Game geld voor egt geld?

Status
Niet open voor verdere reacties.

marco282

Gebruiker
Lid geworden
2 aug 2006
Berichten
786
Hallo,

ik heb een vraagje:p
is het legaal,,,

dat als je in een crime spel heel veel geld hebt
dat je dan zegmaar voor zoveel miljoen dollar zoveel geld wilt
dus iemand vraagt aan jou

jij hebt veel geld blablabla mag ik wat geld kopen?
bijvoorbeeld
400 miljoen voor 30 euro



is dit legaal?


EDIT
t zal van de admin vast niet mogen maar is het volgens de regering enzo legaal?
 
Dat hangt van de regels af welke gesteld zijn bij de game.
Vaak is het zo dat het niet mag.. omdat het oneerlijk is..
Maarja.. ik zou als ik jou was de gameregels er even op naslaan...
 
Dat hangt van de regels af welke gesteld zijn bij de game.
Vaak is het zo dat het niet mag.. omdat het oneerlijk is..
Maarja.. ik zou als ik jou was de gameregels er even op naslaan...


maar dus game geld mag verkocht worden voor egt geld?

net zoiets als acounts verkopen?
 
Als het niet door de gameadmins verboden wordt.. houdt niemand jou tegen...
 
Net zo als ik het gewonen leven, als het te goed klinkt om waar te kunnen zijn, zal het dat waarschijnlijk ook wel zijn.
Aardige site in dat verband is; http://www.consumentenbedrog.be/cat.php?ID=24

De vraag is, is het logisch dat iemand een 400 miljoen speel geld aanbied voor 30 euro?
Het is wel bekend dat in China mensen de hele dag spelen op vervolgens hun speel geld door te verkopen voor echt geld. Helemaal onwaarschijnlijk is het dus niet.
Maar als het speel geld ook gestolen kan worden in de game moet je, je afvragen of hoe iemand aan zo'n bedrag is gekomen... en als ze weten dat jij zo veel hebt na het voor echt geld gekocht te hebben moet je je miscchien afvragen of ze het niet net zo snel weer bij je komen stelen...

Om welke game gaat het?
 
Net zo als ik het gewonen leven, als het te goed klinkt om waar te kunnen zijn, zal het dat waarschijnlijk ook wel zijn.
Aardige site in dat verband is; http://www.consumentenbedrog.be/cat.php?ID=24

De vraag is, is het logisch dat iemand een 400 miljoen speel geld aanbied voor 30 euro?
Het is wel bekend dat in China mensen de hele dag spelen op vervolgens hun speel geld door te verkopen voor echt geld. Helemaal onwaarschijnlijk is het dus niet.
Maar als het speel geld ook gestolen kan worden in de game moet je, je afvragen of hoe iemand aan zo'n bedrag is gekomen... en als ze weten dat jij zo veel hebt na het voor echt geld gekocht te hebben moet je je miscchien afvragen of ze het niet net zo snel weer bij je komen stelen...

Om welke game gaat het?

ik snap je niet helemaal maargoed het geld kan niet bestolen worden
ja als je in de game vermoord word raak je je helft van je geld kwijt en krijgt je testament houder de helft van je geld zegmaar;)

maar het spel heet

www.crimeclub.nl

de regels staan hier

www.crimeclub.nl/regrules.php
 
Laatst bewerkt:
Vooral omdat het maar een kleine community is zou ik het als ik jou was niet doen..
Om eerlijk te wezen.. wat schiet je er mee op? Die ander welke jij het geld geeft.. die gaat het nog vaker proberen om aan jou geld te verkopen... en €30,- is best wel wat geld wat je uitgeeft aan zo'n spel.

Je kan er een ipod en/of een wii mee winnen.. maar wat is de kans daarop? als je nu nog niet redelijk bovenaan staat.. en je komt met dat geld nog niet veel verder bovenaan.. heeft het geen nut..

En wat nou als je vermoord wordt.. dan heb je eigenlijk al €15,- "verknoeit"...
 
Vooral omdat het maar een kleine community is zou ik het als ik jou was niet doen..
Om eerlijk te wezen.. wat schiet je er mee op? Die ander welke jij het geld geeft.. die gaat het nog vaker proberen om aan jou geld te verkopen... en €30,- is best wel wat geld wat je uitgeeft aan zo'n spel.

Je kan er een ipod en/of een wii mee winnen.. maar wat is de kans daarop? als je nu nog niet redelijk bovenaan staat.. en je komt met dat geld nog niet veel verder bovenaan.. heeft het geen nut..

En wat nou als je vermoord wordt.. dan heb je eigenlijk al €15,- "verknoeit"...

nee ik ken een vriend die heeft heel veel geld in spel en ja geld daar kun je alles mee
maar mensen vroegen aan hem of ze geld mochten kopen zegmaar
hij zei ja enzo

maar mijn vraag was of dat wel legaal was,,


ps: die ipod enzo kun je niet winnen als je 1 staat hoor:p

als je zegmaar belt om donateur of vip wilt worden maak je kans op ipod of wii
elke maand word er een winnaar gekozen

hoe vaker je beld hoe meer kans maar dat heeft ff hier niks mee te maken
 
Laatst bewerkt:
Ik zou toch maar voorzichtig zijn;
Punt 1.1 Niet cheaten, geen idee of wat je wilt hier onder valt, maar als ze vinden van wel kan je dus je hele account kwijt raken.
 
nouwjah ik ben zelf helpdesk in dat spel dus ik zou wel graag weten
maar voor de zoveelste x

is het legaal volgens de regering?

of is het zo als de site het niet goed vind is het illigaal
 
Zolang het geen kansspel is zal de regering er niet snel wat van zeggen.
Je kan het het beste bij de admin navragen of het mag. :)
 
Als je iets maakt mag je dat verkopen.
Het maakt niet uit of dat iets fysieks is of niet, dus ook speel geld in een game, waarom niet. Ik denk alleen dat je goed moet opletten onder welke voorwaarden je dat doet.

Als iemand iets gekocht heeft kan je dat niet zo maar weer afpakken.
Regels als;
1.5 Je hebt geen enkele rechten op je account
1.6 Admins mogen je account aanpassen zonder reden

Kun je wel op een web site zetten, maar ik denk dat je wel in de problemen komt als je (zomaar) een account verwijderd van iemand die echte euro's heeft betaald voor speel geld in een game.

Je gaat toch een soort contact met elkaar aan, en als website houder kun je wel eenzijdig rechten en plichten richting een gebruiker inperken, maar dat wil niet zeggen dat ze rechtsgeldig zijn.

Kijk hier eens: http://www.consumentenbond.nl/overdebond/Organisatie/320733/320781?ticket=nietlid

Als er bij de NS een trein uit valt, heb je recht op een vergoeding, als 15000 gebruikers geen gebruik kunnen maken van een website omdat hij offline gaat is dat niet echt ander.

Met een regel als:
"Mocht de website offline gaan of mocht er verlies van gegevens plaats vinden dan is het geld voor het donateursschap niet terug te halen." kom je daar niet zomaar onderuit omdat je dat op je website hebt staan.
Zodra het om echt geld gaat moet je, je zaken gewoon goed geregeld hebben.
 
Laatst bewerkt:
ik heb hier al enkele artikels en documentaires over gezien.
De meeste spellen verbieden om dit te doen. Er zijn echter veel mensen die zich hier niet aan houden. Er zijn hele bedrijven, waar de mensen bijvoorbeeld een hele dag wow spelen, en dat geld dan stiekem verkopen.

Zo bestaan er dus hele netwerken hoe je aan geld kan kopen. De meeste verkopers veranderen regelmatig van account, zodat het niet te hard opvalt.

Er bestaan verschillende sites waar je virtueel geld kan kopen/verkopen. Je kan er bijvoorbeeld ook accounts,armor,... kopen/verkopen

Ik zou dus zeggen dat het eigenlijk wel illegaal is, maar dat het niet veel uitmaakt als je dat één keer ofzo zou doen.

Greets,
Tchembado
 
Laatst bewerkt:
ik heb hier al enkele artikels en documentaires over gezien.
De meeste spellen verbieden om dit te doen. Er zijn echter veel mensen die zich hier niet aan houden. Er zijn hele bedrijven, waar de mensen bijvoorbeeld een hele dag wow spelen, en dat geld dan stiekem verkopen.

Zo bestaan er dus hele netwerken hoe je aan geld kan kopen. De meeste verkopers veranderen regelmatig van account, zodat het niet te hard opvalt.

vind je bijvoorbeeld een site waar je virtueel geld kan kopen en verkopen. Ook kan je accounts kopen/verkopen.

Ik zou dus zeggen dat het eigenlijk wel illegaal is, maar dat het niet veel uitmaakt als je dat één keer ofzo zou doen.

Greets,
Tchembado

t is legaal zolang de site het toelaat?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wat denk je zelf:
Punt 1.1 Niet cheaten.
Punten kopen ipv in het spel winnen lijkt me ... aan de ander kant, bij een spel dat crimeclub heet....
 
Ik ben vrij zeker dat het relatief legaal is, of dat ze je er toch zeker niet op gaan pakken, als het spel het toelaat. World of Warkraft laat het niet toe, dat weet ik zeker, toch doen massa's mense het (check de site uit mijn vorige post maar).

In de documentaire die ik op canvas (een nogal betrouwbare, belgische zender) heb gezien spraken ze echter niet over een verbod door de regering, enkel door de spellen.

Er is zelfs al iemand miljonair geworden, dacht ik, door huizen te verkopen in second life:cool:

hf,
Tchembado
 
tchembado en marco282 Jullie zouden die link beide wel uit jullie post mogen halen.
Op die site worden diensten aangeboden welke niet overeenstemmen met de regels welke gesteld worden voor de spellen die daar vermeldt staan.
 
tchembado en marco282 Jullie zouden die link beide wel uit jullie post mogen halen.
Op die site worden diensten aangeboden welke niet overeenstemmen met de regels welke gesteld worden voor de spellen die daar vermeldt staan.

mijn excuses, tis er uit gehaald:eek:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan