• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Ga naar de bewuste cell indien waarde 0 is

Status
Niet open voor verdere reacties.

Scallebe

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2014
Beste ontwikkelaars,

Ik heb 2 sheets. 1 sheet waar ik o.a. een "Invoice Date" invul (jaar + maand), een "Currency" (afkorting). In de kolom "Rate" heb ik een VLOOKUP formule om de waarde van de ingevoerde "Currency" te gaan opzoeken (in de sheet Currency Rate) op basis van de "Invoice Date" en "Currency". Tot zo ver geen probleem.

Het is best mogelijk dat deze "Rate" in de sheet "Currency Rate" nog niet is ingevuld. (wordt pas gedaan wanneer deze een eerste keer moet worden gebruikt. Het resultaat is dan ook 0 indien niet ingevuld)

Uiteraard moet de waarde in de sheet Currency Rate ingevuld worden. Is het mogelijk, eventueel met VBA, indien de waarde 0 is en de medewerkers willen de waarde gaan aanpassen dat onmiddellijk de juist cel word geselecteerd bij aanklikken van de sheet "Currency Rate" dit ook op basis van de "Invoice Date" en "Currency".

In het voorbeeld is het niet zo moeilijk terug te vinden, het is maar een tabel van 1 jaar, de werkelijk sheet gaat van 2003 tot ...

Bekijk bijlage voorbeeld.xlsb

Alvast bedankt.

Greetz

Pascal

deze achter de sheet Currency Rate ?

Code:
Private Sub Worksheet_Activate()
With Sheets("Calculate Rights")
    For Each cl In .Range("H7:H" & Cells(Rows.Count, 8).End(xlUp).Row)
        If cl.Value = 0 Then
           Application.Goto (Application.Index(Range("A5:N39"), Application.Match(cl.Offset(, -1).Value, Range("B5:B39"), 0), Application.Match(cl.Offset(, -4).Value, Range("A1:N1"), 0)))
           Exit Sub
        End If
    Next
End With
End Sub

Laatst bewerkt:
SjonR,

Bedankt, de code werkt perfect, Ik heb wel de range aangepast naar mijn volledige sheet "Currency Rate"

Top!!!

Tot de volgende

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan