Galaxy S3 (provider Hollandse Nieuwe) geen internet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robotto

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2000
Hallo,

ik krijg mijn 3G netwerk niet werkend op mijn nieuwe S3 (Android 4.1.2). Op de site van HN staat wel een handleiding voor de S3 maar die verwijst naar zoiets als Sim-toolkit maar dat staat helemaal niet op mijn mobiel??? Niet als app maar ook niet onderin het Instellingenscherm zoals de website van HN aangeeft...
Voor alle duidelijkheid: ik heb wel internet via Wifi.
het lijkt erop dat er iets mis is met de standaardinstellingen zoals HN die meelevert. Ik lees namelijk dat er met deze provider vaker 3G-problemen voorkomen?

Laatst bewerkt:
Hallo Robotto,

Ik neem aan dat je dit stappenplan bedoeld?

Daar staat ook in dat, wanneer je geen SIM-toolkit heb je verder moet gaan naar Stap 4 en dan kun je vanaf daar de handleiding verder volgen.

Het feit dat je geen 3G verbinding kunt opzetten, is omdat het per provider verschilt welk acces point je moet hebben voor het internet.

Succes

Waar begint stap 4 dan? De stappen zijn niet genummerd...bovendien wordt elders op de site gesproken over stap 5...ik vind het niet echt duidelijk...

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo,

Ik denk dat ze bedoelen vanaf Pagina 4, zie ook screenshot hieronder.

2gwaufo.png

Gewoon de stappen volgen die er staan vanaf pagina 4, dan moet het goedkomen.

Rens,

stap 4 is inderdaad pagina 4. Ik heb de stappen verder doorlopen en hoewel ik toch een iets ander instellingenmenu heb (andere Android versie?) ben ik er toch uitgekomen en heb nu internet via 3G als ik mijn Wifi uitschakel.

Dank voor je hulp! :thumb:

Dat verschil zal inderdaad aan een andere android versie liggen.

Fijn dat het werkt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan