G400 geschikt???

Status
Niet open voor verdere reacties.

antonius

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
het blijkt nagenoeg onmogelijk om op mijn pc een spel te spelen. Vastlopers en spontaan resetten. Recentelijk liep zelfs mijn screensaver vast.
Ik heb PIII 533 Mhz 320 intern 60 gig HD 7200
Matrox G 400 en soundblaster 1024.
De configuratie blijft binnen de systeemeisen van de diverse spellen.

Vraag: is die G 400 uberhaupt wel geschikt om spellen te spelen? Zo ja, iemand enig idee waar ik dan het probleem moet zoeken?

Tsja, de G400 voor spellen.....
Toen de kaart net uitkwam kon hij leuk meekomen, maar Matrox kaarten hebben nooit uitgeblonken in 3D prestaties.
Op 2D en 'dual head' uitvoering zijn er nog steeds weinig kaarten die beter zijn dan matrox.

Een voorbeeld, het spel Harry Pooter (1) is net aan te spelen met de G400, als er teveel textures komen wordt het beeld blokkerig en iets schokkerig, maar als je wat nieuwere spellen neemt die nog meer 3D activiteit ontwikkelen gaat het hopeloos mis.

Draai voor de grap maar eens 3Dmark 2002 (te vindien bij www.madonion.com ) je zal zien dat je geen fantastische waarden haalt en dan de meeste tests behoorlijk schokkerig verlopen.

Mocht je tot aanshaf van een andere videokaart overgaan, controleer eerst of je moederbord ook 5 volt op de AGP bus ondersteund, want de meeste nieuwe kaarten hebben dat nodig terwijl de G400 aan 3,3 Volt voldoende heeft.

de G400 is een prima 2D kaart, maar voor 3D is ie absoluut niet geschikt. Ligt er dus een beetje aan welke spellen je speelt.... dus vertel maar ;)

Wat voor windows heb je trouwens?

(edit: he, te laat :D ... overigens zou je pc sowieso niet vast mogen lopen als je videokaart een spel niet aan zou kunnen.... het probleem zal wat betreft toch ergens anders in zitten)

voor patiance/solitaire is het een goeie kaart maar voor de 3d is het gewoon een bagger kaart:confused:

windows 98 SE
het gaat over spellen als Harry P. Age of Mythologie ed.

maestro ik heb ff die test gedraaid en daar komt de volgende score uit:

4463 3D marks
7620 CPU 3D marks

dit zegt mij dus even niets. Is dit echt hopeloos of valt het nog niet eens echt tegen?

xcalibur
als het niet aan de kaart ligt waar zou het dan aan kunnen liggen?

Die score is niet zo bijster hoog, voor een beetje 3D wil je toch al gauw een 7000 tot 8000 hebben, maar wat ook belangrijk is, tijdens de test zie je ook het aantal FPS (frames per second) om een beetje beeldkwaliteit te krijgen (en dit is dus minimaal) moet je toch op zo'n 30 fps uitkomen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan