Gaat mijn game rig nog 2 jaar mee ???

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lechuque

Gebruiker
Lid geworden
16 sep 2008
Goeiendag helpers.

Ik wil een tijdelijke game pc samenstellen (moet +- 2 jaar mee).
Bij azerty wilde ik het volgende samenstellen:

mobo: Asus striker II NSE 790i;
pcu: Intel C2D E8500 3.16 Ghz (overclock naar +- 4Ghz);
ram: OCZ 2x2 gig DDR3 fatal1ty 1333 Mhz;
gpu: XFX 250 gts 1024mb x2;
psu: Antec true power 750 watt;
hdd: WD scorpio black wd 3200 bekt;
case: CoolerMaster HAF 922 midtower;

Mijn vraag is kan ik hiermee nog 2 jaar gamen op redelijk hoge instellingen of
kan ik beter meteen voor de i7 en de hele reutemeteut gaan ?

Graag wat advies van een kenner, alvast bedankt

Laatst bewerkt:
Om te beginnen neem je hier een laptop hdd. Die moet je sowieso niet nemen. Neem de Western Digital 640 gb black edithion. Die zijn voor desktops en een heeeeel stuk sneller. Daarnaast neem je 2 GTS 250's. Daar kan je volgens mij beter 2 HD4870 voor nemen. Die van XFX kosten op dit moment 112 euro (klik). Met twee van die HD4870 kom je sowieso een heel stuk verder dan met 2 GTS250 (niet alleen omdat CrossifreX veel beter is dan SLI maar ook omdat die kaart gewoon sneller en nieuwer is). En tja, als je i7 kan betalen, je komt er een stuk verder mee dan met deze. Steeds meer games zijn multithreaded en kunnen dus goed gebruik maken van een quadcore. Dus ja, als je het kan betalen. Ik zou zeggen doen.

Ook ik zou voor een AMD Phenom II X4 945 of 955 gaan, zelfde prestaties in games als de i7 920, maar een stuk goedkoper.. En aangezien het "tijdelijk" is zal een Phenom II X3 720 ook nog wel volstaan.
Inderdaad 2 HD4870 in Crossfire zetten of een enkele 4890 kiezen, de GTS250 is als ik het goed heb gewoon een opgewaardeerde 9800. (of zelfs 8800).

En voor je harde schijf sowieso een 3,5 inch model kiezen. Kijk bijvoorbeeld eens naar de Seagate Barracuda 7200.12, dat is een goed model tegen een zachte prijs.
En anders WD Black ja.

Laatst bewerkt:
Jongens, hardstikke bedankt voor 't advies (stom van die HDD) was me niet eens opgevallen.
Ik ga nog wel ff kijken bij Azerty.

BEDANKT

Of de samsung F3. Dat is de nieuwste harde schijf en zal waarschijnlijk sneller en in elk geval stiller en zuiniger zijn dan de WD Black.

HD4890 is prijsvriendelijk. HD4870 in CF een alternatief.

2 jaar lijkt me niet erg tijdelijk voor een goede game PC. verder lijkt het me handig als TS een budget geeft. als ik jouw was zou ik niet voor de de core2duo gaan, kun je beter voor een tripple/quad core phenom 2 gaan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan