Gaat dit werken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Exquizzite

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2010
Hallow Helpmij Forum!

Ik ben een nieuwe computer aan het maken en dit wordt dus mijn eerste...

Wat ik nog moet kopen:
Moederboard: G31TM-P35 - Socket 775 - M-ATX http://www.computerland.nl/ProductDetails.aspx?en=NS00680316
Voeding: Antec Basiq BP350 http://www.cool-prices.nl/nl/product/componenten/voedingen/Voedingen-300-t-m-350-Watt/basiq-power-bp350p-ec-474679
Behuizing: Cooler Master Elite 330 Black/Silverhttp://www.cool-prices.nl/nl/product/componenten/behuizingen/miditowers/chieftec-case-midi-elite-330-black-silver-nopsu-528439

Wat ik al heb:
Hardeschijf: 3.5" Western Digital 500GB Green
RAM: DDR2 SDRAM 4GB
Processor: Socket T 775 Celeron D

DVD-RW/DVD+RW Drive
Toetsenbord en muis
Scherm
Windows XP
Windows Office

Mijn vraag nu luid mis ik iets, al is het een kabel? PC is nu best wel simpel maar dat gaat wel veranderen processor, nieuwe videokaart en voeding veranderen later wel. PC gaat dan eerst gewoon voor tekstverwerken, muziek beluisteren, etc. gebruikt worden nog niets zwaars.

MVG XQ

Laatst bewerkt:
Op zich zal dit wel gaan werken zoals je het omschrijft c.q. laat zien. Echter, wat ik persoonlijk zelf in de winkel zou laten liggen, is de voeding, dat is zo'b B-keuze geval om het maar eventjes zo te zeggen. En die zal in de toekomst met een goede videokaart de boel niet meer kunnen trekken in je systeem (het is maar een 350 watter) ..

Suc6! :thumb:

Ik zou het allemaal lekker in de winkel laten liggen..................

Wat moet je nou nog met een socket 775 moederbord en een Celeron D processor als je van plan bent in de toekomst te gaan upgraden???

Op zich zal dit wel gaan werken zoals je het omschrijft c.q. laat zien. Echter, wat ik persoonlijk zelf in de winkel zou laten liggen, is de voeding, dat is zo'b B-keuze geval om het maar eventjes zo te zeggen. En die zal in de toekomst met een goede videokaart de boel niet meer kunnen trekken in je systeem (het is maar een 350 watter) ..

Suc6! :thumb:

Ohh ik dacht juist dat Antec voedingen goed waren... Want ik had al een beetje uitgerekend hoeveel Watt ik nodig zou hebben en toen kwam ik niet boven 350W uit of is het toch beter om een 400-500 Watt voeding te nemen want zoveel dingen gaan er op deze PC niet echt gebeuren? toch bedankt:)

Ik zou het allemaal lekker in de winkel laten liggen..................

Wat moet je nou nog met een socket 775 moederbord en een Celeron D processor als je van plan bent in de toekomst te gaan upgraden???

PC gaat ook niet veel zware dingen doen. De oude PC (reserve) waarvan ik een Celeron D processor af ga halen is al best oud deze vervangt em alleen want ik heb een DDR SDAM op me oude waarvan er 512 MB op zit waarmee ik niet eens een internet spelletje op kan spelen, en toevallig heb ik nog 2 sticks van elk 2GB liggen dus. en ten slotte wil ik niet echt veel uitgeven later wel voor de processor. Ik heb al een betere PC dit is meerr een soort van reserve. :)

Waarom zet je die 2 x 2Gb ram dan niet gewoon in de oude computer?
Kost niks en klaar ben je

En welk moederbord zit er nu in de oude computer dan?

Want het lijkt me sterk dat daarin een Socket 775 moederbord zit met DDR1 geheugen...

Ok, duidelijk.

Maar, als het om een "reserve-pc" gaat waarmee je verder niets bijzonders doet, zou ik het toch anders en een stuk goedkoper oplossen.

Koop gewoon op Marktplaats 1Gb ram DDR, zet dat in je oude pc en klaar ben je. Geheugen zat dan, zeker wanneer je, zoals je zegt, XP draait.

Doodzonde om voor zo'n oude en trage Celeron D een heel nieuw setje te kopen.

Ok, duidelijk.

Maar, als het om een "reserve-pc" gaat waarmee je verder niets bijzonders doet, zou ik het toch anders en een stuk goedkoper oplossen.

Koop gewoon op Marktplaats 1Gb ram DDR, zet dat in je oude pc en klaar ben je. Geheugen zat dan, zeker wanneer je, zoals je zegt, XP draait.

Doodzonde om voor zo'n oude en trage Celeron D een heel nieuw setje te kopen.

ohhhhh dat kan ook :P bedankt LOL

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan