• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

funtie autosom werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

ekmiw

Gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2008
Ik heb een leerlingenrapport voor de lagere school in mekaar geknutseld . Nu kom ik tot de vaststelling dat de functie autosom niet meer werkt. Heeft dit iets te maken met een bepaalde instelling of wat .....?

Ik voor hierbij het bewuste werkblad (de linken naar andere werkbladen werken perfect)

Heeft iemand hier een uitleg en/of oplossing voor ?

Beste dank

ekmiw

Bijlagen

Ekmiw,

Kijk eens op het tabblad Toetsen naar de opmerkingen die naast de getallen staan.
Ga op een getal staan en links van het getal verschijnt een soort waarschuwing. Ga met de cursor naar die waarschuwing en klik er op. Er staat zoiets als : Getal is opgeslagen als tekst. Converteren naar getal .

Door een reeks van de getallen te selecteren is het mogelijk om deze ineens te converteren.
Als het goed is werkt de autosom dan weer.

autosom functie werkt nu weer wel

Een fout zit soms in een klein(groot ?) hoekje.

Dank je ; het probleem is opgelost.

ekmiw

Ekmiw,

Graag gedaan.
Zou jij de vraag dan als opgelost kunnen zetten ?

Beste ekmiw,

Als getalen en getallen als tekst door elkaar staan zonder dat je het goed ziet, kun je een controle inbouwen door beiden te tellen:
Code:
=AANTAL()
, telt alle getallen in de reeks;
Code:
=AANTALARG()
, telt alle gevulde cellen in een reeks.
Idealiter komen deze twee overeen zodat jouw som altijd klopt.

Richard

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan