Game maker

Status
Niet open voor verdere reacties.

daron

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2007
Berichten
129
Eej,

Ik wil met Game maker 7.0 lite een scooter laten rijden van links naar rechts maar wel zodat de achtergrond steeds anders word. Dat is nog niet zo moeilijk te maken. Maar kan iemand mij in stappen vertellen hoe ik er dan kan voor zorgen dat je zo hard mogelijk rijd(zichtbaar) en dat je zo hard mogelijk tegen een auto aan rijd.
Het is de bedoeling dat als je tegen de auto bent aangereden dat er dan een aantal punten komt te staan.

Alvast bedankt,

Daron
 
nou, je bent nogal wat van plan, vrees dat dit nog helemaal niet zo gemakkelijk is als jij vermoed.
mag ik vragen wat je van plan bent met dit spelletje, mocht t zo zijn dat je dit gewoon voor jezelf en vrienden voor de lol doet, dan zou ik echt naar een andere game editor uitkijken. persoonlijk vind ik gamemaker nou niet zo denderend.
je kan bijvoorbeeld gewoon de editor van een game gebruiken die je hebt, bijvoorbeeld van Half life2, Cod, of een andere game. die zijn gewoon veeeeel beter, en je hebt dan gelijk allemaal spul uit de game waarmee je aan de slag kunt gaan. want echt, alles maken, (geluiden, texturen, models, scripting, etc), dat kost maanden werk, denk daar alsjeblieft niet te ligt over.

ben zelf gek van Hammer 2.0, en Radiant editors, en ze zijn gratis te downloaden, dus kost ook nog eens niets, en je beschikt dan gelijk over de laatste game technologien, enkel;

je mag er GEEN geld voor vragen, dus vrij releasen mag.
was je dat toch al niet van plan, dan zou ik zeggen, neem een andere editor.,

leon
 
ook zou je, als je een beetje goed kan tekenen, flash kunnen gebruiken.
coderen hierin is in vele tutorials uitgelegt. gewoon onze grote vriend google gebruiken.

aanrader voor beginners tutorial: flash in a flash (op adobe.com)
 
bedankt voor de suggestie Tyrope!

kan best heel redelijk tekenen al zeg ik t zelf, en was altijd al van plan om eens iets in Flash te proberen, dus bedankt voor de tip!
flash heeft inderdaad ook vele fraaie mogelijkheden voor een (simpele(re)) game.

leon
 
zoals jij dit wilt gaan doen, gaat dat niet zomaar hoor.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan