• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

gaan naar cel met variabele

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjoarel

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 jun 2015
voor projectopvolging maak ik een file aan voor opvolgen van appartementsblok.
ik maak een basis aan van 100 app onder elkaar die ik dan vaak kan gebruiken

bij het openen van de file zou ik vragen ik hoeveel appartementen er zijn voor een bepaalde werf.
zijn er bv 25 dan moet de macro gaan naar de rij waar app 26 staat en de 74 lijnen die er onderstaan dan verbergen.

ik weet echter niet hoe ik kan gaan naar rij 26 door gebruik te maken van de variabele (?).

Bekijk bijlage voorbeeld.xlsm

beste

in bijlage voorbeeld van wat ik bedoel. heb wel wat niet relevante zaken weggelaten.

zou dus formulier opstarten om enkele zaken te vragen waaronder het aantal appartementen.
de rijen die dan niet van toepassing zijn moeten dan verborgen worden. niet verwijderen want kan zijn dat er bv nog een handelsruimte later bijkomt en zou dit dan terug weergeven bij appartement.

hopelijk is het wat duidelijk :)

dag Timshel

al vast bedankt voor hetgeen je hebt gedaan. is al pakken beter dan wat ik had: niets.
echter nog een detail. als ik intik bv 4 dan verwijdert hij de eerste rij van app 5 niet. wat moet ik aanpassen in de code zodat dit niet gedaan wordt.

Ik weet niet of ik je nou helemaal goed begrijp.
Misschien zo?
Code:
Private Sub Workbook_Open()
    Dim Cl As Range

On Error Resume Next
    With Sheets(1)
        .UsedRange.EntireRow.Hidden = False
        Set Cl = .Columns(4).Find("APP " & InputBox("Wat is het appartementnummer?") + 1, LookAt:=xlWhole)
        Cl.Resize([COLOR="#FF0000"]Cells(.Rows.Count, 4).End(xlUp).Row - Cl.Row + 1[/COLOR]).EntireRow.Hidden = True
        Application.Goto Cl[COLOR="#FF0000"].Offset(-1)[/COLOR]
    End With
End Sub

Mooi zo.
Wil je de vraag dan nog even op opgelost zetten?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan