• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

ga naar volgende regel, eerste cel (macro)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wooden67

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2008
Hallo,
Is het mogelijk om in een macro aan te geven dat, ongeacht op de plek waar ik in een regel sta, de cursor naar de volgende regel, eerste cel laat springen?

Dus stel cel R39 is de geselecteerde cel en door middel van een macro laat ik de cel selectie A40 worden?

Wie heeft hier een oplossing voor?

Groet,
Luc

Hallo,
Is het mogelijk om in een macro aan te geven dat, ongeacht op de plek waar ik in een regel sta, de cursor naar de volgende regel, eerste cel laat springen?

Dus stel cel R39 is de geselecteerde cel en door middel van een macro laat ik de cel selectie A40 worden?

Wie heeft hier een oplossing voor?

Groet,
Luc

Code:
MsgBox Range("A" & ActiveCell.Offset(1, 0).Row).Address
Bovenstaande code geeft het adres van de cel in de A-kolom 1 regel onder de huidige cel.
Gelieve geen Select of Selection in de code gebruiken.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Hallo Roncanio,
Bedankt voor je snelle reactie.
Deze oplossing geeft een messagebox met de waarde.
Is het ook mogelijk om geen messagebox te gebruiken, maar naar die cel te springen zodat deze geselcteerd staat (klaar staat) voor de volgende invoer?

Dus als ik jouw oplossing gebruik en ik sta bijvoorbeeld in cel W38, dan geeft de messagebox nu als waarde $A$39. Ik zou dus die A39 de actieve cel willen laten worden om daar data in te voeren ipv een messagebox.

Ik hoop dat je me kunt helpen.
Groet,
Luc

Zo dan.
Code:
Range("A" & ActiveCell.Offset(1, 0).Row).Activate

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Helemaal goed! Dat is wat ik bedoelde Roncancio! Thanks!

Ik zag dat Theo soortgelijke oplossing had, maar het verschil in Activate of Select is me nog niet duidelijk. Zitten er voor- en nadelen aan om select ipv activate te gebruiken?

Groet,
Luc

Helemaal goed! Dat is wat ik bedoelde Roncancio! Thanks!

Ik zag dat Theo soortgelijke oplossing had, maar het verschil in Activate of Select is me nog niet duidelijk. Zitten er voor- en nadelen aan om select ipv activate te gebruiken?

Groet,
Luc

Het liefst geen van beiden, omdat ze vaak totaal niet nodig zijn.
Dus ipv.
Code:
Range("A" & ActiveCell.Offset(1, 0).Row).Select
Selection.Value = 1
of
Code:
Range("A" & ActiveCell.Offset(1, 0).Row).Activate
ActiveCell.Value = 1

.. volstaat 1 regel:
Code:
Range("A" & ActiveCell.Offset(1, 0).Row).Value = 1

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Laatst bewerkt:
OK, weer wat geleerd!!!
Bedankt allen. Jullie hebben me goed geholpen en de sheet wordt mede door jullie hulp steeds beter!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan