Game maker spelletje

Status
Niet open voor verdere reacties.

tiran818

Gebruiker
Lid geworden
16 apr 2009
Berichten
344
ik heb een tijdje geleden met Game Maker een spelletje gemaakt
ik vond het wel grappig geworden en daarom zet ik het hier online
bugs/ideeën voor verbetering? post ze!
SVP niet over grafisch gedeelte beginen :p ik kan niet tekenen en dat weet ik :p
heb wel alles zelf getekend en/of aangepast
origineel had ik ook een achtergrondmuziekje maar omdat dat een nummer is van hammerfall en ik geen toestemming heb gevraagd om het in mijn spel te gebruiken heb ik die weggehaald XD
de rest van de geluiden heb ik allemaal zelf opgenomen (met gitaar en/of microfoon en meestal zwaar veranderd :))

hij staat hier

*edit*
Ik heb zelf een liedje gemaakt voor op de achtergrond.
het is niet perfect en een beetje chaotisch :p
past bij de rest toch?
*end edit*
en ik moet van mezelf nog een ander geluidje maken voor de game over room/het vuur aangezien die hetzelfde zijn moet er 1 anders vind ik zelf
en ik wil nog n geluidje maken voor de monstertjes die dat nog niet hebben (de meesten volgens mij :p)
have fun
het is BTW SVT wat er staat en NIET SUT zoals de meeste mensen denken
ik kan niet echt netjes schrijven :p
hoewel ik dit ook wel beter kan XD ook eenv erbeter puntje voor mezelf :p
ik hou jullie op de hoogte als ik iets verander/verbeter :)

MvG
tiran818
 
Laatst bewerkt:
getest, maar level 2 duurde eeuwig, probeer je publiek eerder hun beloning te geven met eeen nieuw level.
 
Mensen met epilepsie, niet spelen! Het flitst nogal heel erg :p

voor de rest leuk gedaan hoor, het is alweer veel jaar geleden dat ik gamemaker heb gebruikt, altijd leuk :p


*also, je kan door sommige gele muurtjes, en pacman-mod staat aan (links scherm uit = rechts erin), had niet zoveel moeite met lvl 2 :p
 
Laatst bewerkt:
ja die ene kant erin andere kant eruit heb ik er speciaal ingezet :)
dat was de bedoeling
ook is het de bedoeling dat je door sommige stukjes muur heen kan gaan :)
btw: ja het flist nogal he?
moet je eens in het game-over scherm op <ctrl> drukken :p
is een code die ik ingebouwd heb :p
daar moet je echt niet naar kijken met epilepsie!!!

op een gegeven moment kan je niet verder als je de wrap screen niet gebruikt XD en je moet door de muur heen kunnen
als je heel goed kijkt zie je een héél klein verschil tussen de muur waar je wel en de muur waar je niet door heen kunt
je ziet in de muur waar je doorheen kunt af en toe een klein groen flitsje :)

vinden jullie dat ik het duidelijker moet maken aan het begin dat er muur is waar je doorheen kan?

BTW: LETTERLIJK elke punt (attoompje) dat je in het spel ziet is te verdienen!
suc6 dus :)
 
Ik zou epilepsie krijgen door dat geflikker, nog nooit gehad... Maar, als je alle atoompjes hebt, ga je toch naar het volgende level, hoop ik?
 
eehm
heb ik het niet duidelijk genoeg gemaakt?
ik d8 dat k t goed duidelijk gemaakt had dat je tegen de roze ster aan moet komen voor het volgende level (tenzij er staat druk op spatie :p)
 
btw: moet ik het knipperen minder maken?
dat kan wel hoor
ik vond het persoonlijk juist wel leuk, maar ik zie er veel reacties op
is het echt zo erg?
 
ik heb de muren ietsjes langzamer laten flitsen en het mannetje een stuk langzame :)
de (iets) vernieuwde versie staat nu online :)
is nog steeds druk natuurlijk voor je ogen :p
mr dast vind ik mijn stijl
mr t moet natuurlijk wel speelbaar zijn XD niet dat je na een kwartier zegt omfg nu heb ik zo'n koppijn dat k t spel nooit meer speel XD das niet fe bedoeling natuurlijk :p
 
Leuk

Wel leuk gemaakt. (Ik WAS vorig jaar redelijk gevorderd met GameMaker. Ik en een vriend waren aan het kl*ten met een 3d Engine.)
Ik zou er even aan werken dat je niet links en boven tegelijkertijd kan indrukken.
Ik weet niet of het een bugje is (want als je Keyboard of Keyboard down andersom gebruikt werkt het wel. Weet alleen niet meer bij welke het ookalweer werk:eek:) of dat je het express heb gedaan.
Ik zou als ik jou was hier nog even mee doorgaan en als je het te makkelijk vind worden zou ik overstappen naar Microsoft XNA GameStudio, ik ben daar nu ook mee bezig. Dat is echt met programmeren. (Niet dat "Nog makkelijker dan makkelijk" GameMaker script.)
Ook ben ik bezig met mijn VisualBasic Skillz te verbeteren:evil:
 
Laatst bewerkt:
ik heb nog niet de moeite genomen om me te verdiepen in gml omdat ik had bedacht dat het verder nergens voor gebruikt wordt
leek mij handiger om een taal te leren die voor veel gebruikt kan worden :)
ik zat te denken aan 1 van de C talen XD
mr das best lastig vlgns mij
bovendien kan ik geen goeie editor vinden, en ik wil wel op zijn minst een goede code highlighting XD
 
C Talen

http://www.microsoft.com/Express/
Hier kun je een gratis (vrijwel zonder beperkingen, de enige beperking schijnt ergens bij het compileren van je software te zitten, niks om je zorgen over te maken :thumb:. Je moet wel 1 keer je e-mail adres ingeven) versie van Visual Basic, Visual C#, Visual C++.

Voor C++ tutorials:
http://xoax.net/

Groetjes,
Risc12
 
Als je op professioneel niveau games wil gaan ontwikkelen, dan word je aangeraden C++ te gaan leren (Dat ben ik nu ook aan het doen). Voor C++ zijn er vele tutorials en editors te vinden, maar er zijn enkele zeer goede aanraders:
Editors :
- BloodShed Dev-C++
- Code::Blocks
Tutorial :
- CPlusPlus.com

C++ word door veel professionele bedrijven ook gebruikt, omdat bijna alles mogelijk is.

Ik ben net begonnen met het programmeren van games met de graphics.h header. Die is zeer verouderd maar heel makkelijk en erg leuk om mee te beginnen, een echte aanrader dus. (graphics.h is een header van Turbo C, maar deze is makkelijk te downloaden voor jouw editor naar keuze)

p.s. Ja, inderdaad is C++ lastig, maar als ik het kan, waarom jij dan niet???
 
Persoonlijk raad ik BloodShed, hoewel degelijk, niet meer aan. De ontwikkeling van deze IDE is namelijk in 2005 reeds stopgezet. Sindsdien gebruik ik Eclipse CDT
 
Persoonlijk raad ik BloodShed, hoewel degelijk, niet meer aan. De ontwikkeling van deze IDE is namelijk in 2005 reeds stopgezet. Sindsdien gebruik ik Eclipse CDT

BloodShed is juist voor beginners heel makkelijk (veel compilers en standaard veel headers)(is mijn mening hoor)
 
ok
ik ga ff kijken

ik had zelf ook een editor gedownload maar die is vlgns mij alleen voor C# XD

dit is pelles C
het is ook alleen geschikt voor windows.

ik zal kijken naar Eclipse CDT en BloodShed :) bedankt :)
 
En wat vinden jullie dan van Visual..

En wat vinden jullie dan van Visual C++ en Visual C#?
Is dat ook niet erg handig voor beginners?
Makkelijke interface, en de ondersteuning voor plug-ins. (Zoals XNA GameStudio voor C#, en iets van Dark Studio voor C++).
Ik vind de Visual Studio erg handig, geen gepiel met consoles om te compileren, makkelijk werken met standaard Win32 sjablonen.
Ik ben nu bezig met dat XNA GameStudio en daarnaast ben ik ook nog bezig met Visual Basic. Dat is een zeer makkelijke programmeer taal, niet erg uitgebreid maar handig om de standaarden van programmeren te leren, ook handig om snel een leuk formuliertje te maken. Ik zelf vind dat deze programeertaal erg handig is omdat er een redelijk grote communitie's voor te vinden zijn (zoals vbib.be) waar je snel en duidelijk antwoorden krijgt.
Dus veel nog trouwens met je spel !

Groetjes,
Risc12
 
Visual C++ vind ik persoonlijk goed voor prototyping, en enkel als je goed weet wat je al doet. Het is wel al geleden van 2003 dat ik nog met Visual Studio heb gewerkt, maar toen vond ik het niet zo makkelijk om mijn project te managen. Bovendien is de kans groot op MS-only code.
Ook heeft Visual Studio voor mij als linux-gebruiker nogal weinig te betekenen ;)

C# is vrij goed en zeer uitgebreid, maar het code-behind model vind ik niet echt iets voor beginners. Ik heb dat enkel eens gebruikt toen ik met ASP moest werken, maar meer weet ik er gewoon niet van.

Visual Basic is inderdaad een goed begin voor mensen die snel resultaat willen zien, en vinden dat een gewone console-applicatie geen 'resultaat' is.. Zet echter maar uit je hoofd dat VB je goede standaarden aanleert om te programmeren. De slordigheid die wordt toegelaten binnen het coderen is niet echt een schoolvoorbeeld van standaardformatting.. Maar je leert wel een aantal belangrijke concepten, zoals variabelen/scope/functies/loops/arrays

[EDIT]Voor alle duidelijkheid, dit is mijn persoonlijke visie en in geen geval de absoluut enige juiste ofzo. Het is gewoon hoe ik de verschillende talen ervaar.[/EDIT]
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan