Fysiek geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hoebels

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 jan 2010
Hallo,

Mijn laptop is een tijdje terug gecrashed, ik heb hem opnieuw laten opzetten alleen nu is hij erg traag. Draaide vroeger op Vista en nu op XP met sp3.

XP geeft aan dat er maar 256 mb intern geheugen in zit. Ik heb ondertussen BurnInTest V6.0 laten lopen en deze geeft aan dat er een total fysiek geheugen is van 256 mb maar geeft ook aan dat er in beide slots(DIMM 1 + DIMM 2) 512 MB DDR2 geheugen zit.

Betekent dit dat XP de 1 GB geheugen niet herkent en dus draait met 256 MB?
Zo ja, hoe kan ik dit oplossen?

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Groetjes Hoebels

Goedemiddag,

Welkom op Helpmij.
Weet niet welk notebook je hebt maar vaak wordt door de videokaart geheugen afgesnoept van het interne

Hoi Modag,

Bedankt voor je snelle reactie.

Ik heb een HP Pavilion DV6000.

Heb je enig idee hoe ik kan voorkomen dat de grafische kaart dit geheugen pakt?
De grafische kaart die erin zit is een GeForce Go 6150 met 128 MB geheugen.

Bedankt.

Hoebels

Laatst bewerkt:
Hoi,

Volgens mij zal je dat in de bios moeten regelen je kan in iedergeval zien of dit het geval is.
Meestal is del of F2 toets indrukken bij het opstarten de toets om in de bios te komen
Sorry, net wakker zie dat er wat anders aan de hand moet zijn geeft de bios wel de 1024 aan?
Denk dat je deze even moet lezen

Laatst bewerkt:
Hoi Modag,

De bios geeft het volgende aan:

Total Memory 1024 MB
Video memory 256 MB

Daarnaast staat "Video memory is included in the total memory the size is dynamically changed in the OS based on the usage"

Ik heb gekeken naar de slaapstand maar deze geeft aan dat er 43 GB vrij is en maar 256 mb nodig is voor de slaapstand.

Hoi,

Sorry maar dit gaat me boven me hoofd:D misschien dat een andere Helpmij-er nog een wonderschoon idee heeft.

Laatst bewerkt:
Hoi Modag,

Toch bedankt voor je reactie!

Groetjes,

Hoebels

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan