Fysiek geheugen laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

smookies12

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2007
Hallo,

Ik heb sinds een tijdje last van een laptop doe meer lawaai maakt. ik kwam erachter dat het fysieke geheugen vrij hoog is,
fysiek geheugen (MB)
Totaal 2038
In cache 1408
Beschikbaar 56
percentage 40%
Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen. Bij voorbaat dank

mvg smookies

En wat is nu de vraag?
Het geheugen gebruik heeft weinig met lawaai te maken. Het is wat warmer buiten dus wellicht dat je fan wat harder moet draaien.
Misschien is de boel wat stoffig geworden binnen in. Simpel om te proberen is om met een stofzuiger bij de fanuitlaat wat stof eruit te zuigen. Anders dat ding openmaken en voorzichtig met een busje perslucht schoonblazen.
Als je met Vista draait dan zijn de geheugengetallen niet bijzonder

Ron

Best even zeggen of je met vista of xp werkt... Deze getallen zijn nl anders (dus het zou duidelijker zijn voor ons)

Maar het geheugengebruik heeft idd weinig met lawaai te maken.

Dus, wat is nu eigenlijk de vraag?

de vraag staat onder vista hé, dus ik veronderstel dan het over een laptop gaat met vista ;)

en ik denk ook dat lawaai helemaal niets met het geheugen te maken heeft maar met de fan(s) die je processor koelt.

je zou inderdaad die laptop voorzichtig kunnen opgenschroeven en kijken of er niet teveel stof in die ventilatortjes hangt...
is dat wel zo voorzichtig wat uitkuisen.

Het zou goed kunnen dat wanneer je deze hebt schoongemaakt dat de laptop wat minder lawaai zal maken.
En het is inderdaad ook waar dat bij het wat warmere weer(al is het al helemaal niet fameus :P) dat die fan harder moet draaien en je het dus wat meer kan horen...

Niet alleen het stof tussen de ventilatortjes nakijken maar vooral tussen doe koelblokken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan