furmark test

Status
Niet open voor verdere reacties.

jayson

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2008
beste,

ik weet niet of ik de vraag goed heb geplaatst en of ik deze bij videokaart moest plaatsen maar dan hoor ik het wel van jullie..
Ik wilde mijn computer testen met furmark omdat ik er een 2de gtx 280 in heb gezet..
mijn overige pc is trouwens:

q6600
2x gtx 280 sli
oud p5k bordje
4 gb
en draai nog steeds xp

als ik het programma wil laten draaien krijg ik gewoon het oranje draaiend beeld te zien dat de 2 kaarten worden getest .
echter na 20 seconden springt het beeld geheel op oranje en blijft deze zo staan !
de computer blijft wel lopen maar kan er verder ook niets meer mee !
als ik kijk in de eerste 20 seconde dan word kaart 1- 99% belast en kaart 2 nog niet 0% ..
ik weet niet of dit normaal is en de 2de kaart pas later worden getest in het program maar zover kom ik dus niet

weet iemand misschien waar dit aan zou kunnen liggen of waar ik moet gaan zoeken ?
heb de nieuwste software geinstalleerd,
via gpuz herkend die een 2de kaart dus dat lijkt me ook goed dus ik ben radeloos !!

bedankt voor jullie reacties alvast

Verplaatst van Overige Software naar Videokaarten

twee kaarten worden alleen belast in fullscreen mode. furmark is een belastings tool. als je computer er na 20 seconden mee ophoud is er een grote kans dat je kaart te heet wordt

ja ik had hem op fullscreen dus eigenlijk zouden beide moeten werken ..
maar dat me kaart na 20 seconde al te heet word.. wat is hier aan te doen ?? hij is stofvrij en de orginele fans zitten erop

Dat kan aan de fancontrol liggen. Heb je beide kaarten ook in SLI gezet? (via de nvidia tools)

nou ik moet eerlijk bekennen dat ik deze optie niet vind !
Ik heb via wat programmatjes gekeken of beide kaarten werden gezien door de computer en ben eerlijk gezegd er zo vanuit gegaan dat beide kaarten ook werkte ..

ik heb gelezen op een site dat deze instelling te vinden zou zijn bij
nvideau control panel
dan zou onder 3d settings ook een sli optie moeten zijn..
ik heb deze echter er niet bij ! ik heb echt alles afgezocht !!

hij geeft wel aan dat er 2 kaarten zijn in de nvidea control panel
en dan onder 3d settings en dan bij set physx confrugration..

hier staan beide kaarten naast elkaar aangegeven als kaart 1 en kaart 2 .. op kaart 1 staat mijn scherm ook afgebeeld.
bij die andere site stond echter onder de kaarten een groene brug met sli erbij dat hij dus in sli staat verbonden met elkaar.
dit heb ik niet.. ik weet niet of dit komt door die instelling wat jij aangeeft ?

een hoop tekst en een hoop waar ik niet veel van af weet ! ik hoop dat jij me wel snapt hahaha
oja ik heb overigens driver 320.49 van de nvidea site gedownload en staat erop geinstalleerd

nog even een kleine toevoeging en hoop echt dat iemand me kan helpen !
het blijkt dus dat die inderdaad niet in sli loopt ! maar ik kan hem ook niet via mijn control panel aanzetten !
heel raar..
ik heb me er afgeopen nacht wat in verdiept en het moet gewoon te vinden zijn onder 3d settings en dan sli aanvinken !
daarna enable zetten en moet het lukken maar bij mij is deze optie niet aanvinkbaar ..
kijk op mijn screenshot zodat jullie weten wat ik bedoel..

ik heb de drivers nieuws erop gezet, niets brengt het zover dat ik ze in sli kan laten draaien !
weet iemand nog wat ik kan doen of wat ik over het hoofd zie ??
de kaarten worden wel via alle programmas erkend en ook onder taakbehaar staan gewoon 2 videokaarten! zie ook mijn screenshot..untitled.jpg

Heeft de 280 niet nog een fysiek kabeltje nodig tussen de twee kaarten? Heb je die aangesloten

Nou ik durf het niet met zekerheid te zeggen maar ik denk het niet... Heb 2 X aansluiting voor voeding en 2 aansluiting voor de sli bridges.. Voor de rest is er niks anders om aan te sluiten

Ja ..ik heb nagevraagd omdat ze 2 aansluitingen naast elkaar hebben of ik ook beide moest aansluiten maar dat hoefde niet werd mij verteld?? De andere aansluiting was voor het geval er een 3 de kaart word bij gehangen.. Klopt dit dan ook?? Ik heb de kaart aangesloten met 1 Bridge

In principe wel. je kunt de andere poort en eventueel een ander kabeltje proberen om een hardware probleem uit te sluiten.

Verder hen ik al bijna 8 jaar ati kaarten dus aan de software kant ben ik helaas niet bij

oke ik ben een nieuwe bridge gaan kopen, de 2de erbij gedaan en nog steeds niets !!
het lijkt mij verder geen hardware probleem meer.. of er moet iets anders zijn..

ik snap het gewoon niet..
heb de alles aangesloten zoals het moet,
de neuwste drivers geinstalleerd zoals iedereen aanbeveelt en nog lukt het niet..
krijg ik geen optie te zien dat ik sli op enable kan zetten

even wat anders ..
ik ben echt alles het controleren he en ben ik werkelijk zo dom geweest dat op een p5k bordje geen sli kan worden gedraaid en alleen crossfire ?
of heb ik dat mis ?
en bestaat er anders een bios update dat dat wel mogelijk maakt ?

Dit ligt aan het specifieke bord, maar je moedrbord moet het inderdaad wel ondersteunen

even een update !
het werkt alsnog allemaal .. heb flink gegoogled en heb een patch gevonden dat sli kan worden gedraaid op crossfire en het werkt prima !
wil je hartelijk danke voor de moeite !!
mvg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan