Game laptop i5 cpu vervangen door i7

Status
Niet open voor verdere reacties.

ozzyfrozzy

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2010
Hallo,

Ik heb een Asus G51Jx met een i5 430 CPU(hm55 chipset). Ik wil binnenkort mijn cpu veranderen naar een i7 720qm en heb het nodige research gedaan of dit uberhaupt wel mogelijk is. Als ik het moet geloven is dit ook mogelijk omdat ze beiden het zelfde sockets hebben en het chipset HM55 ondersteund dit ook.

Ik wou graag iemand spreken die misschien meer verstand heeft van deze upgrades(laptop's) en iemand het kan bevestigen dat het dus ook echt kan.

alvast bedankt,

het kan, maar de upgrade zal zn geld echt niet waard zijn in snelheidswinst en je garantie zal komen te vervallen.

je maakt de grootste snelheidswinst met een ssd, dus beter investeer je daarin als je die nog niet hebt.

voor 65 euro heb ik een i7 720qm gevonden..7 euro arctic silver 5 koelpast daarnaast wil ik nog een ddr3 1333mhz 4 GB geheugen reepjes bij kopen voor rond 30 euro en als laatst een SSD van 128 GB voor ongeveer 130 euro..

dit is prima om over na te denken toch ?

ja maar. voor gaming maakt een i7 en i5 niet uit. dus bespaar je zelf het geklooi dat het fout kan gaan. ik zou gewoon een ssd erbij en een paar geheugenreepjes bijplaatsen dan word hij al veel rapper

Ik zou het dus wel doen. De i7 720QM is een Quad Core, geen simulatie Quad Core, maar een echte Quad Core. De i5 430 is een Dual Core, die kan simuleren naar een Quad Core. Games vinden naar mijn weten een Quad Core altijd wel lekker. En voor 65 euro lijkt mij dit een goeie deal.

Ja, alleen hou er wel rekening mee dat het kan zijn dat er weinig verschilt :S

Voordelen:

sneller (hoewel games amper gebruik maken van 4 core's)

Nadelen:

Garantie verbroken
kan fout gaan

is dit de 65 euro waard?

hij heeft geen garantie meer dus dat is geen probleem.
dat het fout kan gaan geloof ik best maar dat is met alle onderdelen zo :)

ik upgrade hem ook om futureproof te zijn dus dat er nu weinig spellen quadcore ondersteunen vind ik niet erg..
wat ik wou weten is zal mijn mobo dit cpu i7 720qm ondersteunen met intel HM55 chipset ..?

er zijn andere modellen van dit laptop die standaard wel met een i7 720qm komen..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan