Game computer kiezen

Status
Niet open voor verdere reacties.

buRnit

Gebruiker
Lid geworden
5 jul 2011
Beste leden,

Ik ben op zoek naar een goede gaming pc <600 euro.
dragoncomputers.nl leek me een goede site, iemand met ervaring met deze (online)winkel?

http://www.dragoncomputers.nl/compo...acturer_id,0/option,com_virtuemart/Itemid,26/

Dit leek me de beste optie, maar ik wilde graag jullie mening over iets goedkopere, vergelijkbare computers.

http://www.dragoncomputers.nl/compo...acturer_id,0/option,com_virtuemart/Itemid,26/

Alle zijn ongeveer hetzelfde toch? Het enige verschil lijkt mij het merk van het moederbord.

Hopelijk kunt u mij helpen tot een beslissing te komen.

MVG

Afgezien even van de systemen:

Er zijn hier de afgelopen tijd heel wat meer slechte dan goede berichten over die winkel voorbij gekomen,,,

Welkom op Helpmij.nl

Ik heb je topic verplaatst van hardware/overig--->aankoop nieuw systeem/upgraden.
Succes met je vraag.

Mvg,
Frank Wannet
Sectiemoderator Hardware.

De eerste is de beste optie. De tweede heeft een leukere processor maar een mindere videokaart, en de derde heeft dezelfde processor als nummer 1, maar dan een mindere videokaart.
Even los daarvan; doe jezelf een plezier en laat deze winkel links liggen...

En doe dan ons ook een plezier en vul even het volgende lijstje in:
Budget - Hoeveel wil je gaan uitgeven aan de nieuwe computer?
Doel - Wat wil je met de pc gaan doen? Gamen / Beeldbewerking / Videobewerken / Internet+Email / Anders, namelijk...
Omgeving - Wil je een krachtige pc die misschien wat lawaaierig kan zijn (ivm koeling), of geef je liever wat rekenkracht op voor een echt stille pc?
Assemblage - Wil je een kant-en-klaar afgeleverd systeem, of ben je bereid wat kosten te sparen door het zelf in elkaar te zetten?

Besturingssysteem - Welke wil je?
Opties / randapparatuur - Heb je specifieke hardware die in je systeem moét zitten? En heb je misschien hardware van een ouder systeem die je eventueel mee kan nemen naar het nieuwe? Heb je nog andere specifieke wensen voor je nieuwe pc?

Ik wil trouwens nog wel even vermelden dat je voor 600 euro geen heel goede game pc gaat vinden...

Budget - 650 (incl besturingsysteem)
Doel - Gamen Internet+Email
Omgeving - Stil
Assemblage - Kant en klaar
Besturingssysteem - Windows 7 Home Premium
Opties / randapparatuur - AMD Quad Core 3.2 GHz + ATI HD 6770 1GB

Waarom moet ik dragoncomputers.nl links laten liggen?

MVG

Zo, bij deze: http://azerty.nl/winkelmandje/winke...405776]=1&product[273958]=1&product[225309]=1

Een AMD Phenom II X4 955 quadcore op 3,2 GHz met een HD6870 (de 6770 is geen goede kaart als je wil gaan gamen). Windows 7 erbij, Azerty bouwt hem in elkaar voor je.

En waarom je niet voor dragoncomputers moet kiezen? Ik heb de nodige verhalen over deze winkel gehoord qua service, en als ik naar de website kijk wordt ik er persoonlijk ook niet echt vrolijk van. Het is zo ontzettend schreeuwerig dat het op mij overkomt als oplichting. Je moet het zelf weten, maar ik zou het je niet aanraden.

Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit, prijzen zijn in verhouding met dragoncomputers zeer laag.
Ik denk dat ik het werkgeheugen uitbreid van 4 GB -> 8GB.
Of maakt dat niet heel veel uit.

MVG

Dat biedt nu geen enkele meerwaarde en later kun je dat alsnog uitbreiden.

Ik wil graag een groter werkgeheugen, dus 4GB -> 8GB
Hoe weet ik trouwens of je genoeg voeding hebt?
En is die harde schijf wel goed?

MVG

En waarom wil je 8 GB werkgeheugen? Het is niet dat het veel kost, maar als je er niks bijzonders mee doet is het niet nodig ook.
De voeding is meeeeeeeeeer dan genoeg, deze pc zou het ook al redden met 400, maar dit is zo'n voeding die een upgrade ook nog kan hebben.
En die harde schijf is één van de betere. Heb hem hier ook al een jaar draaien, perfect ding.

8 GB lijkt me geen overbodige luxe, dan gaat het alleen maar sneller toch?
4 GB is inmiddels ook al verouderd heb ik begrepen.

Nee, dat is onzin. Momenteel is 4 GB meer dan genoeg, en meer geheugen maakt je pc alleen sneller als je voorheen te weinig had. Dus een upgrade van 2 naar 4 GB werkgeheugen ga je merken, maar van 4 naar 8 merk je niks van.

Ah oke, is het wel belangrijk om sneller werkgeheugen te nemen bv. die van 2000 mHz ipv 1333 mHz?

Nee, er zijn nauwelijks moederborden die daadwerkelijk geheugen van 2000 MHz ondersteunen, en in deze prijsklasse zijn ze er zeker niet. En ik betwijfel of je er überhaupt iets van zou merken...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan