Galaxy Gio ge-root verkeerd gegaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eniotna44

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2012
Hallo,
Ik wou CyanogenMod 10 op mijn Samsung gio ( ge root )installeren en ik heb dat usb gedoe gedaan ( weet niet meer hoe het heet )
en toen sleepte ik het mapje van de ROM erin en toen ging ik het updaten in dat menu, maar ik was de Clock work mod vergeten tedoen
en nu wil hij niet meer opstarten wat ik ook doe, help!

MvG Antoine

Tot hoever start deze nog op? als je geen beeld/niets meer krijgt kun je een hardbrick hebben gekreken, dan zul je de telefoon moeten laten flashen middels jtag.
Als je nog voorbij de bootloader komt, dus dat je het samsung logo nog ziet dan is het meestal mogelijk om het hele proces over te doen.

Werkt niet
E: failed to mount /system (Inval id arguments)
Ik krijg een menu met deze keuzes 2013-02-19 21.25.35.jpg

Laat maar dom hij komt niet bij bet Samsung logo, is hij nu kapo t?!?!?!?

Nee, tot nu toe zie ik dat er nog leven in zit, wat als je een officiele rom op de sd kaart zet, en die dan flasht vanuit die recovery?

Ik snap het al, maar hoe kom ik aan die rom en hoe krijg ik hem erop en hoe flash ik iets?

Kan je nog wel in DOWNLOAD modus komen ?
Dat doe je als je telefoon uit is en dan: volume down, home knop en powerknop tegelijk indrukken totdat je in downloadmodus zit.

Je hebt de drivers geinstalleerd, maar je krijgt een error...mmm

Je kan ook in recoverymodus komen zag ik aan je foto, probeer eens install update.zip, of als je weet hoe je de clockworkmod hebt opgeslagen, die eerst installeren, dan een reboot.
Zal je telefoon ook nog niet veel doen ben ik bang, dan weer ff uitzetten, wéér naar recovery, en dan de rom die je hebt gedownload, cyanogenmod installeren.
Als dat gelukt is, moet je daarna even de telefoon weer opnieuw in recovery krijgen, en dan wipe user data, wipe cache, en dan naar advanced, wipe dalvic cache.
Ik hoop dat je eruitkomt.

Nieuwe versie van wat, usb drivers of odin ?

Ik heb even iets gelezen op het www, en het klopt dat je eerst die clockworkmod op je telefoon moet zetten, en vanuit recovery moest flashen.
Als je dat nou als eerste doet en daarna de rom, en je voert de stappen uit zoals ik ze beschreven heb, moet het lukken.
Dan hoef je odin niet tegebruiken, die is handig als je weer naar stock wil gaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan