Functies in Configuratie scherm uitgegrijst en update werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

hk291053

Verenigingslid
Lid geworden
21 mei 2007
Office versie
miDer
Beste Helpmij,

Ik begrijp er niets van, maar ineens waren er 6 iconen in het configuratiescherm uitgegrijst, waaronder Netwerkcentrum. Als ik op het netwerkicoon in de taakbalk rechts klik en voor Netwerkscherm kies, gebeurt er ook niets. En ook kan ik updates niet meer starten. Krijg de melding "er kan niet naar nieuwe updates worden gezocht". Ik heb geen idee waar het mis is gegaan, want alles heeft wel perfect gewerkt. Ik gebruik Vista Ultimate en heb systeemherstel natuurlijk uitstaan, dus even terug naar de correcte systeemomgeving gaat niet lukken. Is er iemand die een idee heeft wat er aan de hand kan zijn.

Bij voorbaat hartelijk dank,

Herman Koch.

ai systeemherstel uitgezet :S Het is windows hé!!! :P
jah ik begrijp niet zo goed wat je wilt zeggen met uitgegrijsd... Kan je mss een screenshot ofzo plaatsen?

Laatst bewerkt:
Screenshot

Ik ga vanavond even een screenshotje maken. Bedankt alvast voor je reactie.

Herman.

Beste Helpmij,

Zie attached screenprintje.

Vriendelijke groeten,

Herman.

Bijlagen

• Ontbrekende iconen.jpg
    Ontbrekende iconen.jpg
    43,5 KB · Weergaven: 63
weet je wat ik raar vind...
Alles staat in alfabetische volgorde... en het eerst daarna is adobe gamma :eek:
Dus ik vraag mij af wat daar dan had moeten staan? Ik zit nu op xp omdat ik mijn laptop effe kwijt ben maar daar is het eerste icoontje in het configuratiescherm adobe gamma ;)
Het is ook geen volledig screenshot is het niet?
jah voor de windows update weet ik het ook zo direct niet.
Probeer anders eens het freeware programma glary utilities, dit kan problemen met windows soms ook oplossen

Beste Jelpot,

Het is inderdaad maar een gedeelte van het scherm, maar de Icoon Netwerkbeheer is er ineens niet meer. Ik ga vanavond nog even kijken welke iconen ik nu allemaal kwijt ben in het Configuratiescherm. Ik denk dat ze als eerste verschijnen omdat ze geen naam hebben. Ik denk zelf dat het misschien iets heeft te maken met autorisaties. Het is een Vista versie die ik van het bedrijf heb gekregen waar ik werk, en misschien hebben ze daar in de standaard VISTA installatuie er voor gezorgd dat na een x-aantal dagen een aantal functies, zoals netwerkbeheer en updates, niet meer gebruikt mogen worden??

Als dit het geval zou zijn, waar kan je dat dan zien en hoe kan je binnen VISTA dit soort autorisaties managen?

Groetjes,

Herman.

sorry herman van autorisaties en al dat weet ik zeker helemaal niets :confused:
Als het zo zou zijn dat dit alles geblokkeerd wordt dan vraag ik mij toch af waarom?
Vraag dan eens op je werk of dit ook degelijk gedaan wordt, want ik vind het toch raaar dat dit je probleem zou zijn...

Terug naar XP

Ik heb gelukkig ook nog een goed werkende XP partitie en ben daar weer naar toe terug gegaan. Ik laat Vista maar even aan mij voorbij gaan. Wacht op de nieuwe versie van Microsoft!!

Bedankt voor de aandacht,

Groetjes,

Herman.

wat bedoel je met ik wacht op een nieuwe versie van windows? :P
Je bedoelt windows seven of wat? :D
Bwa heb je al het SP1 geinstalleerd voor vista, misschien bevat dit wel al gewoon een bugfix hiervoor :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan