fwrite() verandert bestandsdatum niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jerrythafast

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2007
Sterk vereenvoudigd is dit de situatie.

Ik heb vier bestanden: a.php, b.php, x.txt en y.txt. Op commando kan a.php informatie verwerken en de resultaten opslaan in x.txt (met fopen() fwrite() fclose()). Wanneer iemand b.php uitvoert wanneer y.txt niet bestaat of ouder is dan x.txt, wordt een script in werking gesteld dat data uit x.txt verwerkt tot in y.txt; een automatische update dus. Als y.txt up to date is, wordt slechts y.txt weergegeven. (y.txt is dus in feite een cachebestand zodat x.txt niet steeds hoeft te worden verwerkt.)

Ik heb dit script al ruim een half jaar op een Apache2-installatie op mijn Windows XP Home computer draaien, omdat ik het vrij regelmatig aanpaste. Nu het script weinig meer verandert heb ik het op een webserver gezet zodat het dag en nacht bereikbaar is. Nu blijkt echter dat op de webserver de datum van laatste wijziging van de .txt-bestanden niet wordt aangepast na het uitvoeren van de scripts, met als direct gevolg dat de automatische update van y.txt niet plaatsvindt. Is er een manier om de datum van laatste wijziging wél te laten veranderen wanneer het script uitgevoerd wordt?

Alvast bedankt,
Jerry

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan