galaxy note 3 snel leeg!

Status
Niet open voor verdere reacties.

timetje100

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2013
este mensen,

Ik heb sinds een week of 2 een note 3 overgekocht ( 2 maanden oud) nou heb ik er natuurlijk alle apps op gedownload die ik normaal ook gebruik.Ik kom trouwens van een galaxy s5 af.
Echter vind ik dat de batterij niet zo heel lang meegaat, vanaf vanochtend 7 uur tot nu 19:15 is hij nog maar 20%.
Dus hij gebruikt ongeveer 9% per uur wat ik nogal veel vind. Als ik mijn mobiel opstart is hij na 10 minuten ongeveer al 90% wat bij mijn galaxy s5 pas 96% was.

Voor mijn galaxy s5 had ik een note 2 die ook uitstekende accuduur heeft.
Met mijn galaxy s5 was dat minimaal nog 40% en ik heb er helemaal niet veel op gedaan vandaag.
Energiebesparing staat heel de dag aan
bij batterij staat er:
25% scherm
21%android systeem
12%android systeem
daarna wat applicaties van mij.
heeft iemand een idee hoe dit kan komen? Of is dit gewoon algemeen bekend dat de note 3 best veel verbruikt van accu?

Zet, als het niet direct noodzakelijk is, je wifi uit, je locatie, bluetooth, wifi hotspot en alle andere opties waarvan je misschien zelden gebruik maakt. Ook apps die continue verbinding zoeken moet je eens nakijken.
Deze kun je weer inschakelen zodra je ze daadwerkelijk nodig hebt.
Overigens, we zijn inmiddels toe aan Galaxy Note 5 dus het lijkt me sterk dat nr.3 pas 2 maanden oud is (Release date Nederland: september 2013). :o

Wat was er mis met de S5?

Laatst bewerkt:
Ik heb alle niet noodzakelijke dingen al uit staan. En dit is een mobiel wat nieuw gekocht is in januari

Heb je de telefoon naar fabrieksinstellingen gezet toen je die overkocht? Of meteen je apps geinstalleerd?
Indien je dat niet hebt gedaan probeer dat dan eens de telefoon naar fabrieksinstellingen te zetten en dan helemaal opnieuw in te stellen en kijken wat er dan gebeurt.

dat had ik al gedaan in het begin, zijn er apps die mijn batterij kunnen verbeteren?

Er zijn wel mogelijkheden die ik ken maar dan moet je je toestel rooten, weet niet of je dat wilt.
Zo te zien kun je onderstaande ook gebruiken zonder root
Ik heb zelf de samsung galaxy S4 en gebruik greenify https://play.google.com/store/apps/details?id=com.oasisfeng.greenify&hl=nl
Lees je hierover goed in meer info is hier te vinden daarover https://plus.google.com/communities/103850238949791125024 of http://forum.xda-developers.com/apps/greenify

Weet niet zeker of de galaxy note 3 ondersteunt wordt voor deze app.

Wat overigens bij een app is die veel verbruikt dat is facebook, die wil nog wel eens op de achtergrond actief blijven en op deze manier gaat de accu flink snel leeg.

Klopt, Facebook is een batterij vreter, instellingen zoals wifi, bluetooth kan je constant aan laten aangezien deze bijna niets verbruiken.
quote: Dus hij gebruikt ongeveer 9% per uur wat ik nogal veel vind. Als ik mijn mobiel opstart is hij na 10 minuten ongeveer al 90% wat bij mijn galaxy s5 pas 96% was.

Dat is best veel, die van mij gaat ongeveer 1% omlaag per 2 a 3 uur, wel in standby.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan