fysiek geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

beernd

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2002
Een vraag over fysiek geheugen, hoe groot moet dat eigenlijk zijn, dat van mijn pc is maar 16MB ik hoorde dat dit veel te weinig was, wat kan ik eraan doen om dit te vergroten? en vooral hoe doe ik dat dan?

Als je 16 Mb zal je processor ook te traag zijn voor XP. Je hebt waarschijnlijk niet meer dan een 133 mhz. Voor XP is een 300 mhz, 128 mb het minimum wel mits je nog het nodige 'tweaked' om het een en ander te versnellen.

Geheugen uitbreiding gaat met insteekmodules. Dit hangt sterk af van je moederbord. Op tweedehands sites kan je vast nog wel een geschikte module vinden, mits je weet welk type je hebt. Hiervoor zal je toch je kast moeten openen.

Of kijk of je een handleiding online kan vinden van je pc.

Een vraag over fysiek geheugen, hoe groot moet dat eigenlijk zijn, dat van mijn pc is maar 16MB ik hoorde dat dit veel te weinig was, wat kan ik eraan doen om dit te vergroten? en vooral hoe doe ik dat dan?

16 MB is inderdaad wel erg weinig.. heb laatst bij iemand 64 MB erbij gezet (in totaal 80) en het draaide wonder boven wonder nog stukken sneller ook.

Geplaatst door caveman
Als je 16 Mb zal je processor ook te traag zijn voor XP. Je hebt waarschijnlijk niet meer dan een 133 mhz. Voor XP is een 300 mhz, 128 mb het minimum wel mits je nog het nodige 'tweaked' om het een en ander te versnellen.

128 voor XP is imo veeel te weinig.. draait pas echt lekker met 256 ~ 512 ..

nou het zal je misschien verbazen, maar ik heb hier een p4 met 2.0 ghz draaien daar moet xp wel op kunnen draaien toch?

Een p4 2.0 met 16MB geheugen? Kan volgens mij niet eens..... als ik jouw was zou ik uitzoeken wat voor geheugen je mobo aan kan (rimm, ddr, dimm) en dan minimaal 256 er in zetten.... dan maak je tenminste een beetje gebruik van de mogelijkheden van je computer....

edit: Volgens mij heb je het nu over je videogeheugen

Laatst bewerkt:
nou de situatie is iets veranderd, het gaat om het beschikbaar fysiek geheugen , sorry, ik doe er een plaatje bij. Gister was dat maar 16 MB, nu is dat 57 en een beetje, maar dit moet toch groter kunnen of is dat normaal?

Bijlagen

• naamloos.gif
    naamloos.gif
    41,9 KB · Weergaven: 57
Ah, nou is het duidelijk...

Je hebt 256MB geheugen, waarvan 200 in gebruik door lopende processen.... Hier moet je geen aandacht aan besteden, want dat loopt continu op en neer....

Je kan er eventueel 256 bij zetten, maar als alles het doet zoals het moet, is dat niet nodig....

ok, thnx. Maar is het niet zo dat sommige spelletjes traag lopen omdat dat geheugen te klein is? (dat werd mij verteld nl.)

in principe is dat wel zo, zeker met de nieuwste spellen zul je wel merken dat het wat beter draait met 512mb ipv 256. Op dit moment is geheugen niet zo megaduur, dus als je ruim in budget zit zou ik een kijken naar een uitbreiding.

Al moet er wel nog even bijzeggen dan niet alleen gehugen de snelheid van een spel bepaald. Als je een mega trage videokaart hebt, kun je daar beter je geld insteken (dus wat voor videokaart heb je?)

xp draait prima op jouw systeem volgens mij

mijn video kaart is een GeForce4 MX 460 64 mb. Daar heeft meestal alles wel goed onder gedraaid.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan