Game/Multimedia PC 1100 Euro max

Status
Niet open voor verdere reacties.

MasterDisaster

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 apr 2007
Berichten
4
Hallo mensen,

Ik probeer een nieuwe PC samen te stellen, maar nu weet ik nou niet of ik wel de goede onderdelen heb gekozen. Ik weet wel wat van computers af, maar als het om hardware gaat, dan twijfel ik wel eens tussen bepaalde dingen. Hieronder staat aanvullende informatie en het systeem wat ik nu in mijn gedachten heb.

Budget - 1000 tot 1100 euro

Doel - Gamen, Programmeren, Muziek. Ik zal op deze PC wel veel games spelen, dus daar mag ie niet al te veel moeite mee hebben (Supreme Commander, Assassin Creed, Crysis enz.). Verder zal ik deze PC gebruiken om te programmeren en muziek te luisteren.

Hoe belangrijk is stilte? - Enigszins belangrijk. De PC mag wel een toontje lager zingen, zolang het maar niet ten koste gaat van de prestatie. Extra koeling is nooit verkeerd.

Assemblage (het in elkaar zetten van de onderdelen) - Ik heb niet zo heel veel ervaring met computers bouwen, dus ik weet niet of het wel zo verstandig is dat ik het zelf ga proberen. Ik weet wel hoe alles erin gezet moet worden. Het lijkt mij toch verstandiger dat andere mensen dat voor mij doen.

Besturingssysteem - Ik heb Windows XP thuis te liggen.

Andere software? - Nee

Moet er bij het systeem ook nieuwe randapparatuur?

Zullen we het systeem eerst maar doen? De rest kan altijd later nog wel.

Heb je verder nog andere specifieke wensen voor je nieuwe pc?

Ik heb al even op Alternate gekeken en dit leek mij wel wat:

Sapphire HD4890
ATI Radeon HD4890, 1024 MB, 256 Bit, PCIe x16 v2.0
€ 199,-

AMD Phenom II X4 955 Black Edition
4x 3200 MHz, 4x 512 kB, 4000 MT/s, Deneb
€ 219,-

Corsair CMPSU-650TX
650 Watt, ATX12V 2.2, ATX 2.03, EPS, 8 x, 8 x
€ 99,-

Cooler Master Centurion 5
5 x, 4 x, ATX
€ 55,-

Asus M4A78T-E
AMD 790GX, 5.200 MT/s, Onboard, 2x PCIe x16 v2.0, CrossFire, Socket AM3
€ 119,-

Western Digital WD1001FALS
1.000 GB, 8,9 / 32 / 7200, € 0,10*, Serial ATA/300
€ 99,-

Corsair 4 GB DDR3-1333 Kit
4096 MB, CL9 9-9-24, 2 stuk(s), PC3 10600
€ 69,-


Totaal bedrag: € 859,- voor dit hele systeem. Het systeem kost € 936,50 met assemblage en verzendkosten meegerekend.
 
Ben ik de Dvd-brander vergeten? Goed dat je dat hebt opgemerkt. Typisch iets voor mij.:eek:

Ik zal waarschijnlijk geen tweede videokaart plaatsen, maar ik wil wel de optie vrijhouden. Je weet maar nooit.

Maar heb ik wel de goede onderdelen geselecteerd voor een Game PC? Ik kan nu nog makkelijk wat dingen vervangen, wat ik later waarschijnlijk niet meer zal doen(behalve de videokaart dan). Het moet natuurlijk wel een systeem zijn die een tijdje mee kan draaien.

Als je nog andere tips hebt, dan hoor ik ze graag. Bedankt voor je hulp!:thumb:
 
Ik zou niet bij Alternate bestellen. Zeker niet als je het doet voor de garantie. Die is namelijk verschrikkelijk slecht bij dat bedrijf. En het is ook nog eens 50 euro duurder dan azerty.

Maar verder heb je prima onderdelen gekozen. Niets mis mee.

iets iets iets goedkoper:
http://www.4launch.nl/shop/winkelwagen/43513

(let op: andere koeler, kleinere harde schijf -> kies ik die ook bij azerty, dan kom ik nog goedkoper uit bij 4launch, maar het gaat om enkele euro's)
 
Laatst bewerkt:
Dus Alternate heeft een slecht garantiebeleid? Bedankt voor de tip! Ik heb nog nooit wat besteld via Alternate of Azerty, dus zulke informatie stel ik zeer op prijs.

Dit systeem bevalt me wel:

http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product[84029]=1&product[196104]=1&product[190417]=1&product[80156]=1&product[212287]=1&product[7517]=1&product[210544]=1&product[208870]=1&product[198869]=1&product[81174]=1

Ziet er goed uit! Toch heb ik een vraagje over de videokaart. Ik zie dat deze standaard overgeclocked is. Dat zorgt toch niet voor problemen?
 
Nee. Alleen dat ie iets sneller is.
En dat je garantie op de overclock krijgt.
 
Hoe sneller, des te beter. :D

Ik heb de PC trouwens al besteld bij Azerty. Nu wordt het wachten tot ie binnen is. Dat wordt nog wat. Wachten is nooit mijn sterkste punt geweest. :p

He marsmannetje, bedankt voor de hulp! Nu weet ik zeker dat ik straks een goede PC heb te staan op mijn bureau.
 
Ouch, je had misschien nog wel iets langer kunnen wachten aangezien er misschien nog wat dingen verbetert konden worden. Je hebt 1100 euro ter beschikking, waarvan 950 gebruikt. Dan kon je nog randapperatuur (muis, toetsenbord) en evt. ook nog software erbij halen. Maar goed, niks aan te veranderen. Je kunt dat natuurlijk ook nog later halen.

Ik hoop dat je plezier met je systeempje krijgt! :)
 
Marsmannetje valt over het algemeen gewoon niet te verbeteren!

En randapparatuur kan later nog wel komen.
 
Bij budgetten van dit soort bedragen zijn altijd andere keuzes mogelijk.
Beter wordt het dan niet, maar het hoeft ook niet slechter te worden...

En ik kan best fouten maken: dit is alleen een nogal 'saai' systeempje -> het is allemaal vrij standaard. Het meest gebruikte AM3-moederbord, de snelste AM3-processor, goede videokaart, de beste processorkoeler, goede zware stille voeding, snelste harde schijf (ex ssd). Tja. Er valt dan nog weinig te discussieren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan