Game DVD stuk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

GamerTom

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2011
Hoi,

Ik heb een jaartje of 2 geleden Flight Simulator X gekocht. Nu na 2 jaar wil ik hem installeren op mijn nieuwe PC, maar geeft hij deze Readme i.p.v wat er eigenlijk in de disc hoort: ''This disc contains a "UDF" file system and requires an operating system
that supports the ISO-13346 "UDF" file system specification.''

Is hier een oplossing voor aangezien ik het spel heel leuk vind en ik heb geen zin om het spel opnieuw te kopen.
Het is een legaal spel van bol.com met DVD en alles erbij.

Met vriendelijke groet,

GamerTom

En op die nieuwe pc staat??????? W7, W8, W8.1, ... ???

Overigens vermoed ik dat het een Google-vraag is, dus je kunt ook daar eens proberen.

Tijs.

Laatst bewerkt:
windows 8.1 64-bit en ik heb al gegoogled, maar daar staan alleen antwoorden voor ISO bestanden en niet DVD's

Zoek eens op: udf support windows 8.1

Kijk nog even naar deze instructie (eigenlijk voor W7), mogelijk zijn die sleutels ook beschikbaar in W8.1:
Microsoft onderkent het probleem en heeft de volgende werkende oplossing :

Het is mogelijk dat het probleem wordt veroorzaakt door een upper en/of lower filter in het register. Sommige multimedia toepassingen installeren deze filters en sommige DVD stations kunnen hiermee niet overweg. U mag het volgende uitvoeren om het probleem mogelijk op te lossen.
[Windows-toets]r toetscombinatie -> regedit.exe
-Open de onderstaande register locatie
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}
-Verwijder in het rechter vak indien aanwezig de registerwaardes UpperFilters en LowerFilters
-Start Windows opnieuw op en controleer of het probleem is verholpen

Wordt overigens automatisch voor je gedaan m.b.v. deze link, de instructie onder "Oplossing 1: De probleemoplosser voor hardware en apparaten gebruiken (Windows 7, Windows 8 en Windows 8.1)" en evt. doe je ook nog de Fix-it voor W8.1 onder "Oplossing 2: De probleemoplosser voor problemen met cd-/dvd-stations gebruiken"

Als dat niet helpt, dan lijkt het er op dat je inderdaad een nieuwe DVD moet gaan maken, zoals hier uitgelegd/toegelicht.

Tijs.

oke, ik heb alle upper en lower filters verwijderd, ik heb oplossing 1,2 en 3 gedaan en nu start mijn pc niet meer op. Ik zag heel even een blue screen dus ik denk dat het door de Filters kwam, hoe krijg ik dit nu weer opgelost? Windows Herinstaleren? Ik gebruik nu mijn iPad btw.

naja... ik ben nu dus mijn PC aa het "vernieuwen" (dat is wat er staat). Hopen dat dit werkt en dan nooit meer die disk gebruiken.

Verwijderen van LowerFilters en UpperFilters heb ik nog nooit gezien dat die een (hele) Windows installatie om zeep hielpen.
Ik ga ervan uit dat het bij jou ook wel zal meevallen, en anders zet je een herstelpunt terug.

Overigens is die uitleg die ik linkte best interessant, maar ik kan me voorstellen dat je er nu klaar mee bent en dus die UDF schijf niet (meer) gaat proberen te gebruiken in W8.1.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan