• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

functies copieren naar verschillende tabbladen

• Onderwerp starter Onderwerp starter bels
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

bels

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2015
Beste

heb verschillende functies in een excell sheet staan. Graag zou ik dit "functie" tabblad gekoppeld hebben aan verschillende bestanden.

Kan dit via rechtermuisknop "functie" tabblad kopieren naar andere bestanden maar de verwijzing "blad1" is in elk tabblad anders(bv:soms heet dit jan-jun, soms jun-juli). Bestaat er een manier om dit "functie" tabblad in een keer te koppelen aan nieuwe bestand? ( dus in bestand 1 is het tabblad waar de functie heen verwijst jan-jun maar zou dit "functie" willen gebruiken voor tabblad jun-juli maar dan zou ik in alle functie de verwijzing moeten veranderen naar Jun-juli....) Kan ik dit ineens doen?

hopelijk vind ik hiervoor een oplossing.....

Bels,

Je zou je formules om kunnen zetten naar indirecte formules, zoek maar eens naar de formule INDIRECT().
Hiermee kun je binnen een bestand indirect te verwijzen naar een tabblad, dan kun je met het veranderen
van een cel simpel de formules laten verwijzen naar een ander tabblad.
In de indirecte formule kan ook een bestandsnaam worden opgenomen.
Echter, indirecte formules vereisen wel dat de in de formule genoemde bestanden geopend zijn, anders volgt
er een foutmelding.

Bekijk bijlage HelpMijFunctieIndirect.xlsx

Veel Succes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan