• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

functie?

Status
Niet open voor verdere reacties.

vdm1979

Gebruiker
Lid geworden
13 jul 2006
ik heb twee tabbladen in een document

de kolommen zijn: artikelnummer, omschrijving, prijs , type

in het eerste tabblad staan 500 artikels
in het tweede tabblad 10000

de 500 van op het eerste tabblad staan ook op het tweede tabblad

in plaats van ze stuk voor stuk op te zoeken zou ik ze met een functie willen aanduiden of een speciale opmaak geven.

gemeenschappelijk is dus het artikelnummer, ik wil alle artikelnummers in tabblad 2 aanduiden die ook in tabblad 1 staan

is dit mogelijk?

mvg

davy

mmmmmmm

Als dit eenmalig moet kan je het met de uitgebreide filter bewerkstelligen:

Ga naar:Data/Filter/uitgebreid filter
Onder lijst bereik: selecteer je de lijst op sheet 2 (zonder koptekst)
Onder Criteriumbereik: selecteer je kolom 1 op sheet 1 (zonder koptekst)
en klik op ok.

Selecteer nu de gefilterde data en geef deze een opmaak.

Als dit vaker voor gaat komen dan is het handig om een macro te gebruiken. hiervoor moet je helaas even wachten daar ik niet zoveel parate kennis heb om het uit mijn mouw te schudden en mijn werk hier gaat voor. Misschien dat iemand anders je sneller zal helpen.

Groet,
Ferenc

Als dit vaker voor gaat komen dan is het handig om een macro te gebruiken. hiervoor moet je helaas even wachten daar ik niet zoveel parate kennis heb om het uit mijn mouw te schudden en mijn werk hier gaat voor. Misschien dat iemand anders je sneller zal helpen.

Ik zou geen macro gebruiken, Voorwaardelijke opmaak kan dit gerust aan. Ook al kan VO op het eerste zicht niet werken met gegevens op een ander tabblad, geef dat bereik een naam en dan lukt het wel.

Voor de VO, de formule voor A1 zal iets zijn zoals:

=AANTAL(naamvanderange;A1)>0

De basis van jouw strategie hier zit in bijgevoegd bestandje.

Wigi

Bijlagen

Helemala gelijk

Wigi helemaal gelijk.

Denk in het vervolg 2 keer na denk voordat ik post, nu leren mensen het misschien niet geheel direct goed.

Groet,
Ferenc

Wigi helemaal gelijk.

Denk in het vervolg 2 keer na denk voordat ik post, nu leren mensen het misschien niet geheel direct goed.

Groet,
Ferenc

Geen probleem Ferenc. Er zijn heel dikwijls verschillende manieren om iets op te lossen, alleen zijn er minder en meer efficiënte manieren. We moeten proberen de meest efficiënte manieren te vinden, maar zolang een probleem opgelost is, is de vragensteller al gelukkig... :thumb: Dan pas komt efficiëntie erbij kijken, niet op de eerste plaats.

Keep up the good work

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan