Galaxy s plus kan geen nieuwe rom installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jorenk

Gebruiker
Lid geworden
25 sep 2012
Beste lezers,

Ik heb mijn samsung galaxy s plus (i9001) geroot etc. er zit nu cyanogenmod 9 op dit werkt niet goed meer omdat als ik de google play store wil openen zegt hij meteen google play store is getopt.
daarvoor heb ik geen oplossing gevonden, dus besloten om een nieuwe rom erop te zetten ik kwam slimbean tegen dat is android jellybean. alle bestanden van slimbean op mijn simkaart gezet.
eenmaal in recovery mode te zijn alles gereset en wanneer ik dan een zip bijv, slimbean of cyanogemod probeer te installeren zegt hij: status7 installation aborted, wat kan ik hier tegen doen?

groet joren

Probeer eens clockworkmod te installeren, of als dat niet werkt anders een rom installer/switcher installeren en dan vervolgens de slimbean mod te overschrijven.

Ook een die beter is dan 9, is cyanogenmod 10.1

Wat bedoel je precies met 'probeer eens clockworkmod te installeren' ik heb er wel van gehoord maar weet niet wat het is en hoe je het installeerd

groet joren

Hoi Jorenk,

Clockworkmod is een recovery, die staat toe dat je een custom rom, of een andere kernel kunt installeren.

HIER een how-to in het Engels, ik hoop dat je dat kunt ontcijferen ;-)

het is gelukt een nieuwe rom te installeren, maar nu heb ik meteen een volgend probleem, de invoermethode staat ingesteld op spraak dus bijvoorbeeld als ik ergens mijn toetsenbord moet gebruiken staat er praat nu zegmaar :) ik ga natuurlijk niet de hele dag tegen mijn mobiel praten, hebben jullie hier ook een oplossing voor?

alvast bedankt

Ehm, dan moet je de invoermethode weer terugzetten naar toetsenbord.

En als dat in de rom zelf staat ingesteld zodra die geïnstalleerd is, moet je een andere rom hebben.

bij het instellen is alleen spraak en tekst is er niet, hebben jullie tips voor een goede rom? graag nieuwe android?

Hoe is je het gelukt een nieuwe rom te installeren? Mbv clockworkmod of...? :)

een goede rom is Broodrom jellybean heel erg stabiel echt aan te raden, maar het beste is om een paar roms zelf uit te proberen en dan de ene kiezen die jij het beste vindt. Probeer via de play store anders swiftkey te downloaden dan heb je een alternatief voor het android toetsenbord

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan