Géén internet / Wél MSN ?????

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mark19

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2008
Ik heb een laptop welke ik aangemeld heb bij mijn draadloos internet netwerk in mijn woning, maar tot mijn grote verbazing werkt het internet hier niet op. Als ik een pagina intyp bv. www.google.nl zegt hij " Pagina bestaat niet " of Pagina fout.
Het vreemde is wél dat onderin de balk het verbindingstekentje van 2 monitors en een wereldbolletje te zien zijn en dat hij ook zegt verbonden te zijn op 54Mbps.

Ook werkt MSN zonder problemen.

Het besturingsprogramma is Windows Vista.

Ik heb al redelijk wat ervaring in (draadloze) netwerken maar zoiets vreemd als dit heb ik nog nooit meegemaakt.

Wie kan mij verder helpen ??

BVD.

Mvrgr. Mark

Welk antivirusprogramma/firewall heb je?
probeer het eens met antivirus uit.

onwaarschijnlijk dat dit helpt, maar probeer maar eens voor de zekerheid:

Configuratiescherm > Systeem en onderhoud > Systeembeheer > Services
dan krijg je een hele lijst, scroll helemaal naar benenden en klik WLAN auto config aan

Kijk dan of dit zo staat:
Opstarttype: automatisch
Status van de service: gestart

Hoi,

Waarschijnlijk een DNS probleem. Hoe is je netwerkkaart ingesteld? Staat die op "automatisch een IPadres verkrijgen"? Staat ook het DNS op automatisch?

virusscanner staat te hoog ;)

probeer eens naar google te gaan zonder virusscanner ;)

Ik zal de DNS instellingen eens nalopen. De virusscanner (AVG) is niet het probleem omdat ie nu zonder virusscanner draait en nog steeds weigert om op internet te gaan en MSN werkt wel. (MSN werket overigens ook toen AVG nog geïnstalleerd was...

Ik houd jullie op de hoogte !!!

Ik heb e.e.a. gecontroleerd en WLAN Auto config stond aan zoals Xtinction aangaf.
AVG virusscanner is het ook niet want die heb ik tijdelijk ge-uninstalled.
Nu wilde ik de DNS instellingen bekijken maar ik krijg geen toegang tot het Netwerkcentrum in Vista. Zodra ik deze probeer te openen flitst het netwerkschermpje open en meteen weer dicht. Ook useraccounts is niet te openen en parrentcontrol evenmin. Lijkt wel of een of ander virus alles heeft geblokkeerd, maar kan de virusscanner niet updaten omdat de internetverbinding dus niet werkt. :(

Wie heeft voor mij de oplossing ???

Is er ergens een instelling in Vista die ervoor zorgt dat er onderdelen niet toegankelijk zijn ??

Bvd

Heb je je wel aangemeld op een account met administrator rechten?

Jazeker heb ik dat !! Dat is juist het vreemde. Ik zou alle rechten moeten hebben om alles te wijzigen en in te stellen maar de Vista laat het gewoonweg niet toe. Hoe ik ook klik, wat ik ook doe... zelfs met een omweg kom ik netwerkcentrum niet in.

Loop die punten even na inderdaad. Al denk ik eerlijk gezegd dat je met een brakke Vista installatie zit, omdat je ook het netwerkcentrum niet in komt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan