Game laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Daniel_M

Gebruiker
Lid geworden
16 mei 2006
Berichten
49
Hey,

Ik ben van plan om een nieuwe game laptop te gaan kopen alleen ik zit met een vraagje.
Ik ga de Dell XPS m1730 of de Alienware Area-51 m9750 nemen.
Dus nu zit ik wel met een probleem, de m1730 is vandaag uitgekomen en deze heeft dual Nvidia 8700m en een AGEIA™ PhysX™ kaart, terwijl de m9750 een dual Nvidia 7950 GTX heeft. Dus ik vroeg me zo af welke nou beter is. De Dell of de Alienware?

Groet,
Daniel

P.s. hier is de link naar de Dell XPS m1730 voor degene die daar in is geintreseerd:
http://www.dell.com/content/products/features.aspx/presale_xpsnb_m1730?c=us&cs=19&l=en&s=dhs
 
Laatst bewerkt:
Hey,
Ja ik zit een beetje met hetzelfde probleem.

Kijk het grote verschil tussen de twee is dat de Dell DX10 ondersteunt. Dat is zeg maar het nieuwe tijdperk voor Gaming dus dat is natuurlijk een hele grote plus.
Daarnaast zal de dell wel iets sneller zijn aangezien hij 2x een 8700 kaart heeft maar het is moeilijk te zeggen omdat de 7950 een hele stabiele (DX9) kaart is en DX10 technologie is nog maar relatief jong (dus meer kinder ziektes etc.).
Nadeel is dat er binnekort Q3 2007 de 8800 kaart gelanceerd word die opmerkelijk veel sneller moet gaan worden dan de 8700.
AlienWare is trouwens van Dell dus met de 9750 koop je eigenlijk een extra gepimpte xps 1710.

Jammer van de dell is dat hij eigenlijk spuug lelijk is. en vreselijk duur. Ik zou veel liever maar 1 8700 kaart hebben en voor dat geld wat meer RAM bijvoorbeeld, en die PhysX kaart is al helemaal weg gegooid geld. Er zijn zo weinig spellen die dat ondersteunen op het moment dat het eigenlijk zonde is om daar geld aan uit te geven en het maakt je lap ook weer zwaarder etc.

Mijn advies als je haast hebt koop dan de 1730, heb je nog een beetje geduld wacht dan nog ff (maandje of zo iets) op de 1730 met 8800 kaart, hopenlijk is er tegen die tijd ook meer keuzen in wat je wel en niet wil hebben in die laptop. Maar overweeg ook eens de XXODD 570RU http://www.xxodd.nl/index.php?p=artikel&ID=185&e=1 is ook een hele goede laptop met een wat gunstigere prijs, zeker het overwegen waard.
 
Laatst bewerkt:
De 8700 ondersteunt dan wel DX10 maar de 7950GTX heeft weer 256 Bit geheugeninterface, terwijl de 8700 maar 128 bit heeft.
Alleen wel een voordeel aan de 8700 is dat hij bijna de helft aan stroom gebruik (7950 = 45W 8700 = 29W. Is altijd wel handig, vooral nu de systemen zo extreem snel worden.

Ik vind hem opzich niet zo lelijk, maar hij had wel een stuk mooier gekunt dat wel, maar ik vind de inhoud toch wel iets belangrijker dan het uiterlijk.
En de PhysX kaart is inderdaad nogal onzin, je kan hem maar op 2 spelen gebruiken tot nu toe ofzo, en het maakt de laptop alleen maar zwaarder en warmer. Het is ook te hopen dat de koeling een beetje beter is geworden anders wordt het echt moeilijk om hem goed te gebruiken.
Ja het is inderdaad wel irritant dat de 8800 nog niet uit is, die zou ik ook wel graag willen. Maar ik kan deze laptop toch pas begin december betalen dus ik zal wel moeten wachten, hopelijk is de 8800 dan wel uit, dan neem ik hem meteen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan