G schijf controle....type FAT 32. volumenr. 5632-D057

• Onderwerp starter Onderwerp starter keti
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

keti

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2007
hallo kanjers,

ik heb net een nieuwe laptop en heb een probleem met volgens mij de externe schijf G.
als ik de usb erin laat zitten van de G schijf dan start de laptop niet normaal op.

ik krijg te zien G wordt gecontroleerd type bestand Fat 32.
consistentie ( ? ) wordt gecontroleerd op de G schijf.
volumenummer 5632-D057
ook wordt er gezegt dat het beter is om de controle te doen.....
maar dat duurt heel lang.

ik snap dat ik de usb eruit moet halen maar bij mijn andere laprop hoefde dat niet.

wie kan mij helpen? please in simpele taal want ik snap niks van computers.

al zovast heel hartelijk dank

groetjes tineke

Hi Tineke,
Nieuwe laptops kunnen vanaf USB opstarten, oudere konden dat niet. Dus als je deze nieuwe laptop opstart met de USB schijf er nog in dan ziet je laptop dit als een mogelijke schijf om van op te starten. Dit is in de BIOS (het hart van je laptop) uit te schakelen, maar aangezien je al aangaf dat je er niet zo in thuis bent zou ik dat maar niet doen.
Makkelijkste is volgens mij dat je de check een keer helemaal laat uitlopen en dan zou de melding niet meer terug moeten komen.

Hi Tineke,
Nieuwe laptops kunnen vanaf USB opstarten, oudere konden dat niet. Dus als je deze nieuwe laptop opstart met de USB schijf er nog in dan ziet je laptop dit als een mogelijke schijf om van op te starten. Dit is in de BIOS (het hart van je laptop) uit te schakelen, maar aangezien je al aangaf dat je er niet zo in thuis bent zou ik dat maar niet doen.
Makkelijkste is volgens mij dat je de check een keer helemaal laat uitlopen en dan zou de melding niet meer terug moeten komen.

hallo axel,
ik heb nu de check helemaal uit laten lopen. duurde wel 3 uur,
ik kreeg vanalles te zien.
beschadigde clusters (???) in bestand........is dat erg???
toen riep de computer windows zal de schijf nu vervangen, het volumenummer 5632-D057

is er nu iets niet goed???
kan ik de usb van de externe schijf er nu altijd in laten zitten??
wat doe ik als ik de computer uitzet en hij begint weer 3 uur te checken?

bedankt voor je antwoord
groetjes tineke

hallo allemaal,
ik snap er niets meer van. Mijn laptop heeft vandaag weer 5 uur staan scannen.

er staat: windows heeft beschadigde clusters in bestand met naam ( null ) vervangen.
asus C-schijf

wat moet ik nu doen????

vriendelijke groetjes Tiny

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan