Game en videobewerking PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

Boris0711

Gebruiker
Lid geworden
27 jul 2013
Hallo,
Ik ben van plan een nieuwe pc samen te stellen en heb daarbij hulp nodig.
Ik heb van de hardware zaken zelf niet veel kaas gegeten, en heb ook niet de tijd om me erin te verdiepen.
Ik wil m'n pc gaan gebruiken om te gamen (Battlefield 3, FIFA 13 en dat soort zware games, op hoogste instellingen) en video's en foto's te bewerken (photoshop, sony vegas etc.).
Ik wil graag dat de pc zo stil mogelijk is, maar daar niet te veel aan besteden en er ook geen rekenkracht voor opgeven.
Ik ben niet van plan te gaan overclocken.

Mijn budget = max. €900, ik heb al een monitor, muis en toetsenbord, maar geen computeronderdelen.

Heeft iemand misschien al goede samenstellingen? Ik heb zelf nog niks samengesteld.

Vriendelijke groet,
Boris:)

Laatst bewerkt:
Je vraagt voor weinig geld een super-computer maar je wilt er zelf geen tijd in steken om je er in te verdiepen. Kun je me een reden geven waarom ik het dan wel zou doen?
M.

Nee, ik vraag naar de zo goed mogelijke computer voor dat geld. Excuses als ik iets verkeerd geschreven heb, maar het was een beetje laat. En ik bedoel dat ik geen tijd heb en geen kennis om alle onderdelen uit te zoeken, ook ivm studie.

Nogmaals mijn excuses dan

even een paar vragen wie gaat de assemblage doen jij of de winkel?
en moet hier ook nog een Windows Operating systeem bij zo ja welke?

Ik zou het liefst de assemblage laten doen, en er hoeft geen windows bij.

klikerdeklik zoiets? hiermee ga je prima bf3 op de hoogste settings spelen
en heb extra werkgeheugen + opslag capaciteit genomen voor je video bewerkingen en een i7 4770

Laatst bewerkt:
Hallo,
Ik heb even een lijstje samengesteld met het beste van de opstellingen van tweakers en van firest0rm (zie bovenstaand) en dat is dan dit:

Processor: Intel Core i7 4770
Moederbord: Gigabyte GA-Z87-HD3
Werkgeheugen: Corsair Value Select
Videokaart: Gigabyte GeForce GTX 770 2GB
SSD: Plextor PX-256M5S 256GB
Interne harde schijf: Seagate Barracuda LP ST32000542AS
Behuizing: Cooler Master Force 500
Voeding: Seasonic M12II 520W of XFX Core Edition PRO550W
Optische drive: LiteOn iHAS120

Totaalprijs: 1.162,81

Het is 250€ over mijn budget, dus misschien weten jullie nog dingen waarop ik kan besparen? Ook wil ik graag weten welke voeding (Seasonic M12II 520W of XFX Core Edition PRO550W) het beste is.
Op tweakers.net zie ik ook nog een processorkoeler staan, is dat alleen nodig als je gaat overclocken of kan dat mij ook van pas komen?

EDIT: Ik ben eigenlijk ook opzoek naar een 24" TV als monitor voor bij m'n pc, en vroeg me af of iemand hier weet welke TV's daarvoor aanbevolen zijn?
Ik heb zelf al even gekeken naar deze: http://www.philips.nl/c/televisie/35...07h_12/prd/nl/

Mvg,
Boris

Laatst bewerkt:
tjah het kan maar zoals je zegt zit ver boven je eigen budget verder is dit meer een overclockers/game systeem dan een werk systeem

de voedingen zijn even goed beide A-merk en zodra je weer naar je eigen budget wil zul je dus vast zitten aan de GTX760 + 16GB werkgeheugen en i7 4770...

dat moederbord is alleen handig voor overclocken en extra videokaarten plaatsen echter ga je met jou eisen en budget niet halen

Oke, dan verander ik het moederbord in die die jij mij had aanbevolen.
Verder vind ik een beetje boven m'n budget zitten niet zo erg, maar als iets niet nodig is hoeft het natuurlijk niet.

Dan heb ik nu dit:

Processor: Intel Core i7 4770
Moederbord: Asus H87-PRO
Werkgeheugen: Corsair Value Select
Videokaart: Gigabyte GeForce GTX 770 2GB
SSD: Plextor PX-256M5S 256GB
Interne harde schijf: Seagate Barracuda LP ST32000542AS
Behuizing: Cooler Master Force 500
Voeding: XFX Core Edition PRO550W
Optische drive: LiteOn iHAS120

Laten we zeggen dat m'n budget €1000 is, wat zou jij er dan van maken?

Laatst bewerkt:
kan zo prima alleen XFX heeft net wat meer amps op de 12v+ lijn dus die is wat krachtiger denk ik zo dus zou die voeding nemen

je kan er ook een H78 moederbord van maken die wel full atx aanbied zo hou je nog extra uitbreid mogelijkheden over

Laatst bewerkt:
Aangepast, ik wacht nog een weekje met bestellen maar in ieder geval HEEL ERG BEDANKT!

kan zo prima alleen XFX heeft net wat meer amps op de 12v+ lijn dus die is wat krachtiger denk ik zo dus zou die voeding nemen

je kan er ook een H78 moederbord van maken die wel full atx aanbied zo hou je nog extra uitbreid mogelijkheden over

Oke, zoek ik even op.

EDIT: kan ik een link krijgen?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan