Game maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kyranio

Gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2011
Hallo, ik wil graag een game maken zoals habbo, runescape, roblox of darkorbit maken. (multiplayer game)
Ik wil graag dat het gratis is.
Voor de rest maakt het me niet veel uit.

als het geld kost is het niet echt erg... het liefste wil ik dat het gratis is maar ik wil alles proberen. maakt dus niet uit (wel graag link invoegen) :)

Wat je kan doen is gaan werken in Game maker.
Te downloaden op www.yoyogames.com
Voor multiplayer games moet je wel een licentie kopen.
Daarnaast moet je nog een dll bestand hebben en gebruiken als plugin.
Die plugin zorgt er voor dat je game verbinding maakt met een server.
Het beste is als je even de tutorial leest op de NL site van game maker:
http://www.game-maker.nl/forums/topic,19709.0
Daar lees je alles over de 39dll
Suc6

Vraag verplaatst naar de Spellen sectie.
Wellicht verplaatst de sectie-mod em aldaar nogmaals.

Game maker is een aardig programma, maar niet echt fantastisch,
tegenwoordig hebben we de nieuwe gratis UDK of Unity 3D engine om uit te kiezen,
dit zijn volwaardige game engines met editors waarmee veel populaire games gemaakt
worden. zijn gratis te downloaden, maar je moet wel veel tutorials lezen en proberen
eer het wat wordt. ze zijn ingewikkeld maar echt de moeite waard!
in augustus released Crytek de Cryengine 3 (waarmee Crysis 2 werd gemaakt) gratis
voorde indie game community. dus keuzes genoeg zou ik zeggen, we hebben nog nooit
uit zoveel gratis game engines kunnen kiezen als nu, die ook allemaal nog eens tot de
allerbeste behoren!!
even googelen dus!

succes
leon

Dank!

mijn broer heeft crysis 1 gekocht en uitgespeeld. (mooie game!) werd crysis 1 daarmee ook gemaakt? en ik ga erg mijn best doen om een groots multiplayer game op te richten. Hopen dat het lukt  t is de moeite waard.

en trouwens: ik was erg druk bezig met game maker maar ik ga toch zoeken naar een ander iets

Hallo, ik wil graag een game maken zoals habbo, runescape, roblox of darkorbit maken. (multiplayer game)
Ik wil graag dat het gratis is.
Voor de rest maakt het me niet veel uit.

als het geld kost is het niet echt erg... het liefste wil ik dat het gratis is maar ik wil alles proberen. maakt dus niet uit (wel graag link invoegen) :)

Ik waarschuw je, heb je het nog nooit gedaan? dan zul je zien dat het nog zeer lastig is..
Ik zou beginnen met game maker, dit programma geeft duidelijke uitleg over het maken van een simpele game. Probeer eerst iets simpels als pong ofzo te maken. Als je dat hebt gedaan zal ik met de links die de andere gaven aan de slag gaan. Maar let op, je maakt niet zo'n game binnen een paar weken!!
Maar als je het echt wilt proberen, veel suces :thumb:

goed dat je je al wat verdiept hebt in game maker, maar ook erg goed dat je besloten hebt om nu verder naar nieuwere engines te kijken.
game maker is grappig maar ook niet meer dan dat, t heeft niet echt veel te maken met game development van tegenwoordig, game maker
is meer van klik en sleep, sleur ern pleur zogezegt, lol.

Turps heeft natuurlijk helemaal gelijk met dat het erg lastig gaat worden en dat we niet over weken werken praten maar meer over 2 a 3 jaar
dagelijks meerdere uren werk minimaal. maar om nu met een pong game te beginnen is me net iets teveel van het goeie.
gewoon doen waar je zin in hebt en vooral veel doorzettings vermogen tonen en dan komt t allemaal wel goed.
hou ons op de hoogte als je wilt, ben altijd nieuwsgierig in toekomstige indie collega's!!

leon

edit;
Crysis1 is inderdaad een fantastische game, die werd gemaakt met de Cryengine2 engine en editor, deze is gratis te downloaden van de Crytek site.
gewoon even googelen met "Cryengine 2 editor download". Crysis2 is trouwens helemaal gaaf, een echte aanrader!!! de editor voor Crysis 2 is nog
niet beschikbaar maar komt vrij deze zomer!

Laatst bewerkt:
Hm, im ben nu aan het zoeken naar dat cryengine editor. Maar bij google vindt ik alleen maar meer rotzooi met forums enzo. Dan denk ik dat de halfe gedeelte van een game maken het zoeken naar een editor is xD. Heb je ook een link voor cryengine editor of een andere editor? Ik zoek nog wel wat engines met die link van het vorige bericht ;)

Als ik een game heb gemaakt (ik weet dat het erg lang kan duren) zal ik wel een bericht plaatsen hier op deze forum. Oh en nog wat: kun je als je een geweldige game hebt gemaakt het ook veranderen in HTML?

zeg ik kan cryengine niet downloaden ofzo... ik ben op die sikte geweest en ik heb gegoogelt maar ik heb niet positiefe resultaten met een net woord...

games op websites moet je maken in java applets of Adobe flash.
je moet je wel bewust zijn van wat turps net melde ;)

Kyranio, ik merk dat je nu al ongeduldig bent, na wat rond googelen. weet dan dat wanneer je echt begint met de game dit nog niets is, want dan zul je echt
weken zo niet maanden lang websites en forums moeten bezoeken en vooral heel heeeeel veel lezen, (tutorials).

maar, over de Cryengine2 engine/editor.
voor zover ik weet is deze niet meer beschikbaar op de Crytek site omdat Cryengine3 binnenkort gereleased wordt.
maar, na even googelen vond ik toch heel wat torrents die m aanbieden. ik denk dat ik daar geen link naar mag geven hier op helpmij (huisregels),
dus moet je gewoon even googelen met "download cryengine2" of "download cryengine2 torrent "
en je vindt direct een paar links ernaar.

mocht je torrents niet vertrouwen dan is er nog een andere geheel betrouwbare manier om aan deze fantastische engine te komen en dat is nml
om m uit de game Crysis te halen. hij wordt nml meegelevert met de Crysis DVD.
alles wat je hoeft te doen is de Crysis dvd in je pc stoppen, dan zoeken tussen alle mappen en files van de crysis dvd
naar de map;
Sandbox2
open die map en daar vind je 1 file in genaamd;
cryengine(R)2 Sandbox(TM)2.exe
dubbelklik hierop en de install begint van de editor, (hele makkelijke install, install m gewoon default, wat wil zeggen, gewoon op alles OK klikken en om installeren waar
het programma zelf geinstalled wil worden. dit duurt even, maar niet lang.
als je klaar bent kun je de editor vinden in;
C:\Program Files\Electronic Arts\Crytek\Crysis\Bin32
genaamd;
Editor.exe

mocht je nu geen crysis game bezitten, (torrent??) dan kun je altijd nog, als je die wel hebt Far Cry (1) gebruiken, want die heeft
de Cryengine (1).

mocht je nog vragen hebben dan help ik graag verder. en ookal klonk het als een grapje waarmee ik opende, en zo was die ook bedoelt.
dan toch is het wel serieus, om te leren game developen zul je echt maanden lang moeten besteden aan sites en forums door te spitten,
lezen lezen en nog eens lezen.

succes en laat me maar weten hoe t gaat, hoor graag hoe t je vergaat. en omzetten van een cryengine(2) game naar HTML zal niet gaan,
daarvoor moet je aan de slag met Java of Adobe of soortgelijke proggies.

leon

edit;
de Unity 3D engine is wel geschikt voor het maken van games die dan ook via een website kunnen worden gespeelt.
(googelen)

Laatst bewerkt:
Hm, m,n broer heeft crysis 1 maar is het wel erg vijlig voor de disc? m,n broer kan kwaad worden bij het slopen van z,n spullen. Oh en nog iets: ik weet niet zeker of ik wel een 3D game wil maken. Ik zou het mischien wel leuk vinden om een soort mix te maken met habbo, dofus, roblox, runescape enz. en dat het ook een multiplayer game is. En waar je dus ook moet registreren en inloggen enzo...

Ik ga proberen. En ja: ik ben erg ongeduldig :)

het gaat wel veel googlen kosten en ook veel tijd. Maar als het echt niet anders kan ga ik kijken of ik game maker pro kan kopen. Game maker kan ook erg handig zijn en je kunt de spellen van game maker ook in je site stoppen ben ik achter gekomen. Als je een spel gepubliseerd hebt en dan gaat kijken waar hij staat dan staat er bij de download game button met die fotos en descriptie enzo... daarnaast staat een HTML code die je kunt kopieeren. als er zoiets staat van reclame zoals (Go now to yoyogames) of zo dan kan ik ook wel de HTML ombouwen... Om hem dan zonder reclame te maken. Ik heb geen cursus gevolgt maar toen ik es een habbo retro heb gemaakt stond eronder: created with habbolibre loader maker. Dat wou ik niet dus ik knutselde wat aan de HTML en toen hat ik het veranderd in: click to reload the page. en klik op de link dan ging ie niet naar de site van habbolibre maar naar gewoon mijn site.

Wow ik wissel gewoon van onderwerp... maar ik denk dat ik ook maar es wat doms ga uithalen met gamemaker. Ik hoob dat je met game maker ook iets kunt maken met registreren enzo. maar eerst ga ik googlelen.

Zo een lang bericht maar duim voor me...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan