Gaat niet naar POST

Status
Niet open voor verdere reacties.

gdscei

Gebruiker
Lid geworden
25 okt 2009
Ik heb alle kabels en kaarten en voeding er even uitgehaald (bhlve moederbord, cpu en fans) om de kast even stofvrij te maken. Helaas, toen ik hem probeerde op te starten, gaat hij niet eens naar POST. Gewoon zwart beeld. Phase lichten zijn aan: groen groen oranje rood. (Al heb ik gelezen dat met deze mb dat geen errors zijn maar iets met hoeveel watt ofzo). Heb geprobeert speaker erin te zetten, geen piepjes. (Alhwl deze mogelijk defect kan zijn, tijd niet gebruikt).

Ik heb mezelf geaard voordat ik begon.

Ik heb zover alleen geprobeert om de CMOS te resetten dmv de batterij eruit te halen voor +- 20min.

Het is een custom build:
Mb: GigaByte P55M-UD2
Cpu: i5-750 @ 2.66GHz
Ram: Kingston ValueRam 4GB Dual channel
Gpu: Asus AMD HD 5770 (1GB RAM)
Psu: eentje van coolermaster, volgens mij 500
watt.

Hoi,

Gecontroleerd of alles goed is aangesloten wat je hier schrijft Ik heb alle kabels en kaarten en voeding er even uitgehaald ook de aansluiting van de videokaart zelf en de vier polige stekker op moederbord.

Alles is zover ik weet goed aangesloten, en de mb heeft geen aparte 4pin, gewoon een 24pin. Ook de 8pin van de cpu fan en die van de videokaart zitten er gewoon goed in.

Kan het trouwens misschien een probleem zijn omdat ik 2 HDDs en 1 DVD drive op 1 molex heb aangesloten? Leek me niet, omdat er 3 aansluitingen op de kabel zitten lijkt het me dat het 't wel aan kan.

Anders heb ik het gevoel dat het de mb dood is, wat vrij vreemd is sinds er geen probleem vooraf was. Ik ga nu eerst even proberen 2 molex kabels te gebruiken voor die hdds/dvd, ik zal zometeen even zeggen wat er gebeurd.

Hierbij een foto. Sorry voor de slechte belichting, het is avond weliswaar.

[smallimg]http://i.imgur.com/JVsrF.jpg[/smallimg]

(Klikbaar)

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Op foto niet duidelijk maar zie bijlage deze ook aangesloten? denk het wel maar even voor dezekerheid

Bijlagen

• giga.PNG
    giga.PNG
    57,9 KB · Weergaven: 16
Laatst bewerkt:
Hoi,

Op foto niet duidelijk maar zie bijlage deze ook aangesloten? denk het wel maar even voor dezekerheid

Ja, die is aangesloten.

IK heb een aantal dingen aangepast, waaronder de F_AUDIO eruit gehaald (die liep langs de videokaart, dacht misschien zorgt dat kortsluiting ofzo), en de power LED kabel verplaatst van de MSG naar de PWR. Opeens ging hij dus wel gewoon naar POST, met een kleine beep van de speaker (betekent toch dat het goed is?) ik kwam bij een scherm van de BIOS wat zei dat er een error is in de CMOS en vraagt mij te selecteren of ik de laatste goede CMOS wou gebruiken. Ik had helaas mn toetsenbord nog niet aangesloten, en de BIOS sloot automatisch de computer uit naar een aantal seconden... Toetsenbord aangesloten, PC aan gezet en hij ging Windows laden. Ik heb toch de computer uitgezet, omdat de speaker een piep geef die constant door bleef gaan, zonder onderbreking. Wat vrij vreemd is, sinds hij wel gewoon Windows aan het laden was.

Edit: Ik ben in de BIOS geweest, en heb het op Fail-Safe default settings gezet. Nu start ie gewoon weer op met 1 korte goede beep. Probleem opgelost, ik ga nog wel eventjes na wat later wat het probleem was. Bedankt voor de hulp!

Laatst bewerkt:
Goedemorgen,

Fijn om te lezen dat hij weer werkt:thumb::thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan