Game maken..

Status
Niet open voor verdere reacties.

ezra24rct3

Gebruiker
Lid geworden
18 mei 2013
Ik ben eens aan het prutsen gegaan met de CryEngine en Alice3D...
En ook met Gamesalad...
Mijn vraag: Hoe kan je er een simpele
leuke game van maken? En welke software heb je nog meer nodig?

gamemaker is een goede programma, en in het boek gamemaker4you staat alles wat je moet weten!

het hangt allemaal af van wat voor game je wilt maken. Ik zou inderdaad een beetje een simpele
engine kiezen wanneer je een erg simpele game wilt maken, de gamemaker of the FPSC is dan een
goede keus. Met die engines kun je al heel snel heel redelijke dingen maken zonder je eerst te hoeven
in lezen in bergen tutorials. Tutorials kun je heel gemakkelijk vinden via google, en daarin staat precies
wat je moet doen. Om je 2de vraag te beantwoorden, welke software je nog meer nodig hebt, moet ik
eigenlijk meer weten van wat je precies wilt doen. Maar meestal heb je ook aparte software nodig zoals
bijvoorbeeld een programma waarmee je modellen kunt maken, hier kun je een hele lijst van dergelijke
software vinden;

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_3D_modeling_software

daarnaast heb je een programma nodig zoals Photoshop, om texturen en skins te maken. Animatie programma's zul je misschien
ook moeten gebruiken. Dan heb je nog geluiden nodig, etc.

Maar, misschien kun je eerst precies vertellen wat voor game je wilt maken. Want je hebt heel andere software nodig voor bijvoorbeel
een simpel puzzel programma, in vergelijking met bijvoorbeeld een fp shooter.

Dus, graag even wat meer info over wat voor game je precies wilt, en ook wat je bedoeling ermee is.
Wil je er speciaal geld mee verdienen, of wil je gewoon een leuke game maken om die zelf of met je vrienden te spelen.
Want in dat laatste geval kun je ook denken aan modden (modification), dan gebruik je een bestaande game en gebruik je alle spullen
uit die game voor een eigen nieuwe game (mod).

dus, graag meer info zodat ik je precieser kan helpen.
Een raad, realiseer je alsjeblieft dat een game maken, zelfs een eenvoudige, een hele klus is. Je moet al gauw denken aan minimaal
enkele weken werk. Tevens is het begin altijd erg frustrerend omdat niets lijkt te lukken of werken.

succes,
Leon

Ik wil een first-person shooter... Het moet een beethe lijken op far cry 3... Zoals gemeld wil ik het doen met de CryEngine... Ik heb echt veel gehad aan je reactie! Bedankt! Hopelijk heb je wat aan deze info...

ja, maar je bent even vergeten om te vertellen wat je met deze game wilt. Of je m wilt maken om m te kunnen
verkopen, of enkel omdat je t leuk lijkt een game te maken en te spelen, alleen of met je vrienden.

in het laatste geval kun je dan beter gewoon een Far Cry mod maken, dan kun je nml alles uit de game gebruiken en
hoef je dus niet zoveel zelf te maken. Mocht t doel zijn om m te verkopen dan moet je alles, maar dan ook echt alles
zelf maken. En geloof me, dat is voor 1 persoon gewoon niet te doen, we praten dan over 3 tot 5 jaar minstens aan
werk. Tevens moet je dan het ook nog eens kunnen, dus moet je leren modelen, scripten, coden, animaties maken,
alle sounds maken, etc etc etc. En niemand kan dat echt allemaal beheren, vaak zijn we maar op 1 of 2 gebieden echt
goed en moeten we die andere dingen aan anderen over laten die daarin dan weer goed zijn.

Dus graag nog even hierop antwoord,
tevens is het ook belangrijk om te weten of je SP wilt maken, of MP. Of beiden?

Leon

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan