Funktie Format

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vuurbok

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2010
Hoi luitjes,

Ik heb een vraagje: hoe kan ik ervoor zorgen dat de volgende funktie Format precies doet wat ik wil? Ik ben bezig om een VBA-funktie te maken en het lukt mij niet om een getal altijd wetenschappelijk af te ronden op E+6 hoe groot het getal dan ook wordt. Ik heb de volgende VBA-formule gemaakt die hieronder te zien is. Het lukt me gewoon niet om het getal wetenschappelijk altijd af te ronden op E+6. Ik wou "E+6" vastklinken, maar ik weet niet met welke speciale symbool.

Private Sub txt_Number_Of_cells_AfterUpdate()
Me.txt_Number_Of_cells = Format([txt_Number_Of_cells], "###E+6")
End Sub

Als ik bijvoorbeeld in de tekstvak txt_Number_Of_Cells het getal 6,6 of 300 intik, moet dat automatisch omgezet worden in 6,6E+6 of 300E+6. Is het mogelijk om dit mooier te maken door 6,6 of 300 om te zetten in 6,6.106 of 300.106? Daar ben ik wel nieuwsgierig naar! :D

Groeten van Vuurbok! :thumb:

En het kan zo simpel:
Code:
    Me.txt_Number_Of_cells_Scientific = Format(Me.[txt_Number_Of_cells], "Scientific")

Laatst bewerkt:
Hoi OctaFish,

Bedankt voor je antwoord, maar het is juist net niet wat ik mee bedoelde. Maar ik heb eindelijk een oplossing gevonden. Zie hieronder wat ik ermee bedoelde.

1) Klik op 'Eigenschappen' van het tekstvakje (waarvan de kolom als tekst ingesteld staat).
2) Ga naar 'Gegevens'.
3) Voer in 'Invoermasker' de volgende tekst: &&&&"1E+6".
4) Dan schrijf ik bijvoorbeeld in dat tekstvakje: 230.
5) Het antwoord in dat tekstvakje wordt dan 230E+6! :D

Dat is wat ik liep te zoeken. Nu deel ik dit met jullie. :D

Groeten van Vuurbok! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan