ga-ma69vm-s2 videokaarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

jffrey

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2013
Hoi,
ik heb een probleem met me me computer, hij werkte eerst gewoon goed, maar opeens viel me videokaart driver elke keer uit,"display driver kernel stopped responding and has recoverd" gebeurden al als ik internet Explorer opende. Heel Windows reageerde dan langzaam, krijg zelfs af en toe een bsod. Ik zelf dacht dat het aan de driver lag, maar dat is niet zo. Heb alles geupdated, werkte niet. videokaart driver gedowngrade las ergens dat de GeForce gt 8800 het beste liep op 314vers maar ook dat werkte niet, uiteindelijk Windows 7 ultimate sp1 er op nieuw opgezet. Alles ging goed tot ik met de geforce gt8800 van de Microsoft wmd driver naar de de nvidia driver ga, Windows blijft hangen valt uit en start opnieuw op, dus ik naar de winkel een nieuwe kaart halen, een radeon hd 5450. En doet precies het zelfde werkt goed tot ik de offici�le driver er opwil zetten.gaat haperen valt uit en Windows wilt niet meer opstarten tot ik de video kaart er uit haal,als ik dan via me in board GPU doe dam doet hij het prima, dan werkt alles gewoon goed? ik Heb nu 3 kaarten geprobeerd, gt8800, radaon 5450 GeForce gt 640, alle 3 doen ze het zelfde. Als ik er de bij geleverde driver installeer, gaat het beeld allemaal haperen. En krijg ik een bsod, heb van alles all gedaan 2 nieuwe ram kaarten geprobeerd, in de bios inboard display aan en uit gezet beide werkt niet. De videokaarten werken zelf wel maar Zodra ik iets met een driver doe gaat het fout...

kan het zijn dat me pci-e slot kapot is?
Of dat ik mischien me bios moet update, wat ik wel raar zou vinden want heeft het wel altijd gewoon goed gedaan.
De spec zijn
Windows 7 ultimate 64bit
Moederbord- ga-ma69vm-s2. (gigabyte)
Cpu - amd athlon 64 x2 6400
Werkte ��rst met een evga geforce gt8800
Met een minimum van 400w

Als iemand me kan helpen, zou fijn zijn heb nu echt al van alles al geprobeerd

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Even voor de zekerheid chipset drivers ook geïnstalleerd ?

alvast bedankt voor jullie hulp, ik heb er net opnieuw windows 7 er opgezet, terwijl ik de radeon hd5450 er in had zitten, alles ging goed tot ik de bijgeleverde driver instaleerde, beeld begon te flikkere, opzich kon ik nog wel wat zien, tot ik met slimdriver aan de gang ging,naar het instaleren van"bus"driver was ik noodgedwongen de radeon hd 5450 er uit te halen,beeld flikkerde zo erg dat ik niks meer kon zien, nu zit ik weer via me in board, en alles gaat prima,
er zit een powersupply in van max 430 watt, wat eerst genoeg was voor me gt 8800, die een aparte stroom aansluiting heeft (6pins) mischien dat het daar aan ligt, want die ik nu heb heeft dat niet?
Bekijk bijlage HWMonitor.txt
dit is nog met de radeon er in

en dit zonder

hw m.png

heb hem ook nog nooit overgeclockt, dus dat kan het ook niet zijn,

heb nu alle driver geinstalleerd+ de chipset drivers(die ik zelf niet op de site van gigabyte kon downloade voor windows 7) maar wel op de site van AMD
windows update is ook up to date
slim driver zegt ook dat alles up to date is

alleen de bios heb ik nog niet geupdate, maar het is een f4 versie , en op de site van gigabyte staat dat f4 goed genoeg is voor de Athlon 64 x2 mischien toch de nieuwste doen? de f10 op dit moment?
maar dan zal ik het nu nog eens proberen nu dat alles up to date is,

ps de chipset driver heb ik wel vaker geupdate laatste keer dat windows er opnieuw er op had gezet was dat het eerste wat ik had gedaan, ook dat maakte geen verschil

Laatst bewerkt:
Hoi,

Je wisselt van merk videokaart weet je zeker dat 1 van de twee drivers goed verwijderd zijn.

ja, want op deze windows heeft nooit een GeForce gt 8800 op gedraaid, vorige versie wel ik dacht zelf dat die kaart kapot was, dus had een nieuwe gekocht en windows 7 er helemaal opnieuw opgezet, dus kan niks meer van nvdia opzitten,
nou heb ik net weer de radeon er in gedaan naar updates (chipset driver enzo) , hij start op, maar krijg al meteen flikkerend beeld, kom zelfs tot de bureau blad maar het beeld flikkerde zodanig, dat ik hem niet normaal kan afsluiten, wou de bios in om, weer de inboard kaart uit te zetten, maar zelfs daar gaat de radeon flikkere, dus kaart er weer uitgehaalt en windows doet weer alsof er niks aan de hand is. aan de driver zal het niet liggen denk ik? want heb er onderhand nu al 5x opnieuw windows opgezet, het rare is dat hij het in het begin op een driver windows gewoon doet? op de Microsoft driver. maar zodra ik er een driver installeer begint het, ook op een nieuwe windows. nou had ik ook een GeForce gt640 geprobeerd, ook die op een nieuwe windows, beeld deed het gewoon, tot ik ook de driver wou installeren, beeld viel uit en windows start opnieuw op. en windows geeft aan hardware geeft problemen en windows heeft het afgesloten (code 43) ondertussen heb ik die video kaart al terug gebracht naar de winkel,
maar lijkt wel of het bij elke kaart het zelfde probleem is. ook al is het een nieuwe windows, zet ik de inboard kaart aan of uit maakt geen verschil?. lijkt wel alsof het fout gaat zodra de kaart echt zijn ding gaat doen, doormiddel van de driver, mischien dat me pci-e niet meer goed is?

want als je van 6pin aansluiting naar geen aansluiting gaat ,voor je videokaart, hoef ik toch niks te verandere aan me moederbord? had express gekozen voor de hd 5450 voor de lage stroom verbruik. maar het is toch niet zo dat ik nou iets van extra stroom moet aan sluiten op me moederbord?

Hoi,

Om wat uit te sluiten wat is je merk en type voeding eventueel een andere om te proberen en nee die aansluiting is geen probleem moet zo werken

Hoi,

Lijkt me geen a-merk komt mij al niet bekent voor niemand in de buurt om een voeding te proberen en anders bij de betere winkels kan je ook binnen 2 weken zonder redenen terug brengen misschien een optie om te proberen want dan denk ik toch dat je moederbord defect kan zijn.

Ps gezien deze is het een heel slechte voeding

Laatst bewerkt:
Die voeding kan maximaal 15 Ampère geven op de 12V rail. Dat is 180 watt. Je processor alleen heeft al een TDP van 125 Watt. Een 8800GT heeft een TDP van 105 Watt. Bij elkaar dus 230 Watt. Ergo, je hebt je voeding gesloopt.

Als je de 8800GT nog wilt gebruiken, kan je het beste een 500+ Watt voeding kopen van een A-merk.

Edit: Mijn idee wordt nog gesterkt door het feit dat er meer dan 5% afwijking is op de 3,3V rail.

Laatst bewerkt:
harstikke bedankt allemaal, heb een nieuwe gekocht, een fsp500-60ghn, zal genoeg zijn toch? de radeon hd 5450 doet het nu perfect, geen geflikker meer en nog geen bsod gehad, heb ff rift gedraaid(omdat je die meteen kan starten) op mid, deed het gewoon goed, ga nu me display driver goed verwijderen, om te kijken of me GeForce gt 8800 het ook goed, aangezien die toch stukken beter is. wel raar als het nou hier mee opgelost is,heeft het lang goed gedaan,op me andere voeding maar zo zie je maar aan alles komt een eind,

Hoi,

Aan alles komt een eind:D maar fijn dat het opgelost is succes:thumb: een slecht voeding kan een hoop problemen geven

Laatst bewerkt:
hoi, hij draait nu goed op de GeForce gt 8800, driver is up to date, wel vraag ik me af of ik nou weer de amd chipset driver moet installeren?,

Hoi,

probleem is nog niet helemaal opgelost, videokaart werkt wel zolang ik 1x2gig ram (icidu 800) gebruik, maar zodra ik er een de zelfde bij zet , 2x2gig ram, computer start gewoon, maar dan werkt ineens me video driver niet meer? heb wel gewoon beeld enzo? alleen systembeheer komt weer aan met code 43, als ik dan me computer uit zet en er weer een ram kaart uit haal, doet de driver het wel ineens gewoon?, heb beide ram kaarten geprobeerd, zolang ik er maar 1 in doe werken ze? maar bij beide gaat iets fout.

Edit: nu doet hij het wel met 2x1 gig in dual channel(merk weet ik niet) vind ik raar

Hoi,

Je hebt vier geheugensloten al eens een andere geprobeerd?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan