Galaxy Browser gemaakt!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vliegtuigfan

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2011
Hoi. Ik heb even iets in elkaar geschroefd, een programma!
Wie wil het testen voor me??:love:

Download Link

Ik hou erg van kritiek!!:p:p
Het is mijn eerste visual basic programma maak, dus het is vrij simpel. Zelf wou ik er nog tabbladen er bij maken, maar ik weet niet hoe dat moet....

Zouden jullie me tips willen geven over deze browser die ik zelf heb gemaakt?:rolleyes:
Ik zal jullie erg dankbaar zijn.:thumb:

Laatst bewerkt:
ziet er al aardig uit hoor, lijkt een beetje op mijn eerste webbrowser. ;)
je mag er nog wel inzetten: enter om te surfen naar de url
misschien een progressbar, een startpagina van het programma zelf, dynamischer weergave of juist static, dat je de grootte niet kan wijzigen.
ik zelf had geschiedenis in de mijne. dat was wel wat lastig. ik werkt ook met iostream om bestanden op te slaan met bijvoorbeeld instellingen en geschiedenis.
succes verder ;)

Dankje, Hier ik heb ik veel aan. Ik ga het toepassen. Ik ga ook proberen om geschiedenis toe te passen.
Er komt een update van de link!!!

Aandachtspuntjes

1. Resizen werkt niet
2. geen icoontje en het heet nog form1
3. voeg een menustrip en statusstrip toe voor die professionelere look (bijv met username)
Code:
Systeminformation.username
4. Probeer eens wat plaatjes in de knoppen te zetten i.p.v tekst ziet er al weer stukken beter uit.
5. gebruik voor de URL balk een combobox i.p.v een textbox (ziet er beter uit en werkt hetzelfde en je kunt met history werken)
6. Probeer een "balk" bovenin te maken waar alle navigatie in zit, en dan daaronder een appart venster voor de webbrowser.
7. als je klikt op de URL balk laat dan de tekst verdwijnen
Code:
 Private Sub ComboBox2_MouseClick(ByVal sender As Object, ByVal e As System.Windows.Forms.MouseEventArgs) Handles ComboBox2.MouseClick
        ComboBox2.Text = ""
    End Sub

8. Gebruik enter om te navigeren
Code:
 Private Sub ComboBox2_KeyDown(ByVal sender As Object, ByVal e As System.Windows.Forms.KeyEventArgs) Handles ComboBox2.KeyDown
        If e.KeyCode = Keys.Enter Then
            Webbrowser1.Navigate(ComboBox2.Text)

e.SuppressKeyPress = True
        End If

je vraag over tabs :
gebruik 2 knoppen (of iets anderes met CLICK event) en een tabcontrol

Code:
**New Tab:
Dim Browser As New WebBrowser
TabControl1.TabPages.Add("New Page")
TabControl1.SelectTab(int)
Browser.Name = "Web Browser"
Browser.Dock = DockStyle.Fill
TabControl1.SelectedTab.Controls.Add(Bro wser)
AddHandler Browser.ProgressChanged, AddressOf Loading
AddHandler Browser.DocumentCompleted, AddressOf Done
int = int + 1
CType(TabControl1.SelectedTab.Controls.I tem(0), WebBrowser).GoHome()

**Remove Tab:
If Not TabControl1.TabPages.Count = 1 Then
TabControl1.TabPages.RemoveAt(TabControl 1.SelectedIndex)
TabControl1.SelectTab(TabControl1.TabPag es.Count - 1)
int = int - 1
End If

succes

Werk je met Visual Studio 2005 of hoger? Dan kun je makkelijk de geschiedenis wegschrijven in een StringCollection-Setting. (Je weet waar de settings kan aanmaken?)

Edit:

Jammer dat het achtergrondplaatje niet meebeweegt:

Laatst bewerkt:
MyProject > Settings

Daar kun je settings aanmaken. Die kun je dan aanroepen met:

Code:
My.Settings.NaamVanSetting

Als het dan een StringCollection is, dan kun je daar je geschiedenis naartoe schrijven.

is iowrite/read niet degelijker voor veel computers?

Nee hoor :p.

Volgens mij wordt het ergens door het programma in AppData opgeslagen. Het is toch veel makkelijker als je gelijk bij de data kan?

Dan hoef je niet alles weer in te lezen (met kans dat het bestand weg is...) en kun je gelijk aan de slag. :thumb:

Die appsettings zijn ook handiger in Windows7. Ik had een programma en schreef en las altijd in het register. Dat werkt dus niet zo handig met windows7. met de appdata wel dus.

Resizen werkt niet(was al genoemd), dit kun je verhelpen door een zogenaamde 'Anchor' in te stellen.

Kijk ook hier als je wilt(voor iedereen trouwens): http://www.helpmij.nl mod edit link aangepast

Werk al aan nieuwe versie

Groeten,
Mitchell - Mitchosoft

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan