Gaat deze: "Radeon HD6970" samen met mijn andere specs??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Firehawk1

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2010
Hallo, ik heb weer een vraagje! :D (was lang weg zeg)

Ik ben van plan een betere (veel betere) Videokaart te kopen, nou is dat een:
Radeon HD6970 op 900MHz met 2GB GDDR5 (314 euro zou dat et waard zijn?)
3 fannen zitten derop :P

Nou is mijn vraag of die samen gaat met mijn andere spul:

RAM: 4Gb DDr2 800 mhz
Proc: Intel core 2 quad 2.5Ghz Q8300
Voeding: 700 watt voeding met 80-plus-certificering
moederbord: G31m-GS R2.0

me oude videokaart is een HD5670 1 gb

Ik zou em zo snel mogelijk willen bestellen omdat het nog: "op een werkdag bestelllen morge in huis" is

Met Heel Vriendelijke groeten, -Fedde Tiemersma :D. Echt TOP deze site.

P.S!! Wat zou een goede Passieve koeling hiervoor zijn (ik verwacht nogal wat lawaai! )

Laatst bewerkt door een moderator:
je gaat hier geen passieve koeling voor vinden. De nieuwste kaarten genereren teveel hitte om ze efficient passief te kunnen koelen.

verder zou alles goed moeten gaan. Een c2q kan misschien een lichte bottleneck zijn voor de kaart, maar je zult hier geen last van ondervinden.

Laatst bewerkt:
Ligt dat dan puur omdat het een Core2quad is? of omdat het 2.5 Ghz is. (zou mogelijk zijn om em te overclocken naar 3Ghz.

Maakt deze videokaart+voeding ook zoveel lawaai?
EDIT# ik betwijfel nu tog wat ik zal nemen.. een 6950 lijkt mij ook wel genoeg (en niet eens zo minder snel.) het kan me meer dan 50 euro besparen.

Offtopic:
Battlefield 3 heeft recommended een "quadcore" nodig en een "Ati Radeon HD6870"
zou dat dan ook niet bottleneck zijn? het zou tog moeten kunnen

Laatst bewerkt door een moderator:
door overklokken zou de bottleneck wel kleiner worden. Maar de bottleneck is sowieso al heel klein. Waarschijnlijk zelfs zo klein dat je met een c2q op 3ghz het verschil waarschijnlijk niet gaat merken in gpu prestaties met een i7.

Een 6950 heeft naar mijn mening een iets betere prijs/kwaliteit verhouding. En als je een 2gb reference design met dual bios neemt kun je hem ook nog flashen naar een volwaardige 6970 (met eigen risico natuurlijk).

Daarnaast heeft een 2gb 6950 sowieso al meer dan genoeg kracht voor de meeste mensen en games. Ik kan met mijn i7 920 6gb ddr3 ram en een 6950 2gb bf3 beta spelen op ultra met ruim 70 fps.

kun je een c2q dan vergelijken met een i7 ? want dat snap ik niet helemaal.
maar een 2gb 6950 en een 2gb 6970... is het snelheidsverschil zo weinig, want een 2gb 6950 heb je al voor 220 euro.. en deze is dus 300 euro

EDIT# een core i7 is dus ongeveer gewoon een quad core? ben ik net achter.

Laatst bewerkt:
ja maar een i7 heeft hyperthreading en is daarom sneller. En de c2q is gebouwd op oudere technologie waarbij de i5 en i7 quad cores nieuwer zijn.

En volgens mij is het verschil het niet waard tussen de 6950 en 6970. Beide zullen alles op max draaien en indien nodig kun je de 6950 nog unlocken naar een 6970

tsja.. dan zou ik denk tog maar voor de 6950 gaan. (zitten ook mooiere modellen bij ;) ) ik heb nog een oud moederbord (socket 775) dusja.. dan moet ik beide nieuw kope. een processor EN een moederbord.. daar wacht ik dan nog even mee.
en ik ga ook meer uit op de prestaties van GTA4

EDIT!!# ik heb net een 6950 bestelt (dirt 3 edition :d )

Laatst bewerkt:
ik kon de andere post ook edite maar ik doe even een nieuwe!

Ik wacht op me nieuwe videokaart die morge 21 oktober aankomt, werkt die perfect dan zal ik deze topic als opgelost zetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan