdere reacties.

DroopyA

Gebruiker
Lid geworden
6 mei 2004
Berichten
5
Ik probeer een formule alleen kom er niet uit. Wat is het geval. bijv: je zet vanaf a1 t/m a10 de getallen 1 en 2 door elkaar vervolgens geef je getallen in kolom b1 t/m b10 een waarde. Nu moet er een formule komen die alle enen neemt uit kolom a1 t/m a10 en de uitkomst is de waarde die is gegeven in de cellen b1 t/m b10
bijv:
A B
1 20
2 30
1 33
2 10

Als je nu 1 invult moet er als uitkomst 53 komen en als er twee wordt gegeven 40.

mijn dank is groot:eek:
 
vul in het gele vakje het getal in.
 

Bijlagen

  • telling.zip
    2,1 KB · Weergaven: 26
De formule waar je naar op zoek bent heet SOM.ALS

Hier een voorbeeld;
=SOM.ALS(A1:A10;C1;B1:B10)

A1:A10 is de reeks die gecontroleerd word op de ingegeven waarde, die in dit geval in cel C1 moet staat.
En de waardes in de zelfde rij die gebruikt moeten worden om bij elkaar op te tellen staan in het bereik B1:B10.
De formule zet je in de cel waar je de uitkomst wilt hebben.

{Edit} Antwoord van Testje was nog niet te zien toen ik je vraag las, oplossing is precies het zelfde, maar misschien heb je nog wat aan m'n uitleg over de werking.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan