G-Data en (poging tot) PKR

Status
Niet open voor verdere reacties.

Obodai

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2008
Nou hebben wij sinds gister een nieuwe virussoftware, na jaren Panda Antivirus te hebben gebruikt. Aangezien uit de tests G-Data als beste kwam, hebben we besloten om daarop over te gaan. Nu, nog geen 24 uur later, heb ik daar echter alweer spijt van. Ik vind het tot nu toe maar een overijverig ding dat last heeft van zijn geheugen, vergelijkbaar met een bejaarde Poolse schoonmaakster.

Maar nu naar het laatste probleem. Ik probeer het programma PKR te downloaden. Dit gaat nu zonder al te veel problemen (nadat ik eerst een half uur heb lopen klooien omdat ik er niet aan dacht dat ik daarvoor "Flash en Animaties blokkeren" moest uitschakelen). Maar als ik dan op het punt sta om dat te downloaden, dan wordt die pagina door de virusscanner geblokkeerd. Dit zou kunnen, aangezien het programma "not a virus" voor zijn naam heeft staan, dus het is een veel gehoord probleem. Maar nu kan ik echter met geen mogelijkheid een manier vinden om het programma tóch te downloaden. Volgens mij heb ik ondertussen al een uur lopen klooien bij zowel het tabblad "Virusscanner" als "firewall", maar ik kan het maar niet vinden.

Weet iemand wat ik moet doen om dit programma tóch te kunnen downloaden?

Dat soort programma's hebben vaak spyware, vandaar de waarschuwing.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan