gaat over 386.exe

Status
Niet open voor verdere reacties.

whitewolff

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2001
Berichten
301
Niet zo opgelost

Ik zit wel met 2 systemen op de pc 2schijven van 80 gig heb ik een van gemaakt en in raid staan Dus dan zou ik win 2000 opnieuw moeten instaleren.En dan ben je meer dan een uur kwijt.Want ik weet niet hoe het werkt als je een systeem opslaat.De data van mijn 2e systeem staan er nog wel,maar dat heeft iets met booten te maken.Dan zie ik win 2000 niet meer met opstarten staan Maar daar heb ik nog nooit goede uitleg over gehad.


Groet Indiaan


indiaan2539@hotmail.com
 
Vind je het erg als ik zeg dat je een beetje onduidelijk bent? Twee schijven in RAID, dat kan natuurlijk. Maar waar staat WinME dan? Want die kan toch echt niet met RAID overweg. En 2 systemen in RAID? Ja, het kan natuurlijk ook. Er zijn allerlei combinaties denkbaar. Maar wil je me vertellen dat je echt 2 systemen in RAID hebt staan en dan met WinME gaat zitten klooien???
 
Duidelijk genoeg hopenlijk

2 Schijven aan elkaar gekoppeld per stuk 80 gig nu dus 160 bij elkaar.Op de raid poorten,dus nu is het raid.Waarom, snelheid.Partietie aangemaakt met fdisk,Nu staat op C Win ME en op D Win 2000.En als ik nu bijv.Win ME opnieuw er op wil zetten.En daar mee klaar ben.En ik start weer opnieuw op,en dan hoef ik niet meer te kiezen.Dan gaat hij direct naar Win Me.Maar de data van Win 2000 zie je nog wel staan.En dan ga ik ook maar weer Win 2000 opnieuw installeren.Om dat ik met opstarten dan maar weer het Boot menu van Win 2000 zie.Maar dan moet ik weer al mijn software terug zetten.En dat duurt langer dan een uur.Daar moet toch een manier zijn dat je een van de 2 Windows op kunt slaan.En dat je dan weer terug kunt zetten.Maakt niet uit welkeje installeerd ,als ik maar niet allebij de Windows opnieuw moet installeren.Snap je .


Groet Indiaan

indiaan2539@hotmail.com
 
Je moet alleen die windows opnieuw installeren waar je een probleem mee hebt. En dat is in dit geval Windows ME.
 
jullie begrijpen me niet

Windows ME opnieuw installeren.Geen probleem.Maar dan ben ik met opstarten mijn mijn boot Win 2000 kwijt,en zal ik toch Win 2000 ook weer opnieuw moeten installeren.ik denk dat jullie mijn vraag niet goed lezen,of jullie begrijpen me niet.

Groet Indiaan
 
Nee whitewolff je hoeft windows 2000 niet opnieuw te installeren,
Maar zo moet je het doen:

Sla eerst deze bestanden op een floppy:

IO.SYS
NTDETECT.COM
NT.LDV
BOOT.INI

Installeer daarna widows ME.

EN daarna moet deze bestanden die je op een floppy hebt gezet weer terug zetten waar ze stonden. Je vervangt die nieuwe bestanden met de oude die je op een floppy hebt zitten.

Op die manier hoef je windows 2000 niet opnieuw te installeren dus. Alles is dan weer de oude.
 
bedankt

Hallo Saldos,

Ga dit zeker uitproberen,heb al gekeken als ik deze bestanden kon vinden,maar kon deze nog niet allemaal vinden.Maar zal ze gaan zoeken.Geld dit trouwens ook voor Win 2000.Ik bedoel als je Win 2000 opnieuw installeerd,moet je dan ook de bestanden van Me op een diskette zetten.Of is dat weer anders.

In ieder geval bedankt voor de moeite.

Groet indiaan.

indiaan2539@hotmail.com
 
whitewolff,

Om ze te vinden moet je eerst even naar:
start-instellingen-configuratiescherm-extra (of beeld)-map opties-weergave en daar vink je ten eerste aan onder de verborgen bestanden of mappen dat je de verborgen mappen of bestanden weergeven of alles weergeven.

Ten 2e Vink ook uit: beveiligde besturingssysteembestanden verbergen.

ten 3e vink uit bestandsextensies verbergen voor bekende bestandstypes-toepassen-ok.

Dan vind je al die bestanden wel.
 
hartelijk dank

Ga dit zeker proberen.En laat het nog wel een keer horen.

Bedankt Indiaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan