game computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

jhonnybos

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2003
goede dag

ik en mijn kameraad zitten vaak te discuseren wat beter is voor games ...

een geforce 4 ti4200 8* agp op een mobo met maar 4x agp en dan een amd athlon 2000 processor erop

of een geforce 4 mx440 4*agp op een mobo met 8* agp en dan een amd athlon 2600 processor erop

ik zou graag wat willen horen van jullie omdat we er bijna ruzie om maken:D

Een geforce 4 ti 4200 is stukken sneller dan een GF4 MX aangezien de GF4MX ongeveer even goed presteert als een GF2 TI.

Het eerste uiteraard. In beide gevallen wordt AGP 4x gebruikt (zowel mobo als videokaart moeten het ondersteunen).. En zelfs moest je met de MX440 AGP 8x hebben, het maakt echt niets uit. De Ti 4200 zal een stuk sneller zijn.

De Radeon 9500 (Pro) heeft een betere prijsverhouding trouwens.

ja ok maar de processor heeft er ook wat mee te maken .. en vergeet niet dat de geforce 4 ti4200 niet alle kracht kan gebruiken omdat ie maar op een agp 4 * slot zit aangesloten:D

Geplaatst door jhonnybos
ja ok maar de processor heeft er ook wat mee te maken .. en vergeet niet dat de geforce 4 ti4200 niet alle kracht kan gebruiken omdat ie maar op een agp 4 * slot zit aangesloten:D

Onzin.. De bandbreedte van AGP 2x wordt ongeveer gebruikt, dus wat ben je dan met AGP 8x.

Bovendien is het verschil tussen beide CPU's niet zó groot, de videokaart maakt veel meer uit. Gaan voor de Ti4200 (of beter de 9500 Pro) dus.

ok dan weet ik dat dan moet ik toe geven dat ik fout zat.

maar die heeft de snelheid van de hdd ook veel invloed:D

Niet echt, bij een game wordt de data eerst in het geheugen geladen en dan wordt er pas gegamed. De HDD wordt tijdens het gamen zelf weinig gebruikt.

Tenzij je echt met een oud ding zit, dan gaat alles traag.

jullie zeggen dat het met die ti sneller is, maar in een pc van een kameraad amd xp 2600+ zat een geforce 2 mx 200 en in mijn een geforce 2 mx400 (amd xp 2000+) en zijne loopt 3x zo snel ik heb 768mb geheugen hij 256

Tja, het verschil tussen de 200 en 400 is dan ook niet bijster groot... En laat me raden, jij hebt SDR- en hij DDR-SDRAM?

Geplaatst door toetje33
jullie zeggen dat het met die ti sneller is, maar in een pc van een kameraad amd xp 2600+ zat een geforce 2 mx 200 en in mijn een geforce 2 mx400 (amd xp 2000+) en zijne loopt 3x zo snel ik heb 768mb geheugen hij 256

Dan doe jij dingen gruwelijk verkeerd.

Geplaatst door Steve
Tja, het verschil tussen de 200 en 400 is dan ook niet bijster groot... En laat me raden, jij hebt SDR- en hij DDR-SDRAM?

ja dit klopt ja... :( minder, ffies nieuw mobo en geheugen kopen?

Geplaatst door toetje33

ja dit klopt ja... :( minder, ffies nieuw mobo en geheugen kopen?

Inderdaad, en misschien ook een nieuwe CPU, kosten toch niet veel ;)

Maar bij jou is het probleem duidelijk dat je systeem de videokaart gewoon niet genoeg kan voeden.

Aha ik ben dus gewoon genaait, want een jaartje geleden kocht ik dit systeem toen ik me ngo niet zo met pc's bezighield, en ik dacht toen.. 512mb is genoeg, niet op de snelheid gelet.

By The way.: Ik heb een pentium 4 1400@1609 staan met 512 mb rimm hij presteerd in de aida32 benchmark beter als een pentium 4 2.53 is dit bull**** of kan het wel?

ehmm daar vraag ej me wat, ja geloof het wel, maar in ieder geval ston mijn setje op de 2e plek:S geheugen draait op 460mhz

Dan is 't ook logisch, RDRAM levert meer bandbreedte dan de SDRAM-vormen. Maar bij meer algemene benchmarks zal het resultaat andersom zijn, zijn CPU is nl te traag.

Oke, die systeempjes zijn trouwens allebei van mij:p maar interesant, dus aida maakt alleen een geheugen benchmark?

Ik zou 't niet weten. Maar tenzij er een probleem is met die 2.53 machine, zou die wel beter moeten presteren ja.

oke ik dacht al! ik maak binnenkort ffies een screenshot op die andere pc en gooi em erop zal er is xtra op letten, voor nu alvast bedankt. Word Vervolgt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan