Fysieke geheugendump

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gewoon even afwachten nu :).

@ sphyro: probeerd e vraag aub overzichtelijk te houden :).
 
ja, ik dacht het wel.....
Ik zal volgende keer nog ff beter opletten als het nog een keer komt (hoop van niet natuurlijk:) )
Ik vind het maar een vaag gedoe, en ook niemand weet echt de goede oplossing..
 
Ja, maar dat heeft volgens mij met andere dingen te maken.. marja, de problemen had ik ook al met de gedownloade updates van nvidia.com... als je me nog begrijpt..
 
Oke, ik snap het :)

Als ik straks nog steeds problemen heb denk dat ik die maar ga proberen.....ik moet toch wat..
 
Het probleem is nog steeds niet verholpen.....
Weet iemand een andere oplossing?
 
heb je al een memorytest en een hardeschijftest gedraaid? Een memorytest is als bijlage toegevoegd, maar voor een hardeschijftest moet je op de website van je leverancier zijn. Ik heb ook bij iemand anders gezien dat het aan de CPU lag.. Heb je ook een mobo met een monitoraansluiting erop? Probeer die eens te gebruiken en haal je videokaart eruit. ik zou gewoon eerst kijken of het op de een of andere manier aan hardware kan liggen. Anders zal er toch niets anders opzitten dan je pc te formatteren.

PS die memtest moet je ff ergens unpacken, dan een geformateerde Floppy in je pc doen, daarna install.bat draaien (die heb je net uitgepakt) en daarna de floppy in je pc laten zitten en je computer opnieuw opstarten. (en vanaf de floppy opstarten)
 

Bijlagen

  • memt31a.zip
    50,2 KB · Weergaven: 15
OK, zal ik doen.
Maar ik heb nog garantie dus niks aan de hand. Als het probleem zich blijft voordoen breng ik heb gewoon weg....
Ik kreeg net ook een reactie dat er waarschijnlijk iets te heet wordt in mijn pc....De eerst volgende keer als het blauwe scherm komt kijk ik de temperatuur ook even na.
 
Wat houd Tem1, Temp2, en HD0 in?
Temp1 is 43 graden met een groen vtje er voor.
Temp2 is 32 graden met een blauwe pijl naar beneden ervoor
HD0 is 29 graden met een blauwe pijl ervoor.
Maar ik heb al een paar urr geen games gedaan...
 
Geplaatst door Rick_Klein
Volgens mij klopt die link niet helemaal...

ik heb hem daar zelf geupload jongens.. met www.yousendit.com kan jemailtjes van 1 gig sturen dmv up te loaden naar een harde schijf van hun, en een mailtje te sturen naar de email met de link erin. Maar omdat ik hem naar een ongeldig emailadres heb gestuurd ging hij em weer verwijderen..




Geplaatst door Rick_Klein
Wat houd Tem1, Temp2, en HD0 in?
Temp1 is 43 graden met een groen vtje er voor.
Temp2 is 32 graden met een blauwe pijl naar beneden ervoor
HD0 is 29 graden met een blauwe pijl ervoor.
Maar ik heb al een paar urr geen games gedaan...
Temp1 is waarscijnlijk de CPU temp.
Temp2 is dan de temp van je videokaart.
HD0 is je harde schijf (blauwe pijl naar beneden betekend volgens mij dat ie afkoeld, groene V dat ie stabiel blijft, en pijl naar boven dat de temp stijgt)
Als je computer een tijd aan hebt staan zijn dit vrij normale temperaturen. die heb ik nl ook.
 
Ik vermoed dat temp2 het moederbord is..

Zo is het bij mij trouwens.

Je kunt het proberen door de CPU zwaar te belasten ZONDER een grafisch iets. Als temp2 dan ook relatief snel stijgt is het waarschijnlijk je mobo.
 
Ik heb 10 minuutjes sims 2 gedaan en de temperaturen in de gaten gehouden. Natuurlijk gebeurde er niet veel maar dit kwam er uit:

voor temp 1 kwam een rode pijl omhoog te staan.
temp 2 bleef stabiel (er kwam een groen vtje voor)
HD0: hier bleef een blauw pijltje voor.

Ik heb vooral veel buurten geladen en huizen (vaak bij het laden wordt hij nl blauw met de geheugendump)

Nu ik weer gestopt ben blijft temp1 stabiel en temp2 en HD0 koelen nu af (blauwe pijl naar beneden)

Verder staat er ook nog bij speedfan:
Fan01: 3516 RPM
Fan02: 0 RPM

Ik neem aan dat dit de koelertjes zijn. En erachter staat dan hoe snel ze draaien? Als dat dus zo is draait Fan02 helemaal niet....
Klopt dit?
 
Valse metingen komen regelmatig voor. Dus dat koeler 2 stilstaat hoeft helemaal niet het geval te zijn :).
 
Oke

Dan zal ik wel ff mijn kast openschroeven.
Hoop wel dat hij stilstaat, heb ik tenminste het probleem gevonden....
 
Ik heb mijn kast nog niet opengeschroefd, maar volgens mij is er iets goed mis.
Ik starte net mijn pc op, heb mij ingelogd ( windows xp ) en meteen starte de pc opnieuw op, zonder enige waarschuwing....komt iemand dit bekend voor? weet iemand wat dit is?
 
Configuratiescherm>systeem>geavanceerd>opstart en herstelinstellingen>vinkje weghalen bij "De computer automatisch opnieuw opstarten".

Mocht je nu een blauwscherm met foutmelding krijgen.
Zet de exacte foutmelding hier neer.

doe dit eens. dan kunnen we kijken wat die code aangeeft
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan