Game/Multimedia PC - 1000 tot 1100 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

Saelath

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2007
Hallo allemaal,

Ik ben een noob op het gebied van zelf een pc samenstellen/bouwen.
Eigenlijk wil ik niet zelf de pc in elkaar bouwen (maar laten doen).
Op het moment kijk ik bij een aantal merken en modellen (vooral Medion, geen idee of dat verstandig is) naar een pc die ik graag zou willen.
Ook heb ik een aantal websites bekeken waar je zelf een pc kan samenstellen.
Ik heb een aantal componenten in mn hoofd zitten die ik graag wil, maar heb ik nog niet samen in een pc gevonden.
Bij het zelf samenstellen kom ik wel veel dezelfde namen/componenten etc tegen maar ik heb niet echt een idee wat ik zou moeten kiezen en of ik misschien aan een soort "overkill" bezig ben.

De pc die ik heb staan is echt al oud.
Hetgene waar ik me echt aan stoor erbij is de herrie.
Mn nieuwe pc moet dus weinig/geen herrie maken.
Het zal een pc zijn waar ik echt wel weer wat jaren mee door ga (gamen is in het begin belangrijk maar ik zal bv over 2 jaar echt niet meer up to date hoeven zijn).

Eerst maar eens mijn ideeen.

CPU: Intel i7-2700 (maar misschien is 2600 al goed? Of een AMD?)
Geheugen: 16GB
Harde schijf: 2 TB
Video: Geforce GTX570 (of hoger? of Radeon?)
Dvd-brander

Dingen die ik niet echt weet:
Wat voor fans? (IN IEDER GEVAL STIL!!)
Wat voor moederbord? (asus? asus sabretooth?)
Wat voor voeding? (600W? 750W?)
Wat voor case?

En welke merken zijn het best om te gebruiken? (ik kom veel corsair tegen)

Is er iemand die me tips kan geven?
Of een website weet waar ik voor dit budget een goede pc in elkaar kan zetten?
Of weet waar ik ongeveer zo'n pc kan kopen?
Ik heb bv de pc bouwer van Alternate al gebruikt.

Is dit uberhaupt haalbaar?

Alle hulp is welkom.

Groeten,

Erik.

Ps. Als er meer info nodig is, hoor ik het graag.

Ps.s: Ik heb bij Medion de volgende pc's gezien:
Erazer X5343D: http://www.medion.com/nl/electronics/prod/MEDION®+ERAZER®+PC+X5343+D/410016003?category=erazer_37
Erazer X5344D: http://www.medion.com/nl/electronics/prod/MEDION®+ERAZER®+PC+X5344+D/410016004?category=erazer_37
Erazer X5329D: http://www.medion.com/nl/electronics/prod/MEDION®+ERAZER®+PC+X5329+D/10015591A1?category=erazer_37

Allemaal in de buurt, maar net niet... ;)

Laatst bewerkt:
al die medion pc's zijn vrij duur
verder heb je vrij weinig aan een I7 processor, Hyperthreading gebruiken games niet en dat is nou net waar een I7 is voor bedoeld
een I5 2500K zal bij het gamen net zo goed doen wellicht zelfs beter
je bespaart dan 100 euro die je in bijvoorbeeld een sterkere videokaart kan stoppen

voor 1100 euro heb jij een prima game pc
Heb je nog een Windows OS nodig?
en nog randapparatuur?

al die medion pc's zijn vrij duur
verder heb je vrij weinig aan een I7 processor, Hyperthreading gebruiken games niet en dat is nou net waar een I7 is voor bedoeld
een I5 2500K zal bij het gamen net zo goed doen wellicht zelfs beter
je bespaart dan 100 euro die je in bijvoorbeeld een sterkere videokaart kan stoppen

Nog een bijvoegende vraag, ben je vanplan te gaan overclocken?
voor 1100 euro heb jij een prima game pc
Heb je nog een Windows OS nodig?
en nog randapparatuur?

Nog een aanvullende vraag, ben je vanplan te gaan overclocken?
Anders kan je beter een I5 2500 nemen ipv van de 2500K.

Laatst bewerkt:
Hoi!
Bedankt voor de reacties zo ver.
Ik was van mening dat meer (processor snelheid) ook beter is.
Dus beter een i7 ipv een i5.
Maar ik begrijp dat dat dus niet zo is.
Over overclocken heb ik het eea gelezen maar ik weet niet of ik dat ga doen (ook zelf geen verstand van dus waarschijnlijk niet slim om te doen dan?)
De tip om dus voor een i5 te gaan in combinatie met een snellere videokaart zal ik zeker meenemen.
Ik vond zelf de medions niet zo duur zeker gezien de prijzen die ik kreeg bij het zelf samenstellen van een pc (richting 1300 en 1400 euro).
Nog tips/ideeen over fans/cases etc?
Misschien een voorbeeld van componentenlijst waar ik mee uit de voeten kan?
Ik heb dat soort voorbeeldjes wel eens voorbij zien komen op het forum.
Qua randapparatuur (beeldscherm etc) heb ik niks nodig.
Het gaat mij puur om een goede, snelle en vooral stille pc waarmee ik "high" kan gamen en foto's kan bewerken (minimaal doe ik dat) en films kan kijken.
Graag hoor ik meer.

Bedankt alvast!

Erik.

Overklocken is vrij simpel geworden met de nieuwe sandy bridge processors
bij de Asus sabretooth P67 moederbord gaat dit met 1 druk op de button in de bios
het moederbord zal zelf de perfecte OC voor jou vinden dit kan zo 5GHz zijn

het verschil tussen een I5 2500 en een I7 2700/2600 is hyperthreading support kwa snelheid zijn ze gewoon even snel
de I7 zijn vooral voor servers aantrekkelijk of voor zware videobewerkers die meer threads nodig hebben

let wel op gamen/overklocken en een stille pc gaan niet echt samen je zult dus een beetje geluids overlast krijgen want een game computer word heet
maar het zal geen stofzuiger worden

klikerdeklik <--- winkelmandje

Harde schijven zijn op dit moment ZEER duur dit komt omdat Thailand de fabriken onderwater staan een HDD van 1TB kost al dik 100 euro

Laatst bewerkt:
Weer dank voor de snelle replies.
Ik wordt hier een heel stuk wijzer van.
Ik zal de twee verschillende winkelmandjes eens rustig bestuderen maar ze zien er op het eerste gezicht beiden erg goed uit.
Ben benieuwd naar de verschillen maar die zal ik wel zien als ik alles rustig bekijk.
Nogmaals dank en jullie horen van me!

Groeten,
Erik.

het systeem dat firest0rm voor je samengesteld heeft zal je alle games makkelijk op high mee draaien en uiteraard video/foto bewerking is geen probleem.
en het wordt ook nog voor je in elkaar gezet.

Indien je niet van wachten houd is het misschien een optie om er (later) nog eens een SSD schijf in te zetten, want deze zijn 10x sneller dan een normale 7200rpm schijf..

Overklocken is vrij simpel geworden met de nieuwe sandy bridge processors
bij de Asus sabretooth P67 moederbord gaat dit met 1 druk op de button in de bios
het moederbord zal zelf de perfecte OC voor jou vinden dit kan zo 5GHz zijn

het verschil tussen een I5 2500 en een I7 2700/2600 is hyperthreading support kwa snelheid zijn ze gewoon even snel
de I7 zijn vooral voor servers aantrekkelijk of voor zware videobewerkers die meer threads nodig hebben

let wel op gamen/overklocken en een stille pc gaan niet echt samen je zult dus een beetje geluids overlast krijgen want een game computer word heet
maar het zal geen stofzuiger worden

klikerdeklik <--- winkelmandje

Harde schijven zijn op dit moment ZEER duur dit komt omdat Thailand de fabriken onderwater staan een HDD van 1TB kost al dik 100 euro

Waarom zo een overdure koeler en een moederbord met verouderde chipset..?

PS: Als je bij mijn samenstelling nog de garantie wil en de installatie kan je de SSD tijdelijk weg doen en dan in plaats daarvan, de I5 2500K nemen, als je overclock optie wil open houden en een iets duurder moederbord. De videokaart die ik heb genomen is iets goedkoper en is ongeveer gelijk aan de 570. Zal na de middagpauze even het lijstje van me aanpassen zonder SSD.

Noctua veranderd in scythe mugen 2 klikerdeklik
ik zocht naar een andere koeler van noctua maar die verkopen ze daar niet

deze Chipset is niet verouderd er zitten alleen geen features op die TS tog niet gaat gebruiken
verder is de Asus sabretooth bekent om goede overklocks
Het verschil tussen een Z68 chipset en P67 is SSD in Cache waar de TS Overduidelijk het budget niet voor heeft
en de onboard GPU die kan geactiveerd worden ook iets wat de TS niet zal gaan gebruiken

verder zal het toekomst gericht ook geen ball uit maken of je nou voor Z68 of P67 gaat
de Ivy bridge processors zullen op beide chipsets werken

Laatst bewerkt:
Wat een goede en snelle hulp!!!
Ik wordt hier echt blij.van.
Vooral omdat ik zelf niet echt weet welke componenten goed zijn.
Ik neig vooral naar het mandje van firestorm vanwege de mobo en videokaart.
Maar ik kijk ook zeker naar de andere mandjes.
Een ssd hoeft niet perse voor mij.
De (oa) opstartsnelheid is voor mij ondergeschikt aan fanstilte (al is een ssd natuurlijk stil!) en videokaart.
Ik begrijp uit alle mandjes dat 8gb ram voldoende is?
Is 16gb te veel?
Ik heb helaas niet super veel tijd (werken is ook een noodzaak hahahaha) om even goed te graven in de mandjes.
Dat zal ik de komende dagen wel zeker proberen te doen.

Ik waardeer alle hulp heel erg!
Jullie horen van me!

Groeten,

Erik.

Hallo allemaal.

Ik ben er echt nog niet uit.
Ik heb de mand van firestorm en van mertens beiden bekeken.
Ook heb ik naar de manden van een ander topic (vrijwel dezelfde als de mijne) bekeken.
Over het algemeen komen de samestellingen behoorlijk overeen (aantal dingen komen overal terug), maar verschillen vooral de merken.
Ik ben nog steeds zoekende en aan het overwegen wat ik ga doen.

Op het moment zie ik ook bij medion nog wat leuke pc's voorbij komen, oa met 8gb ram, geforce 570 videokaart, 2tb harde schijf, maar ook i7 voor ook net over de 1000 euro.
Alleen ik denk dat die pc's van mindere kwaliteit zijn??
Scheelt het echt veel??

Ik heb gelukkig niet echt veel haast en zal blijven kijken, misschien ook nog zelf iets aanpassen/samenstellen, en jullie op de hoogte houden.

Groeten,

Erik.

ik zou niet voor de medion pc's gaan want het is een van de slechtste kwaliteit pc's in de handel op dit moment .
Veel mensen hebben er klachten over , bijv dat er een ram latje defect raakt of de cpu doorbrand ofzo omdat het allemaal niet goed inelkaar is gezet ( medion probeert zo goedkoop mogelijk te werk te gaan ) en daarom krijg je zo'n problemen .
Er is natuurlijk ook een minderheid van mensen die een medion hebben en er heel erg tevreden mee zijn.
, ieder heeft zo zijn eigen mening maar het feit blijft wel dat medion een van de merken is waar de meeste mensen een klacht over hebben.

Voor 1000 euro kan je een goeie gaming / editing pc samenstellen
Als je de samenstelling van de genen die eentje voor je hebben gemaakt niet goed vindt of te duur vindt ofzo wil ik er wel eentje voor je maken , maar je moet wel iets meer gedetaileerd zijn
Wat wil je er zo mee doen , veel gamen ? of veel editen ? voor games heb je niet 1 . 2 .3 een 8 core nodig terwijl het voor editing juist andersom is.

Wil je ze allebij dan zal je een iets duurdere i7 cpu moeten halen enzo.
Als je effe terug post dan zien we wel verder

je hebt geen i7 cpu nodig om te kunnen gamen het verschil tussen een i5 en i7 cpu is vooral hyperthreading support en daar maken games geen gebruik van
dus kun je net zo goed ook voor een I5 processor gaan
ik weet niet wat voor medion pc jij uit hebt gekozen meschien kun je een link plaatsen

Hallo allemaal!
Dank voor de reacties! (alweer!)

De medion die ik heb gezien stond in de mediamarkt zoetermeer.
Daar deze speciaal voor de MM worden gemaakt (heb ik me laten vertellen door een medewerker) zijn ze niet op bv de site van Medion te vinden.
Er staan op de site van MM wel wat Medions maar niet degene die ik in de winkel heb gezien.
Zelf heb ik ook wel het idee dat de Medions kwalitatief minder zijn, maar omdat ik een aantal vrienden heb die wel erg te spreken zijn erover (ja zij horen dan dus tot die minderheid hahaha) heb ik dus ook zeker naar die pc's gekeken.

Ook heb ik vandaag (bij MM) een Acer (m3970) gezien met de volgende specs: i7-2600, 8Gb ram, 2TB HD, ati radeon hd 6450 voor 800 euro.
Zo ver ik nu heb kunnen zien zijn de specs wel wat ik zoek behalve de radeon kaart.
Die wordt online vergeleken met een geforce gtx520, dit is dus best een slag minder dan ik zou willen.
Als ik op de site van acer kijk zie ik twee soorten m3970, de ene met 6gb en een radeon 6450, de ander met 8gb en een radeon 6570.
Dit is dus anders dan ik in de winkel zag.

Zijn acers een beetje okay? Is dit iets? Is deze grafische kaart zoveel slechter?
Kan ik, als deze pc goed genoeg is, hiervoor gaan en dan een andere grafische kaart erin zetten?

Maar buiten dit alles: ik ga volledig af op jullie kennis hierin, ik wil nu namelijk echt wel eens een erg goede pc neerzetten, die vooral ook stil is.
En aan de hand van de mandjes die jullie hebben gemaakt, weet ik zeker dat ik dat wel heb.
Dus misschien moet ik daar gewoon gebruik van maken....

Ja ik ben een echte hollander ;) ik zoek het meest maximale voor een betaalbare prijs.
Belangrijk, op volgorde: STIL, snelheid, grafisch goed, veel opslag.
Maar gezien wat ik nu heb staan ga ik denk ik bij elke pc er op vooruit ;)

Ik hoop dat jullie me nogmaals verder kunnen helpen.

Groeten,

Erik.

Edit: vergelijking van de acers: http://www.acer.nl/ac/nl/NL/content/compare/PT.SG5E2.157-PT.SHAE2.055-DT.SHAEH.005

Laatst bewerkt:
ik zie dat je richting de medion and acers gaat :p
ik hoop niet dat je binnnekort een packard bell ziet want die hebben betere specs en zijn NOG goedkoper !
Maar ook veel slechter ,
Deze pc's behoren tot een laag kwalitatieve bouw .

Wat is er mis met de mandje van firestorm of mertensw ?
je komt uiteindelijk goedkoper uit met dit dan de medions of acers.

Als een mandje je niet bevalt moet je het gewoon eerlijk zeggen als je het niet goed vindt ,
is het te duur .. had je wat meer verwacht .... enz enz ...
Dan kunnen wij je ook helpen en alles aanpassen .

STIL en grafiche kracht gaan nooit echt goed samen een game kaart word heet dit kun je alleen met waterkoeling stil maken
maar dat kost ook gelijk weer heel veel duten

wat betreft Acer en Medion pc's ben ik zelf persoonlijk niet zo over te spreken
je laat zelf ook zien dat de spec's van de Acer PC nogal minder zijn de GT520 en HD6570 zijn allebij geen game kaarten
wil je goed kunnen gamen dan heb je Minimaal een GTX550/GTS450 of HD7750/HD6770 nodig

let ook op Mediamarkt is niet echt goed in het advies geven van computer hardware zij hebben zo hun standaard verkoop praatjes om jou lekker te maken
ik snap ook nog steeds niet waarom je persee weer voor een i7 processor wilt gaan het gaat jou games niet sneller doen maken dan dat van een i5 2500

de pc's die je zojuist hebt laten zien beschikken over een 300watts voeding upgraden zal dus niet zo 1 2 3 gaan
ik heb even een kleine samenstelling gemaakt om je pc te vergelijken met een samengestelde pc met de zelfde Specificaties
klikerdeklik
kost rond de 800 euro

Laatst bewerkt:
saelath , volgens mij heb je het niet zo op bestelen ... ( je wilt liever een kant en klare pc van de winkel kopen ) ?
Heb je ook nog andere computer winkels bij je in de buurt ?
mediamarkt is idd goed met verkoop praatjes maar ze weten niet echt waar ze het over hebben .
( zo heb ik bij de mediamarkt een x een packard bell pc gekocht waar volgens die man 100% een dual core cpu in zou zitten , en de videokaart goed voor gaming was ,
Cpu blek een p4 single te zijn en de videokaart kon need for speed underground amper aan , pc is paar maanden erna kapot gegaan en garantie was natuurijk '' BEPERKT'' waar mijn pc natuurlijk onder viel...
Maar eff genoeg over mediamarkt :P , als ik jou was zou ik nog effetjes verder zoeken in de buurt bij andere computer winkels die je mischien wel goede pc's kunnen aanbieden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan