Fysieke geheugendump ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

RACOON

Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2003
Ik heb een laptop....

Proccesor: pentium 4 2 ghz
Geheugen : 256 ddr
videochip: SiS 650_651_M650_740
Ondersteunt D3D software T&L

Als ik een spel draai valt hij er steeds onder t spelen meestal na rond 5 sec in t spel te zitten of hij valt helemaal weg en begint met fysieke geheugendump.

Het ligt niet eraan dat de laptop t niet aankan maar na een reparatie deed hij t namelijk gewoon weer goed spelen enzo medal of honer , no problem maar jah nu val hij dus telkens uit t spel of valt uit t spel en gaat Fysieke geheugendump doen. :(

Ook bij 3dmark2001 SE valt hij weg.....

Weten jullie wat ik fout doe en/of welke instellingen ik moet veranderen..?

Emiel

Mag ik een reactie alsjeblieft....

Weet niemand het ? :rolleyes:

Welke windows ik gebruik

Ik gebruik Windows XP prof... :thumb:

Als t geheugen er niet goed had ingezeten dan was het toch niet mogelijk geweest dat XP wel opstrart of heb ik dat nu mis ....... ?

Het kan zijn dat hij wel contact maakt maar door trillingen of iets dergelijks even de weg kwijt is?

eeeh dan heb i probleem mijn garantie vervat als ik m open zou maken,....Maar jah laser is wel al failiet ....

Heb je mischien nog andere ideeen waar t aan kan liggen :confused:

Emiel

toch maar gekeken

k heb t stikertje DO NOT REMOVE :p beetje losgehaalt en gekeken of t geheugen goed zat ,

Naar mijn idee zat t er goed in :thumb: en er was geen oxsidatie onstaan wat mischien voor storing had kunnen zorgen.. :)

Maar jah helaas dus ook neit probleem opgelost

Emiel

Laatst bewerkt:
Geheugendump kan liggen aan een slecht geheugen maar ook aan je videokaart, geluidskaart etc., overtuig je er van dat in ieder geval de nieuwste drivers geinstalleerd zijn.

drivers

Ik heb alle drivers geinstalleerd maar weet totaal niet de updates te vinden als die er mochten zijn heb al vaak gezocht maar kreeg steeds geen betere versie dan ik al had dus naar mijn idee heb ik al de nieuwste drivers

slecht geheugen

is er een manier om slecht geheugen te herkennen op te sporen...

In sysoftware Sandra leek er trouwens geen probleem.

Emiel

Op de een of andere manier is er denk ik wat met je videochip is gebeurt (ik neem aan een on-board chip)

Als sisift sandra geen bijzonderheden aangeeft omtrent het geheugen mag je er vanuit gaan dat dit wel goed zit, wat zegt sisoft over je videochip??

videochip test

eeh waar kan je die specifiek testen ? even kijken hoor :)

bij open GL Extensions , alleen maar vinkjes
-------------------------------------------------
Video adapter is niet VGA compatible :confused:
----------------------------------
Screen saver Active, no
-----------------------------------
Enhanced Video Settings

Alles gevinkt behalve
- Highcontrast Feutre ON
en
- Screen reader active
-----------------------------
Video driver clipping capabilities
- niet gevinkt is ; can clip output to region

enz dus nog wat meer maar volgens mij hoort VGA wel compatible te zijn of heb ik dat mis ??

Emiel

Warning

ik zie een warning staan;

Warning W332 Use a plug & play monitor and video adapter........

denk dat je dat wel wil weten msichien belangrijk

Mijn laptop heeft trouwens een tv out mischien heb je daar nog wat aan maar ik kom er niet meer uit uit al die gegevens :confused: echt **** maar jah mischien weet jij al de oplossing...

Emiel

Het lijkt er op dat er problemen zijn met je videochip/adapter, welke reparatie is er uitgevoerd???

er is ooit een reparatie op t toetsenbord uitgevoert want die zat los bleek na aankoop maar dat verhaal kan je helemaal lezen onder

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=114272

------------------------------------------------------------------------
Heys ik heb ook een notebook van laser maar die had ik niet gewonnen ofzo maar gewoon gekocht met 2 jaar garantie.

Bleek toen ik thuiskwam dat t toetsenbord beetje loszat ik LASERhelp bellen kwamen ze m woensdag ophalen en t zou niet langer dan 11 werkdagen duren maar om t verhaal kort te houden ik kreeg m pas terug na 3 maanden en toen was hij helemaal kapot beelscherm overmidden geklapt en nietmand voelde zich aansprakelijk ook t vervoersbedrijf nit die m afleverde..ik dus probleem...en heb rechtsbijstand ingeschakelt.........twee weken later na flink te hebben gebelt kreeg ik m eindelijk terug omdat ik ze bedriegde met een rechtzaak als ik m niet meteen terug zou krijgen of mijn geld terugkreeg.

Nou toen had ik m dus terug en nu blijkt dat t toetsenbort weer loszit ( balen ) maar jah nu zijn dus helemaal failliet verklaart zoals j in vorg bericht hebt gelezen dus breng ik hem niet meer naar hun want ben bang hem dan nooit meer terug te krijgen dus ik wil zeggen koop geen laser ook niet als je er tweedehands nog goed aan akn komen want de garantie en de service is erg bout....

LASER SUCKS om t maar kort te houden...

Ik vond dat ik even erop moest reageren na de service die de maker van dit onderwerp had gekregen.... maar hij is er niet .....euro's aan kwijtgeraakt dat is wel beter voor hem maar wel nog erg ***lig
-----------------------------------------------------------------------

Emiel

Maar de problemen kwamen pas nadat ik ooit en spel had geinstalleert op vakantie dus niet na dee reparatie ook al was de servidce bar zoals je weet ( wanneer je bovenstaand verhaal hebt gelezen )

:(

greetzz Emiel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan