Game laptop of toch een systeem.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gerone22

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2011
Beste Forumleden,

Al even ben ik op zoek naar een nieuwe laptop waar ik een beetje op kan gamen.
Denk hierbij aan games als Skyrim, FarCry 3, Tomb Raider, etc.

Echter wil ik niet zon mega apparaat van 17inch - het liefst heb ik er zelfs één van 13,3 of 14 inch.
Deze heb ik nu ook (HP Probook 4320s).

Mijn budget is €1.000

Ik kijk uit naar de tips.

Groeten,
Gerone

Als je echt zo graag 14 inch hebt is er de m14x van dell,
Dan krijg je alleen wel een gt650m voor 900 euro dus tja, je betaald er wel voor zeg maar.....

Ik zou als ik jou was voor deze gaan met een hd7970M of eentje met 670m zoals deze.
Trouwens de hd7970m speelt skyrim, far cry 3 en tomb raider een stuk beter dan de gt670m ;)

Laatst bewerkt:
Als je een gamelaptop met een sterke videokaart koopt, moet je absoluut geen AMD processor hebben, deze bottleneckt dan enorm! Zie ook de review op tweakers over deze laptop: klik

Dank voor de info tot nu toe.
Ik had inmiddels mijn zinnen al gezet op de m14x ivm de grootte.
Wat ik op tweakers lees snap ik niet helemaal, want heb er niet veel verstand van.
Het viel me op dat de m14x al zo'n 2 jaar oud is volgens mij - is het wel handig om deze dan nu aan te schaffen? - zou zonde zijn als er over een paar maanden een nieuwe versie van de m14x uitkomt.

Qua processor hoef je het niet te doen: Haswell biedt maar kleine vooruitgang qua processor prestaties (vooral veel vooruitgang op de ingebouwde grafische kaart). De videokaart is inderdaad wel wat minder krachtig in verhouding en er bestaat best wel een kans dat er binnenkort een upgrade gedaan wordt bij deze laptops gezien de nieuwe hardware die recentelijk op de markt uitgekomen is.

@K1pje: Je kunt wel zeggen dat het een bottleneck gaat worden maar als je naar de benchmarks kijkt presteert de HD7970M bijna 2 keer zo goed als de GT650M van de M14X ;)

Laatst bewerkt:
Marcell: ik heb niet voor niets mijn bewering onderbouwd met een review. Ik raad je aan om deze dan ook even te gaan bekijken.

En het betreft hier meer het kiezen tussen AMD processor + HD7970m en Intel i7 + GTX670m waarbij de laatste dus betere prestaties zal neerzetten omdat de AMD processor bottleneckt.

@Marcell96
Maar wat zal er gebeuren als er een upgrade uitkomt? Zal de prijs van de huidige m14x dan kelderen? Of valt dat mee?
En enig idee wanneer deze upgrade komt? Dit jaar nog? Of volgend jaar? Of kan je dat zo niet zeggen?

@TS: Ik weet niet hoe het met de prijs zit, maar het lijkt me sterk dat de 'oude' versie überhaupt dan nog verkocht zal worden op hun website als ze de nieuwe al hebben.
@K1pje: De M14X heeft een GT650M geen GT670M, en zelfs dan nog zou voor de spellen die hij aangaf die met de HD7970M beter zijn.

Als je bewijs wilt ^^
Naamloos.png

Laatst bewerkt:
@Marcel: je bent ook wel erg eigenwijs he, ik heb enkel beweerd dat de combinatie i7 + 670m beter is dan A10 + 7970m.

Even leren lezen en heel erg leren beseffen dat gameprestaties zowel van de processor als de videokaart afhankelijk zijn.

Bij far cry op ultra staat bij de fps ook eentje met een A10 en die is maar een heel klein beetje lager dan die met de I7 dus mij lijkt het niet dat het bij andere spellen ook veel zal uitmaken.
Maar de TS heeft het over een M14X en die heeft een GT650M, hier heeft hij dus niks aan....

Laatst bewerkt:
Daar geloof ik zo niets van, zie ook deze vergelijking op Anandtech (jouw bewering dat het maar een heel klein beetje lager is): klik

Het ligt aan de spellen, bij tomb raider en far cry is het verschil klein en die wil de TS spelen.
Ik zeg niet dat de A10 beter is alleen een I7 is gewoon een stuk duurder met een goede videokaart.....
Behalve als je genoeg neemt met een Medion, dan heb je een I7 en GT670M al voor €999,- ;)

Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik denk dat ik toch maar voor desktop pc ga. Heb het volgende laten samenstellen.
Graag raadpleeg ik jullie voor een second opinion. Wat vinden jullie van deze samenstelling?

MSI N660-2GD5/OC artnr. 568147 : stukprijs a € 178,90
Be quiet! Pure Power BQT L7-630W artnr. 449649 : stukprijs a € 71,90
Azerty PC Montage 1 jaar garantieartnr. 7517 : stukprijs a € 59,00
Intel Core i7 3770 / 3.4 GHz artnr. 485532 : stukprijs a € 268,90
Cooler Master Elite 342 artnr. 247703 : stukprijs a € 28,89
Microsoft Windows 8 artnr. 555331 : stukprijs a € 88,90
Kingston ValueRAM artnr. 230178 : stukprijs a € 65,90
Samsung SH-224BB artnr. 557195 : stukprijs a € 17,06
Gigabyte GA-B75M-D3V artnr. 498417 : stukprijs a € 53,95

Alvast bedankt.

Tip: kies voor een i5 processor, zoals de i5 3570(K), en steek het prijsverschil in een betere videokaart. Verschil in gameprestaties tussen de 3570 en de 3770 is er namelijk niet! Als alternatieve videokaart denk ik dat je kunt kijken naar de HD7870 XT (let op de XT toevoeging, dit is heel belangrijk, degene zonder XT is minder snel).

Rest ziet er wel goed uit, misschien dat je nog iets goedkoper werkgeheugen kunt vinden. Mocht je geld over hebben, kan ik je zeker ook een SSD aanbevelen.

Waarom geen Haswell? Je koopt nu een processor + moederbord die eigenlijk al verouderd zijn, zou zeker in jouw geval gelijk iets up to date kopen. Natuurlijk hoort daar ook een GTX 770 bij, maar als die te duur is misschien even wachten tot de GTX 760 Ti uitkomt?

Ik heb een aantal vrienden van mij nog eens aan het werk gezet en na veel discussie kwamen ze met het volgende:
Om zeker te weten dat het een goede samenstelling is voor goede prijs wil ik jullie nogmaals vragen om er weer eens op te schieten - wederom bedankt en excuses voor het iedere keer vragen. Jullie helpen me enorm!

http://azerty.nl/winkelmandje/winke...[561075]=1&product[558961]=1&product[71510]=2

of deze met ander beeldscherm:

http://azerty.nl/winkelmandje/winke...[558961]=1&product[71510]=2&product[537102]=1

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan