G, G+, N, N1, N Mimo.

Status
Niet open voor verdere reacties.

NickJansen

Gebruiker
Lid geworden
17 mei 2007
Hallo,

Mijn Router op dit moment (merk: sweex) is aan de kleine kant qua bereik.
ben zoiezo niet kapot van sweex zelf.

Ik wil dus een andere router kopen, om het bereik wat te verbeteren.
nu zag ik verschillende termen staan: G, G+, N etc.

G is de standaard die ik nu heb. heeft weinig bereik.

met N of zelfs N1 kom ik al wat verder ermee. maar is het dan zo dat ik bij het kopen van een N router(bijvoorbeeld die van belkin), ook een andere ontvanger met de N technologie moet kopen? of kan die gewoon op de oudere ontvanger (want die is niet stuk).

Hoop dat ik het een beetje makkelijk heb uitgelegd,

groetjes Nick

Het is inderdaad zo dat als je een nieuwe N router koopt, je ook een N compitabele ontvanger nodig hebt. Normale G ontvangers zijn namelijk niet compitabel met de N norm, al kunnen N ontvangers vaak wel weer overweg met G routers.

en hoe zit het dan met mijn laptop.

stel ik koop een N router, moet ik dus ook een nieuwe netwerkkaart (of USB) kopen voor de laptop?

Als de ingebouwde ontvanger in de laptop een G ontvanger is wel ja. Waarschijnlijk zal de ontvanger wel werken met de router, maar dan op gewone G snelheid. Daar schiete je dus nog steeds niks mee op.

Als de ingebouwde ontvanger in de laptop een G ontvanger is wel ja. Waarschijnlijk zal de ontvanger wel werken met de router, maar dan op gewone G snelheid. Daar schiete je dus nog steeds niks mee op.

ok, duidelijk.

en het bereik(want dat wil ik vergroten.) is dat dan wel vergroot ondanks de G snelheid?

groetjes,

Ik denk niet dat dat veel groter zal worden. De router "schakelt" namelijk terug naar G, omdat de ontvanger alleen daar mee om kan gaan.

HIER alvast een mooie N ontvanger. Hij is niet al te duur en vrij goed. Ik gebruik hem zelf ook:P

Ik denk niet dat dat veel groter zal worden. De router "schakelt" namelijk terug naar G, omdat de ontvanger alleen daar mee om kan gaan.

HIER alvast een mooie N ontvanger. Hij is niet al te duur en vrij goed. Ik gebruik hem zelf ook:P

Ok weet ik voldoende :D

hartstikke bedankt. dit product had ik ook al op het oog. maar bij het aankopen van de router en de ontvanger,.. kwam het toch op een aardig hoge prijs uit :P.

maar dan is het in ieder geval waard.

bedankt.

haha ok, het zal nooit sneller worden dan een ouderwets draadje, maar komt wel dicht in de buurt:P Succes ermee

haha ok, het zal nooit sneller worden dan een ouderwets draadje, maar komt wel dicht in de buurt:P Succes ermee

nee dat klopt, heb nu ook draadloos. maar het idee achter draadloos vind ik geweldig. geen snoerenzooi etc,

En het grootste probleem wat ik heb is het bereik. en daar wil met de N technologie verandering in laten brengen.

bedankt,

Groetjes, Nick

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan