Game/edit Pc 500-600 euro~

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rayouk

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2011
Berichten
9
Hallo,
Ik heb speel al best wel lang op een oude desktop dus ik had bedacht om maar eens een nieuwe te gaan kopen.

Ik zoek niet echt een gaming pc maar wel zodat ik gewoon games op hoge kwaliteit kan spelen maar voornamelijk wil ik ook erop kunnen editen. Ik denk erom om ongeveer 500 a 600 euro aan te besteden maar als dat echt niet kan zou ik nog 700 kunnen uitgeven.
Ik gebruik momenteel een Dell beeldscherm maar ik weet dan niet zeker of die mee kan, ik gebruik ook een Corsair M90 Muis en een dell toetsen maar ik denk wel dat die 2 dingen gewoon mee kunnen.
Het zou ook fijn zijn als de computer niet veel geluid maakt zodat ik er geen last van krijg als ik filmpjes kijk of edit.

Hoop dat dit een beetje geholpen heeft alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Eayouk,

Heb het een en ander voor je bekeken en heb het volgende voor je samengesteld:
http://tweakers.net/pricewatch/bestelkosten/427684

Kom je op 630 euro uit met bestel kosten.
Je kan grootschalig videobestanden opslaan. Vanwege de snelle 2TB hardeschrijf.
Een i5 processor zodat alles lekker snel en soepel loopt.
8 GB werkgeheugen.
Heb de SSD eruit gelaten omdat deze niet noodzakelijk en niet ten koste gaat van je andere hardware.
Nvidea videokaart in verband met de Qudacores. Om snel te renderen ect.

Wel zou je hem zelf in elkaar moeten zetten en zelf er een Windows op moeten knallen. ("Eventueel" DVD speler uit je oude desktop halen)
Pc is hoofdzakelijk op multimedia doeleinden gericht. Waar je ook goed mee zou kunnen gamen op 1920x1080 resolutie.

Groetjes Sander
 
Laatst bewerkt:
Kan ik hem niet via een winkel in elkaar zetten?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
zoiezo geen h61 bord nemen
en een 660 is maar een heel klein beetje beter dan een 7850 maar de 7850 kost 50 euro minder
en het feit dat windows + in elkaar later zetten bij elkaar 140 euro kost krijg je dit
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...225854]=1&product[509842]=1&product[541745]=1
maar als je geen windows en assemblage nodig hebt zoals in sander's build
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...496893]=1&product[501012]=1&product[552887]=1

waar je ook rekening mee moet houden is dat in sanders build alles van de allergoedkoopste website's bij elkaar is gezocht en dit dus nooit net zo goedkoop bij 1 winkel in elkaar te zetten is omdat je alle componenten dan bij dezelfde winkel moet kopen
 
Laatst bewerkt:
Ben je een fanatieke/professionele editor of doe je het gewoon als je er zin in hebt?
Wat voor soort spelletjes wil je spelen? (Geef een paar voorbeelden)
 
zoiezo geen h61 bord nemen
Dat is dezelfde opmerking als "Waarom worden ze dan verkocht?"
Slaat kant nog wal. Het moederbord is minimaal en voldoet (Ruim). Neem aan dat TS niks aan 2x PCI 3.0 slots heeft. Komen toch geen 2 videokaarten in, naar mijn weten is dat overbodig gebruik en weg gegooid geld.

Maar terug op de vraag van de TS, ja dat kan op de site van Azerty maar in het algemeen is Azerty wat duurder. Met assemblage zou je dan op 700 euro uitkomen. Schat ik zo.
Je kan de build is nabouwen op de site van Azerty of van Afuture. Zijn beide goede winkels. Persoonlijk denk ik dat je bij Afuture beter uit de voeten bent > Goedkoper.
PS: Je kan hem ook gewoon op tweakers bestellen en door je je buurman hem in elkaar laten zetten voor 20 euro of een kennis die er verstand van heeft. Het is niks meer als een bouwpakket voor volwassenen.
 
Laatst bewerkt:
Ben je een fanatieke/professionele editor of doe je het gewoon als je er zin in hebt?
Wat voor soort spelletjes wil je spelen? (Geef een paar voorbeelden)
Speel voornamelijk League of legends,Starcraft en ik edit echt heel vaak.
 
sander je hebt idd gelijk dat hij niks heeft aan 2 pci-e slots maar het punt is dat dat mobo de processor die jij hebt gekozen niet ondersteunt zonder bios update en ik weet niet of de TS een oude intel processor heeft liggen
ook zit er alleen maar usb 3.0 op de achterkant en zijn er geen interne aansluiting om het voorop te zetten
 
Waarom een oudere intel processor? Leg is uit dat is nieuw voor mij. Het moederbordje is een socket 1155, daarbij heeft het een UEFI Bios. Ontworpen om de nieuwste hardware te ondersteunen. Maakt het uit dan dat je USB 3.0 aan de achterkant zit? Ik stop meestal mijn muis en toetsenbord aan de achterzijde (Net als bijna iedereen "Als het niet draadloos is"). Aan de andere kant maakt het niks uit voor deze devicen of ze met USB 1.0, 2.0 of 3.0 werken. Je kan ook gewoon een PS2 muisje nemen :)

Als je data wild over zetten op een USB stick, gaat dat met 2Mb/s op USB 2.0 aan de voorzijde. Dat is al snel zat, vind ik persoonlijk. Als je nagaat dat een USB stick maar max 128GB is zal je er ook geen al te grote bestanden opzetten.
Externe HD sluit je natuurlijk weer achter op je USB 3.0 poorten aan. USB 3.0 is alleen maar en bijkomstigheid en het is geen pre. Er zijn natuurlijk uitzonderingen, bij ziekenhuis aparatuur ect. Maar die gebruiken in het algemeen thunderbolt poorten van Apple deze zijn nog sneller.
 
Laatst bewerkt:
niet alle chipsets ondersteunen de nieuwste CPU's en zeker niet de H61 chipset
je moet dus het geluk hebben dat de fabrikant met een bios update is uitgekomen
dat ze nog verkocht worden betekent niet dat het automatisch werkt er kunnen nog schappen liggen van het zelfde moederbord en die moeten ook verkocht worden.

de 70 serie chipsets zijn nu het nieuwste H70 B70 Z70 die zijn speciaal met Ivy bridge uit gekomen

in dit geval moet hij een bios flash uitvoeren wil hij die cpu ondersteunen
naar versie 7740v21

persoonlijk raad ik het af om dat te doen als dit mis gaat is het moederbord dood en kun je een nieuwe kopen
en met mensen die er weinig verstand van hebben kan dit nog wel eens gebeuren
 
Laatst bewerkt:
nu hoor je het ook van firestorm :D

h61 mobo's zijn net h77 mobo's ze worden bijna niet verkocht en de z68 en de b60 serie wel (net als nu z77 en b75) daarom zijn het oude mobo's die al langere tijd opgeslagen hebben gelegen.

over het algemeen worden de features van een h77 bord niet gebruikt en overclockers nemen een z77 bord
 
niet alle chipsets ondersteunen de nieuwste CPU's en zeker niet de H61 chipset

Dit is dan een uitzondering..

Omschrijving - Update BIOS for IvyBridge 22nm CPU.
Versie 2.0
Bron : http://nl.msi.com/product/mb/H61MA-E35--B3-.html#/?div=BIOS
Daarnaast is de laatste bios update "2.3" op Januari 2013 uitgebracht. Zo denderend oud is het dan ook weer niet :p

Lijkt me sterk dat een winkel als Azerty niet even de Bios wilt updaten voor je. Mja zijt zo, dan zou je dit pakket moeten nemen: http://azerty.nl/8-255-7505/azerty-cpu-koeler-geheugen-bios-update-montage-assemblage.html > Maar je kan het altijd navragen bij de desbetreffende winkel. Die hebben alle bios update op een netwerk staan en binnen 3 minuten zo een bios geupdate. Het lijkt mij niet vanzelf sprekend dat je een moederbord levert en een processor die er niet op werkt. Alleen met een bios update die je zelf zou moeten uitvoeren op een processor die niet werkt.

Edit: bij MSI moederborden, heb je het programma "Live update 5" Het door zoekt alle updates/hulp programma's voor je moederbord en deze kan je downloaden. Gelijk vanuit je Windows omgeving installeren. Kwestie van op next klikken. Kind kan de was doen
(Geld ook voor bios updates "Je hoeft geen USB stick te gebruiken").
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan