fysiek geheugen helemaal verbruikt!

Status
Niet open voor verdere reacties.

okkie-trooy

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2001
Ik had een programmaatje gedownload:aida32 en nu zie k dat mn fysiek geheugen helemaal is verbruikt.(192mb) mn vraag is of ik iets moet verwijderen, en wat moet k verwijderen? Ook valt het mij op dat als de computer een tydje aan is, het lijkt dat alles veel langzamer gaat op de harde schijf.
Wie kan me daarbij helpen?
groetjes okkie

Heb je veel programma's in je opstartlijst staan? Ga naar Start -> Uitvoeren -> msconfig -> Opstarten en vink daar programma's uit die niet opgestart hoeven te worden. Pas wel op, er staan ook noodzakelijke dingen bij. Ik neem aan dat je Windows 98 hebt?

Fysiek geheugen:
Totaal 191 MB
Gebruikt 191 MB
Vrij 0 MB
Percentage 100 %

Wisselbestandgrootte:
Totaal 540 MB
Gebruikt 98 MB
Vrij 441 MB
Percentage 18 %

Virtueel Geheugen:
Totaal 732 MB
Gebruikt 290 MB
Vrij 442 MB
Percentage 40 %

Ik heb idd w98se.
Ok, ik zal wat programmas uitschakelen. In ieder geval bedankt voor uw reaktie, want ik moet nu gaan werken en kan eventueel vanavond pas weer reageren!
Ps: als ik wat wil opzoeken in helpmij, dan kryg ik een venster dat de pagina niet gevonden kan worden.
Ligt dit aan de server of aan mijn verbinding?
Groeten Okkie

Je komt wel op de zoekpagina? Het zoeken kan idd erg traag gaan. Post anders eens een screenshotje van de opstart items, dan zal ik er naar kijken.

Ik werk ook met Windows 98 SE en ik gebruik al een hele tijd het gratis programmaatje RamBooster dat je hier kunt downloaden.
Dit programmaatje houdt een door jezelf in te stellen hoeveelheid RAM vrij. Voordat ik dit programma gebruikte, werd de PC na een dagje draaien behoorlijk traag en moest dan opnieuw opgestart worden. Nu kan ik hem desnoods een week zonder problemen aan laten staan.
Overigens kan het daarnaast geen kwaad om te kijken of je bepaalde items uit de opstartlijst uit kunt schakelen.
Weet je niet zeker of je iets uit kunt schakelen, dan kun je hier bij Startup Quick Search kijken of het betreffende item uitgeschakeld kan worden of beter ingeschakeld kan blijven.

Guus.

Guus, bedankt voor de tip. zojuist rambooster geinstalleerd. helaas kan ik weinig met startup quiksearch want ik kanhelaas geen engels.

Geplaatst door okkie-trooy
helaas kan ik weinig met startup quiksearch want ik kan helaas geen engels.
Dat is ook niet nodig. Als je een item hebt opgezocht vind je in de kolom Status een letter:

Y = Ingeschakeld laten. (Virusscanners, firewalls e.d.)
N = Niet nodig. Gaat vaak om dingen die je net zo goed handmatig kunt starten.
U = Nuttig, maar niet echt nodig. Mag je zelf van bepalen of je het in- of uitschakelt.
X = Absoluut uitschakelen. (Spyware, virussen e.d.)

Maar zoals Megabit al schreef, kun je hier ook een screenshotje van je opstart items posten, zodat wij er even naar kunnen kijken.

Omdat je geen Engels kent, heb ik bij dit berichtje even een screenshotje van RamBooster gedaan met de beste instellingen voor jouw systeem. Je krijgt dat venstertje te zien via Edit, Preferences. Let wel op dat je na op de knop "Done" geklikt te hebben, het volgende venster sluit met de knop "Send to tray". Klik je op het kruisje rechts boven, dan sluit je het programma af, terwijl het nu juist de bedoeling is dat het continu in de achtergrond meedraait.

Guus.

Laatst bewerkt:
hoe kan ik een screenshotje maken van mn opstartitems? verder heb ik n.a.v je screenshotje van ramrooster dezelfde waarden ingesteld als op dat voorbeeld van u.
Gtroeten okkie

Met de knop ALT+'Print Screen' ergens rechtsboven op het toetsenbord (alt zorgt ervoor dat alleen het actieve venster ge-printscreened wordt. Dat kun je dan plakken in Paint en opslaan als JPEG. Dan als bijlage toevoegen.

helaas, sorry hij doet niks hoor..Ikheb het venster van hulpprogramma van systeemconfigiratie waarin alle opstartitems staan vermeld. maar ik kan er verder geen kant mee op

Het is dus niet gelukt een screenshot te plakken in pait? Paint kun je trouwens zo opstarten: Start -> Uitvoeren -> pbrush

Er is nog een andere manier.
Maximaliseer het venster met opstartitems en druk op Print Screen.
Open Word en klik op Plakken.
Stuur dit Worddocument op als bijlage.
Heb het net zelf even uitgeprobeerd en je krijgt een document van 66 kb, dus klein genoeg om te versturen (zie bijlage).

Guus.

Laatst bewerkt:
Je hebt toch wel als jpg opgeslagen? Anders is het waarschijnlijk te groot.

is die bijlage nu wel aangekomen? het bestand was net te groot, maar ik kan nu ff niet zien of die bijklage nu wel aangekomen is

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan