Game cd op harddisk zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gene-genie

Gebruiker
Lid geworden
6 aug 2002
Berichten
21
Hoe zet ik een spelletje dat ik van cd moet spelen direct op mijn harde schijf, of wie weet een goed programma hiervoor (freeware ?)
Ik werk met Win Me.
 
Normaal kun je met programma's zoals Clonecd, Alcohol120%, om er maar een paar te noemen, een image van de cd/dvd maken. Deze kun je dan inladen(mounten) in een virtuele dvd/cd-rom speler en dan gebruiken.

Let op,
je hebt in de meeste gevallen een "No-cd crack" nodig om de backup te kunnen gebruiken, anders krijg je ongeveer de melding "stop de juiste dvd/cd in de drive".
Helaaas mogen we hier je niet aan een "No-cd crack" helpen.
 
Op beide progjes ben ik niet heel dol; wij zijn van de smalle beurs ;) !
En wat is een "No-cd crack" ?
 
Een "No-cd crack" zorgt dat je een backup kunt spelen. Ik zou even geen betere of gratis proggie's weten.:confused:
 
als je toch naar een no cd crack opzoek moet gaan kan je evengoed voor clone cd ook iets zoeken he.
 
Je kan toch even een trial downloaden van clonecd of alcohol 120 % (al de mogelijkheden zijn gedurende de testperiode beschikbaar) .Deamontools is freeware.(virtueel cd-romstation)
Maar hedendaagse games willen al niet meer opstarten als ze een virtueel cd-rom station vinden.
 
Nielsvds zei:
Je kan toch even een trial downloaden van clonecd of alcohol 120 % (al de mogelijkheden zijn gedurende de testperiode beschikbaar) .Deamontools is freeware.(virtueel cd-romstation)
Maar hedendaagse games willen al niet meer opstarten als ze een virtueel cd-rom station vinden.

Moet ik je toch tegen spreken,niks geen probleem mee:p
 
BANDIT123 zei:
Moet ik je toch tegen spreken,niks geen probleem mee:p
Maar dan is het toch wel heel moeilijk. Vooral games met Starforce of de nieuwste Securom beveiliging. Ik geef toe dat mijn bewering niet helemaal klopte. Maar het is niet meer zo simpel om gewoon de image te mounten.(dat het spel dan opstart)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan